Reklamı doğru bir şekilde nasıl düzenleyebilirim?

Moderasyonu geçebilmek için reklamın doğru oluşturulması önemlidir.

Başlıklar, metin ve açıklamalar

Reklam konusu (ürün veya hizmet), reklamın metninde açıkça tanımlanmalıdır.

Reklam metinlerinde sözcüklerin (sıfatların) "en iyi", "en etkin" gibi üstünlük formlarının kullanılabilmesi için sitenizin, bağımsız bir kurumdan alınan ve reklamı yapılan ürün veya hizmetin diğer ürün veya hizmetlere göre avantajlarını açık şekilde doğrulayan bir rapor bağlantısı içermesi gerekir. Aksi takdirde bu formların kullanılmaması önerilir.

Haber medyası reklamları söz konusu medyanın reklam konusu olduğunu açık ve net bir şekilde duyurmalıdır. Bu amaçla reklam metinlerinin “okuyun”, “ayrıntılı haber” gibi ifadeler içermesi önerilir. Reklam metni, haber makalesinin başlığına ve içeriğine uygun olup haber kaynağına bir atıf ve makalenin tam metnine yönlendiren bir bağlantı içermelidir.

Başlık, metin ve açıklamalar şunları içeremez:
  • argo, küfür ve diğer kaba ifadeler,
  • açıkça yanıltıcı iddialar,
  • her türlü saldırı ve şiddet eylemi çağrıları,
  • aynı kelimelerin veya ifadelerin çoklu tekrarları,
  • telefon numarası veya e-posta adresi gibi iletişim bilgileri,
  • yabancı para biriminde fiyatlar,
  • “terörist saldırısı”, “cinayet kurbanı”, “ölüm”, “katil” gibi trajik konulu sözcükler veya sözcük grupları (konuyla ilgili ve spesifik anahtar sözcüklere göre hedeflenmiş ürün veya hizmet reklamları hariç).

Ayrıca reklam metinlerinizin;

  • dizgi yanlışları, dilbilgisi ve yazım hataları,
  • Harflerin aralarına b o ş l u k l a r eklenerek yazılan sözcükler,
  • Tamamen BÜYÜK HARFLERLE yazılan sözcükler (genel olarak kabul edilen kısaltmalar hariç, ör. USD).

Reklamın dili, hedefleme ülkesinin diline uygun olmalıdır. Hedefleme ülkesinin diline uygun olmayan dildeki sözcükler ve sözcük grupları, ticari markalar hariç olmak üzere, çeviri ile eşlik etmelidir.

Reklamlarda dilin kullanım kuralları

Yandex.Direct'i Türkçe, Rusça, İngilizce, Belarusça ve Kazakça kullanabilirsiniz.

Hedefleme ülkesi Geçerli diller
Rusya Rusça veya tamamı Rusçaya çevirisi olan başka bir geçerli dil
Kazakistan Rusça, Kazakça veya tamamı Rusçaya ya da Kazakçaya çevirisi olan başka bir geçerli dil
Belarus (Beyaz Rusya) Rusça, Belarusça veya tamamı Rusçaya ya da Belarusçaya çevirisi olan başka bir geçerli dil
Türkiye Türkçe veya tamamı Türkçeye çevirisi olan başka bir geçerli dil
Özbekistan Özbekçe, Rusça, İngilizce
Diğer ülkeler Rusça, İngilizce, Belarusça (Beyaz Rusça), Kazakça, Türkçe, Ukraynaca

Site, Turbo sayfalar ve bağlantılar

Tıklanan reklamın yönlendirdiği varış sayfasının Yandex kurallarına uygun olduğundan ve dolayısıyla;

  • reklam metnine aykırı olmadığından,
  • yasaklı mal veya hizmet teklifleri içermediğinden,
  • tüm tarayıcılardan erişilebildiğinden ve doğru görüntülendiğinden,
  • dolandırıcılıkla kullanıcı bilgilerini toplayan, kötü amaçlı (kimlik avına yönelik) içerik içermediğinden,
  • pop-up veya pop-under türü açılan pencereler içermediğinden ve çevrimiçi haberleşme formları kullanmaya izin verdiğinden,
  • reklam bloklarının ilk ekranın yarısından fazlasını kaplamadığından,
  • varış sayfasının; reklamda belirtilen indirim, ürün veya hizmetle ilgili bilgileri açık, net ve kolayca görülür bir şekilde içerdiğinden,
  • reklamdaki web bağlantısı yabancı dildeki bir sayfaya yönlendiriyorsa reklam metninde bu konuda bir uyarı olduğundan,
  • veri toplama formu içermesi halinde sayfanın, sahibinin iletişim bilgilerini içerdiğinden emin olun.

Hızlı bağlantılar kullanıyorsanız, bunların aşağıdaki gereklilikleri karşıladığından emin olun:

  • Hızlı bağlantının web alan adı, reklamdaki ana bağlantının web alan adıyla aynı olmalıdır. İstisna — Sosyal ağlarda veya Yandex.Market’te bulunan sayfa bağlantısı, Turbo sayfalar.
  • Hızlı bağlantıların metinleri ve açıklamaları:
    • dizgi yanlışları, dilbilgisi ve yazım hataları, ayrıca büyük harflerle veya harflerin aralarına boşluk eklenerek yazılan sözcükler içermemeli,
    • varış sayfasının içeriğine uygun olmalı,
    • birden fazla farklı yerde tekrarlanmamalı,
    • iletişim bilgileri içermemelidir.
  • reklam metnine aykırı olmadığından,

  • dilindeki sözcüklerin transliterasyon prensibiyle başka bir dilin harfleriyle yazılmadığından,

  • burada listelenen karakterler dışında karakter içermediğinden: -, , /, %, #;

  • reklam metni için uygulanan kurallara uygun olduğundan emin olun.

Anahtar sözcük grupları

Anahtar sözcük grupları, reklam konusu ile doğrudan alakalı olmalıdır.

Satış, daire veya indirim gibi, ürün veya hizmetinizi tam ve net olarak açıklamayan, fazlasıyla genel anlamdaki anahtar kelimeler kullanmaktan kaçının. Bunların yerine; araç çocuk koltuğu indirimli satışları veya İstanbul Kadıköy'de satılık daireler gibi reklam konunuzla doğrudan ilgili, daha net ifadeler kullanın.

Özellikle “yetişkinlere yönelik” veya “trajik” konulu ürün veya hizmetlerle ilgili reklamlar, yalnızca kullanıcılar söz konusu reklamları görüntülemek istediklerini açıkça gösteren çok spesifik arama sorgularını girdiklerinde gösterilmelidir. Böylelikle örneğin erotik iç çamaşır reklamları için sadece iç çamaşırı gibi daha geniş anlamlı sorgulara uygun anahtar sözcükler kullanılamaz.

Sanal kartvizit

Reklamın sanal kartviziti bir iletişim telefon numarası içermelidir. Lütfen, telefon numarasının ulaşılabilir olduğundan emin olun: Moderatörler sizi çalışma saatleri içinde arayabilirler.

Gerektiğinde sanal kartvizite sorumlu muhatap kişinin adı ve ürün veya hizmetinizin ayrıntıları gibi ek bilgiler de ekleyebilirsiniz. Sanal kartvizitteki metin reklam metni için uygulanan kurallara uymalıdır.

Mobil uygulama görüntüleri ve simgeleri

Görsel ile ilgili şartlar:
  • Yeterince kaliteli ve net olmalı

  • Başlıklara, reklam metnine ve varış sayfasının içeriğine uygun olmalı

Görseldeki metin reklam metni için uygulanan kurallara uymalıdır.

Görseldeki arayüz öğeleri siteye geçişe veya uygulamanın başlatılmasına uygun olmalıdır. Örneğin şu metni içeren buton olabilir: “daha fazla bilgi”, “sipariş et”, “satın al”. İstenilen sonuca götürmeyen ve kullanıcıyı yanlış yönlendirebilecek arayüz öğelerini eklemeyin. Örneğin video oynatma butonu veya pencere kapatma butonu gibi...

Logo, filigran ve görselde üzerinde metin kullanıyorsanız, bunların, görselin %20'sini aşmamasını öneririz. Ürün ambalajında, uygulama ekran görüntülerinde veya grafik reklamlarda bulunan bu tür öğeler bu kuralın istisnası sayılır.

Uyarı. Metin, filigran veya logolar içeren görüntüler kullanmanız önerilmez: Bu tür görüntüler içeren reklamların CTR'ı mevcut istatistiklere göre %10 daha düşüktür.

Görsellerde bulunmaması gereken öğeler:

  • reklam verenin rakiplerinin ürünleri, bunların logoları veya diğer simgeleri (örneğin malların kalitesini karşılaştırmak amacıyla),

  • iletişim bilgileri,

  • Yandex sayfa tasarımının öğeleri,

  • boş alanlar veya görselin %20'sinden fazlasını kaplayan tek renk alanı,

  • Görselin %20'sinden fazlasını kaplayan logolar, filigranlar ve metinler.

Reklamı yapılan ürünün bir silah olmadığının açık ve net olarak anlaşılması kaydıyla, silahı andıran ürünlerin görüntülerinin reklamda kullanımına izin verilir.

Cenaze hizmetleri veya yetişkinlere yönelik ürünlerin reklamlarında görseller kullanılamaz. Erotik veya cinselliği ima eden, kullanıcıları rahatsız edebilecek, şüpheli veya olumsuz karşılanabilecek resimler reklamlarda kullanılması için kabul edilmeyebilir.

Mobil uygulama reklamlarında kullanılan uygulama simgesi; silah, alkol, uyuşturucu ve psikotrop maddeler, tütün ürünleri ve tüketim aksesuarları veya kumar gibi, Rusya Federasyonu'nda reklamı yasak veya kısıtlanmış olan ürün veya hizmetlerle ilgili görsel veya metinler içeremez.

Kreatifler, HTML5 banner'ları ve arama banner'ı

Grafik ve medya içerikli reklam kreatifleri ve banner ile ilgili aramalardaki gereklilikler, diğer görsellerle ilgili gerekliliklerden farklıdır. Örneğin kendi logonuzu ve iletişim bilgilerinizi kullanabilirsiniz.

Kreatif veya banner; uyarılar ve yaş kısıtlamaları dahil olmak üzere, mevcut yasalara ve Yandex kurallarına göre gerekli olan tüm bilgiler içermelidir. Bu bilgiler yeterince kolay görünür ve okunaklı olmalıdır.

Kreatif veya banner, tüm kenarları açıkça görünür olan çerçeveye ve şeffaf olmayan arka plana sahip olmalıdır. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi çerçeve çokgenden biraz uzaklaşabilir. Çerçevenin rengi arka plan rengiyle aynı olmamalıdır. Üzerindeki görseller ve grafik öğeler deforme olmamalı, sıkıştırma izleri ve analizi zorlaştıracak hatalar içermemelidir.

Reklam verenin metni ve sitesinde diğer Yandex.Direct reklamları ile aynı koşullar aranmaktadır.

Metin, kreatif veya banner'ın üzerinde olmalıdır, arka planın renginden farklı olup kolayca okunabilmelidir (dolayısıyla çok parlak renkler kullanmaktan kaçınmanız önerilir).

GIF ve HTML5 formatlarında yanıp sönen arka plan, ani hareket eden ve yanıp sönen grafik öğeler kullanılamaz. Kareler arasındaki geçiş süresi, gösterilen tüm metni okumak için yeterli olmalıdır.

Arayüz öğeleri siteye geçişe veya uygulamanın başlatılmasına uygun olmalıdır. Örneğin şu metni içeren buton olabilir: “daha fazla bilgi”, “sipariş et”, “satın al”. İstenilen sonuca götürmeyen ve kullanıcıyı yanlış yönlendirebilecek arayüz öğelerini eklemeyin. Örneğin video oynatma butonu veya pencere kapatma butonu gibi...

Reklamı yapılan web sitesi yeni pencerede ve yalnızca HTML5 banner'ına sol tıklandıktan sonra açılmalıdır.

Kullanılan platform ne olursa olsun Yandex Browser 14 ve sonraki sürümlerinde, Google Chrome 14 ve sonraki sürümlerinde, Mozilla Firefox 14 ve sonraki sürümlerinde, Opera 14 ve sonraki sürümlerinde, Internet Explorer 9 ve sonraki sürümlerinde ve Microsoft Edge tarayıcılarında HTML5 banner'ı tüm kullanıcılar için kampanya boyunca aynı şekilde ve doğru çalışmalıdır.

HTML5 banner'ında video veya ses kayıtları, açılan pencerelerin (pop-up'ların) açılması veya sayfa adresinin değiştirilmesi gibi rahatsız edici veya kötü amaçlı/zararlı olabilecek eylemler kodlayan komut dosyaları ve Adobe Flash gibi tarayıcı eklentileri kullanılamaz. Banner'ın kaynak kodu, yapısı gizlenerek analizini zorlaştıran duruma getirilmemelidir.

HTML5 banner'ı İşlemci Kullanım Kısıtlamaları'na uygun olmalıdır.

İşlemci Kullanım Kısıtlamaları

İşlemci kullanım seviyesini test etmek için Intel Core 2 Duo P9600 2,53 Ghz işlemcisine sahip, 2 GB RAM, 64-800 MB video belleği ve Windows 7 Profesyonel 64 bit sürümü kurulu bir bilgisayar kullanılmaktadır. Bu sayfada sadece test edilen banner'ı içeren bir sayfa yüklenir. Bu işlem, belirli bir süre (saniye veya saniyenin bir kısmı) veya herhangi bir zamanda CPU kaynaklarının %70'inden fazlasını işlemci kaynaklarının %50'sinden fazlasını almamalıdır. İşlemci kullanımı, dahili Görev Yöneticisi yardımıyla değerlendirilir.

Sesli kreatifler

Sesli kreatif, uyarılar ve yaş kısıtlamaları dahil olmak üzere, yürürlükteki yasaların gerektirdiği tüm bilgileri içermelidir.

Sesli reklam öğelerinin yüksek kaliteli olduğundan, kolay algılandığından, kesintiye uğramadığından, keskin veya aşırı yüksek sesler (çığlık, hoş olmayan sesler, cırtlak sesler, ahenksiz sesler vb.) içermediğinden emin olun. Sesli reklam öğelerinizde trafik seslerini taklit eden ve araç kullanan kişileri rahatsız edebilecek sesler (siren, korna sesleri, fren sesi vb.) kullanmayın.

Sesli reklam öğelerindeki konuşmalar anlaşılır, düzgün ve aksansız olmalıdır.

Sesli reklam öğelerinde reklamın nesnesi (ürün veya hizmet) net olarak belirtilmelidir.

Sitenizde ürün veya hizmetinizin diğer ürün veya hizmetlere kıyasla avantajlarına dair bağımsız bir fikir sunuluyorsa, sesli reklam öğelerinde karşılaştırma veya üstünlük belirten kelimeler kullanılabilir. Aksi takdirde bu formların kullanılmaması önerilir.

Haber kaynağı reklamlarında reklamı yapılan haber kaynağı açıkça belirtilmelidir. Bu amaçla reklam metinlerinin “okuyun”, “ayrıntılı haber” gibi ifadeler içermesi önerilir.

Sesli reklam öğelerinde şunlara izin verilmez:
  • argo, küfür ve diğer kaba ifadeler,
  • açıkça yanıltıcı iddialar,
  • her türlü saldırı ve şiddet eylemi çağrıları,
  • aynı kelimelerin veya ifadelerin çoklu tekrarları,
  • yabancı para biriminde fiyatlar,
  • “terör saldırısı”, “cinayet”, “ölüm”, “katil” gibi trajik konulu sözcük veya ifadeler.
Sesli reklam öğeleri yalnızca Türkçe dilinde kabul edilir.
Görsel içeren sesli reklam öğeleri

Sesli reklam öğelerinde görsel kullanılıyorsa, bu görseller reklam öğesi içinde bulunmalıdır. Görsel bozulmuş olmamalı, şeffaf arka plana sahip olmalı, sıkıştırma sonucu bozulmuş öğeler içermemeli veya analiz edilmesini engelleyen bir görünüme kadar küçültülmüş (karartılmış) olmalıdır.

Şunlara izin verilmez:
  • Cenaze hizmetleri veya yetişkin ürünlerine yönelik reklamlarla ilgili görseller;
  • Erotik veya cinsel alt metne sahip görseller;
  • Hoş karşılanmayabilecek, şok edebilecek veya olumsuz duygular uyandırabilecek görseller.