Direct
Bilgi
Bize ulaşın

İzleme sistemlerinin kullanımıyla mobil uygulamaların reklamının analizi

Mobil uygulamaların etkililiğini ve strateji ayarlarını değerlendirmek için ("Uygulama kurulumunun ortalama ücreti" ve “Uygulamanın maksimum kurulum sayısı”) reklama yapılan hangi tıklamaların, uygulama kurulumuna götürdüğünü anlamak önemlidir. Uygulama mağazası yeni Direct kurulumları hakkında bilgi sağlamaz. Bu bilgileri izleme sistemleri yardımıyla alabilirsiniz.

Bunun ardından izleme sisteminin oluşturduğu izleme bağlantısı, reklamveren tarafından reklam oluşturma veya düzenleme sırasında İzleme bağlantısı alanına eklenir. Reklamın üzerine tıklayan kullanıcı, uygulama mağazasına gönderilirken bu geçiş, izleme sisteminde otomatik olarak kaydedilir.

Uygulama kurulup ilk kez çalıştırıldığında bu işlemlere dair bilgiler de izleme sistemine iletilerek kaydedilir. Bunun ardından izleme sistemi, bahsedilen uygulama kurulum bilgilerini mevcut geçiş bilgileriyle karşılaştırır ve elde edilen verileri, Direct'e dönüşüm
[no-highlight[

Mobil uygulamaların reklam dönüşümü, faydalı işleme götüren reklamın tıklama sayısının, reklamın toplam tıklama sayısına oranıdır. Kullanıcı tarafından uygulamanın indirilmesi ve kurulması bu durumda faydalı işlem olarak sayılmaktadır.

]no-highlight]
hesaplamaları için iletir.
Dikkat! 

Dönüşüm hesaplamaları için sadece uygulamanın kurulumunu takip eden 24 saatte gerçekleşen uygulama çalıştırma bilgileri hesaba katılır. Bu da uygulamanın sadece kurulmuş olması, dönüşüm istatistiklerine dahil edilmesi için yeterli değil demektir.

Direct'in desteklediği izleme sistemleri şunlardır: AppMetrica, MobileAppTracking, AppsFlyer, Adjust, Kochava, Flurry.

İzleme bağlantısı nasıl ayarlanır?

Bir izleme bağlantısının doğru çalışması için aşağıdaki koşullara uyulması gerekir:

  1. İzleme bağlantısı Direct'in desteklediği sistemlerden birinde oluşturulmalıdır.

  2. İzleme bağlantısı, uygulamanın uygulama mağazasındaki sayfasına yönlendirmelidir. İzleme bağlantısı oluşturulurken Uygulama mağazasındaki bağlantı alanında kullanılan bağlantı izleme sisteminde de kullanılmadır (ülke ve diğer bilgileri içeren bağlantı parametreleri dahil).

  3. İzleme sisteminin SDK'sı mobil uygulamanın kodunda belirtilmelidir. Uygulama kurulum ve çalıştırma bilgilerini izleme sistemine aktaran program modülüne SDK denir.

  4. İzleme sisteminde iş ortağı Yandex.Direct olarak seçilmelidir. Adjust izleme sisteminde iş ortağı seçmenize gerek yoktur.

İzleme bağlantısı nasıl oluşturulur?

Direct tarafından desteklenen izleme sistemlerinde izleme bağlantılarının oluşturma yolları aşağıdaki sekmelerde açıklanmıştır.

AppMetrica'da izleme bağlantısı kurmak için:

  1. Takipçiler sekmesine geçin.

  2. Açılan Uygulamalar listesinde uygulama seçin. SDK, uygulamanın kodunda zaten belirtilmiş olmalıdır. SDK'yı ekleme yöntemi hakkında ayrıntılı bilgiler için bağlantıya tıklayın.

  3. Açılan İş ortağı listesinde Yandex.Direct'i seçin.

  4. ifadesinin üzerine tıklayın.

  5. Aldığınız izleme bağlantısını reklama ekleyin.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://appmetrica.yandex.com/serve/7438548069196542965/?click_id={LOGID}

Bağlantı, click_id={LOGID} parametresini mutlaka içermelidir.

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://appmetrica.yandex.com/serve/7438548069196542965/?click_id={LOGID}&source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

MobileAppTracking'de izleme bağlantısını oluşturmak için:

  1. Menüde Integrations bölümünü seçin.

  2. Search Integrated Partners alanına Yandex.Direct yazın.

  3. SetupMeasurement URLsCreate a Measurement URL üzerine tıklayın.

  4. Açılan Mobile App listesinde uygulamayı seçin.

  5. Partner satırında Yandex.Direct'in seçili olduğuna emin olun.

  6. Gerekirse diğer alanları doldurun.

  7. Measurement URLs satırında izleme bağlantısını göreceksiniz. Bunu reklama ekleyin.

  8. Save butonuna tıklayın.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://182275.measurementapi.com/serve?action=click&publisher_id=182275&site_id=68590&publisher_ref_id={LOGID}

İzleme bağlantısında publisher_ref_id={LOGID} veya ref_id={LOGID} parametresi bulunmalıdır.

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://182275.measurementapi.com/serve?action=click&publisher_id=182275&site_id=68590&publisher_ref_id={LOGID}&source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

İzleme bağlantıların çalışmasıyla ilgili sorunuz varsa MobileAppTracking Destek Ekibi'ne başvurun. İzleme bağlantıların ayarları hakkında ayrıntılı bilgiye MobileAppTracking Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.

AppFlyer'da izleme bağlantısını oluşturmak için:

  1. My apps bölümüne geçin.

  2. Uygulama adının yanında butonuna tıklayın ve Media Source Configuration seçeneğini seçin.

  3. Filter alanına Yandex.Direct yazın.
  4. Aldığınız izleme bağlantısını reklama ekleyin.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://app.appsflyer.com/id520797969?pid=yandexdirect_int&clickid={LOGID}

İzleme bağlantısında clickid={LOGID} parametresi mutlaka bulunmalıdır.

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://app.appsflyer.com/id520797969?pid=yandexdirect_int&clickid={LOGID}&source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

İzleme bağlantıların çalışması hakkında sorularınız varsa AppsFlyer Destek Ekibi'ne başvurun.

Adjust'ta izleme bağlantısı oluşturmak için:

  1. Apps bölümüne geçin.

  2. Uygulama adının yanında butonuna tıklayın ve NewTrackerCreate Tracker seçin.

  3. Açılan satıra Yandex.Direct yazın.

  4. Yandex.Direct'in karşısında bağlantı göreceksiniz. Bunu reklama ekleyin.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://app.adjust.com/z5zypp

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://app.adjust.com/z5zypp?source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

İzleme bağlantıların çalışmasıyla ilgili sorularınız varsa Adjust Destek Ekibi'ne başvurun: support@adjust.com.

Kochava'da izleme bağlantısı oluşturmak için:

  1. Uygulamanız için yeni kampanya oluşturun (Create Campaign butonu).

  2. New Tier butonuna tıklayın. Açılan Publisher listesinde Yandex.Direct'i seçin.

  3. Tracking URLs alanında izleme bağlantısını göreceksiniz. Bunu reklama ekleyin.

  4. Save & Close butonuna tıklayın.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://control.kochava.com/v1/cpi/click?campaign_id=koconversionsdemo174ea19bc63928cd28a296822dc1&network_id=1517&android_id={ANDROID_ID_LC_SH1_HEX}&click_id={LOGID}&device_id={GOOGLE_AID_LC_SH1_HEX}

İzleme bağlantısında click_id={LOGID} parametresi mutlaka bulunmalıdır.

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://control.kochava.com/v1/cpi/click?campaign_id=koconversionsdemo174ea19bc63928cd28a296822dc1&network_id=1517&android_id={ANDROID_ID_LC_SH1_HEX}&click_id={LOGID}&device_id={GOOGLE_AID_LC_SH1_HEX}&source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

İzleme bağlantıların çalışması hakkında sorularınız varsa Kochava Destek Ekibi'ne başvurun. İzleme bağlantısının ayarları hakkında ayrıntılı bilgiye Kochava Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.

Flurry'de izleme bağlantısını oluşturmak için:

  1. Applications bölümünde uygulamanızı seçin.

  2. User Acquisition bölümüne geçin ve yeni reklam kampanyasını oluşturun.

  3. Açılan Channel listesinde Yandex.Direct'i seçin.

  4. Destination URL satırında butonuna tıklayın. Açılan pencerede Support all traffic seçeneğini seçin.

  5. Diğer alanları doldurup Save Campaign butonuna tıklayın.

  6. Açılan pencerede izleme bağlantısını göreceksiniz. Bunu reklama ekleyin.

Şuna benzer bir bağlantı elde etmiş olacaksınız:

https://ad.apps.fm/_TzU9P7R9RNRfvWQRmteZl5KLoEjTszcQMJsV6-2VnHFDLXitVHB6BlL95nuoNYfLrQbf1mjHV6s505QKrXhSVisT8Dz-3sp2OAoPbqbzkIIknwdpd2EQETZvWR8QaOlyeQsZ53csH9TiR8SNvPKWR2Ij1pKaZmeRbcoAXuWrmU?reqid={LOGID}

İzleme bağlantısında reqid={LOGID} parametresi mutlaka bulunmalıdır.

Bağlantıda çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunlar yardımıyla trafik kaynakları gibi çeşitli istatistik göstergelerini takip edebilirsiniz:

https://ad.apps.fm/_TzU9P7R9RNRfvWQRmteZl5KLoEjTszcQMJsV6-2VnHFDLXitVHB6BlL95nuoNYfLrQbf1mjHV6s505QKrXhSVisT8Dz-3sp2OAoPbqbzkIIknwdpd2EQETZvWR8QaOlyeQsZ53csH9TiR8SNvPKWR2Ij1pKaZmeRbcoAXuWrmU?reqid={LOGID}&source={source}

Parametreler ve etiketlerin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi.

İzleme bağlantılarının çalışmasıyla ilgili sorularınız varsa Flurry Destek Ekibi'ne başvurun: support@flurry.com.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!