Mobil uygulamalar için ilgi alanlarına göre hedefleme

İlgi alanlarına göre hedefleme, mobil uygulamanızın hedef kitlesine doğrudan erişim aracıdır. Bu araç sayesinde belirli bir reklamın hangi ilgi alanına sahip olan kişilere gösterileceğini öğrenebilirsiniz. İlgi alanlarına göre hedefleme özelliği yardımıyla belirli bir kategori veya konudaki uygulamalara ilgi duyan kullanıcılar sayesinde mobil uygulamanın reklam kapsamı arttırılabilir. Örneğin koşu için uygulamanın reklamını “Spor” kategorisindeki uygulamalarla ilgilenen kullanıcılara gösterebilirsiniz.

İlgi alanlarına göre gösterimler sadece ağlarda (YRA ve harici ağlar) yapılabilir.

İlgi alanları nasıl seçilir

İlgi alanlarına göre hedefleme sadece mobil uygulama reklamları için geçerlidir. Reklam oluşturma veya düzenleme sayfasını açıp gerekli kategorileri İlgi alanları bloğunda belirtin.

Örneğin, bir koşu uygulamasının reklamında şu ilgi alanları kullanılabilir:

  • Spor

  • Eğlence

  • Sağlık ve fitness

  • Yaşam tarzı

  • Genel kategori

Yandex'in araştırmaları, kullanıcıların çoğu bir veya iki kategori ile sınırlı kalmadıklarını göstermektedir. Bu kullanıcılar için Yandex.Direct'te “Geniş kategori” adlı kategori seçilebilir. İlgi alanlarına göre hedeflemeyi seçerken bu kategoriyi her zaman eklemenizi öneririz; bu sayede reklamınız için hedef kitle kapsamını arttırmış olursunuz.

XLS/XLSX dosyaları veya Yandex.Direct API yardımıyla ilgi alanlarını birkaç reklama birden ekleyebilirsiniz.

Teklif belirleme ve istatistik görüntüleme

İstediğiniz ilgi alanlarına göre gösterimler için yüksek teklifleri belirledikten sonra daha fazla ilgili kullanıcı kapsayabilirsiniz ve onlara konuya daha uygun reklamları gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her ilgi alanına göre tıklama fiyatını veya otomatik stratejiler için de her ilgi alanına göre önceliği belirleyebilirsiniz.

İlgi alanları filtresi yardımıyla ilgi alanlarına göre gösterim istatistiğini Rapor Sihirbazı'nda görebilirsiniz.