Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Mobil uygulama reklamları

iOS ve Android uygulamalarınızın reklamını Yandex.Direct aracılığıyla yapın. Reklam oluşturmak çok kolay; uygulama için bağlantıyı belirtin, başlık ve metin ekleyin. Simge, fiyat, değerlendirme ve teknik özellikler otomatik olarak eklenir.

Bunun gibi reklamlar sadece desteklenen mobil cihazlarda (akıllı telefon ve tablet), Yandex'in arama sonuçlarında gösterilebilir.

Reklamlar nasıl görünür

Reklamınız arama sonuçlarında şu şekilde görünür:

Reklam oluştur

Kampanya oluşturun
Açılan Kampanya oluştur menüsünde Mobil uygulama reklamları seçeneğini seçin. Reklam grubu oluşturun. Reklam grubunda sadece bir uygulama için reklam bulunabilir.
Uygulama için bağlantıyı belirtin

Mağazadaki uygulama için bağlantı alanında reklamını yapacağınız uygulama için uygulama mağazasındaki bağlantıyı belirtin (AppStore veya Google Play). Reklam kaydedildikten sonra uygulama için bağlantı değiştirilemez.

Reklam başlığı ve metni ekleyin

İlgili başlık ve metni yazın (moderasyon koşullarını inceleyin).

İzleme bağlantısını belirtin
Reklama yapılan tıklamaları uygulama kurulumlarıyla bağlayacak olan izleme bağlantısı reklama eklenebilir. İzleme bağlantısı eklendikten sonra yeterli kurulum istatistiği birikince “Uygulama kurulumunun ortalama ücreti” ve “Uygulama kurulumunun maksimum sayısı” stratejilerini ayarlayabilirsiniz.
Ek parametreleri kontrol edin

Uygulama için bağlantıyı belirttikten sonra Direct mağazadan simgeyi, fiyatı, değerlendirmeyi, puan sayısını ve teknik özellikleri yükler. Bu verileri reklamda göstermemek için Ek bloğunda ilgili işaretleri kaldırın. Açılan listede ilgili butonu seçin. Varsayılan olarak Yükle seçilidir.

Ek parametreler hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın .

Görseli yükleyin

Reklama 16:9 boyutunda geniş formatlı görsel ekleyebilirsiniz. Görseller için moderasyon kurallarını inceleyebilirsiniz.

Yaş sınırını belirtin

Doğru yaş sınırını belirtmeyi unutmayın .

Not. Yandex.Direct API, Direct Commander, XLS/XLSX veya CSV formatında dosya aracılığıyla reklam oluşturabilir veya düzenleyebilirsiniz.

Ek parametreler

Simge

Reklamın simgesi moderasyon koşullarına uygun olmalıdır. Simge koşullara uygun değilse reklam simgesiz gösterilir. Simge reklam bloğunun ayarlarına uygun olarak (herhangi bir kenarı 16 piksele kadar) küçülebilir.

Değerlendirme

Reklamdaki değerlendirme 0.5 netliğe kadar yuvarlanır. Örneğin uygulamanızın değerlendirilmesi 4.3 ise reklamın değerlendirilmesi 4.5 olur, 4.2 ise aşağı yuvarlanarak 4 olur.

Dikkat edin: Sistem bağlantı parametrelerinde belirtilen ülke için veri alır. Bağlantının parametrelerinde ülke belirtilmediyse veriler varsayılan ülke olarak Rusya için yüklenir.

Fiyat

Fiyatı eklediğinizde butonun üzerinde görünecektir, örneğin: .

Kullanıcıya bulunduğu ülkenin para biriminde fiyat gösterilecektir. Uygulama mağazasından veriler yüklenirken bu ülke için fiyat alınamadıysa işlem butonu fiyatsız gösterilir. Herhangi bir içerik sitesinde reklam bloğunun formatına göre işlem butonu fiyatsız gösterilebilir.

Reklamdaki ek parametrelerin otomatik güncellenmesi

Uygulama mağazasında uygulama hakkında herhangi bir bilgi güncellendiğinde reklam yirmi dört saat içinde reklamveren tarafından müdahaleye gerek kalmadan otomatik olarak güncellenir.

  • Uygulama mağazasından uygulamaya ulaşılamıyorsa reklam gösterimleri durdurulur ve reklamverenin e-posta adresine uyarı gönderilir. Uygulamaya yeniden ulaşıldığında gösterimler otomatik olarak devam eder.
  • İşletim sistemi için en düşük koşullar uygulama mağazasından alınamadıysa reklam sadece bir önceki reklamdaki gibi işletim sisteminin sürümüne sahip cihazlarda gösterilir.
  • Uygulama mağazasında işletim sistemi için gerekli temel koşullar reklamın daha üstündeyse reklam sadece uygulama mağazasındaki veya üstündeki işletim sistemine sahip cihazlarda gösterilir.
  • Ek veriler uygulama mağazasından alınamadıysa reklamda sadece alınabilen veriler gösterilir.
  • Yeni simge moderasyonda reddedildiyse reklam moderasyonu geçmiş bir önceki simgeyle gösterilir.

Gösterim koşulları ayarları

Kullanıcıların belirli arama sorgularına göre uygulamanızı bulmalarına yardım etmek için anahtar sözcük grupları seçin.

Reklamlar sadece desteklenen cihazlarda (akıllı telefon ve tablet) gösterilir. Gösterimleri Cihaz türü bloğunda cihaz türüne göre sınırlayabilirsiniz (Tabletler/Akıllı telefonlar).

Büyük boyutlu uygulamaları yüklerken kullanıcılar Wi-Fi bağlantısı tercih ederler. Böyle bir uygulamanın reklamını yapıyorsanız gösterimleri sadece Wi-Fi ile bağlı olan kullanıcılar için Bağlantı türü bloğunda ayarlayın (Mobil bağlantı ve Wi-Fi/Sadece Wi-Fi).

Bağlantı türü veya cihaz türü net olarak belirlenemeyen kullanıcılar için reklamlar her durumda gösterilir.

Reklam grubu için belirtilen bağlantı ve cihaz türleri kampanya için belirtilmiş olanlardan daha önceliklidir.

Fiyat teklifi belirleme

Hedeflerinize göre reklam bütçesi yönetebilmek için gösterim stratejilerini kullanın. Uygulama reklamları için özel geliştirilmiş “Uygulama kurulumunun ortalama ücreti” ve “Maksimum uygulama kurulumu sayısı” stratejilerine dikkat edin.

Manuel teklif yönetimi stratejisini seçtiyseniz her anahtar sözcük grubuna göre ayrı tıklama fiyatını (teklif) veya sayfadaki tüm anahtar sözcük gruplarına göre Tıklama fiyatını belirleyebilirsiniz.

Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar

Teklif belirleme sayfasında akıllı telefonlar, tabletler ve reklam grubunun çalıştığı son 28 güne ait Yandex mobil arama sonuçları sayfalarında yapılan gösterimler ve tıklamalar için pozisyon fiyatları ve ilgili çıkarılan fiyatlar verilmiştir.

Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubunu içeren tüm arama sorgularına göre hesaplanır (stop sözcüğü hariç). Örneğin fil oyunu sözcük grubuna göre fiyat hesaplanırken fil oyunu, neşeli fil oyunu, android için fil oyunu gibi arama sorgularına göre rekabet hesaba katılır.

Teklif düzenleme

Belirli bir hedef kitleye reklam gösterirken tıklama fiyatını düzenlemeler yardımıyla arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Gösterimleri belirli bir hedef kitleye göre kapatmak için teklif katsayısını belirtin: “%100 azalt”.

Gösterim istatistikleri

Mobil uygulama reklamları için istatistik raporlarını Rapor Sihirbazı'nda görebilirsiniz. Bu kampanya türleri için ek satırlar mevcuttur: Bağlantı türü ve İşletim sistemi türü.

Dikkat edin: Bağlantı türü satırına göre istatistik verileri 16 Ekim 2015 tarihinden itibaren toplanmaktadır, İşletim sistemi türü satırına göre ise bu veriler 15 Eylül 2015 tarihinden itibaren toplanmaktadır.

mobil uygulamanın reklamı nasıl yapılmalı
mobil uygulamalar nasıl pazarlanmalı
mobil uygulamaların reklamı nasıl yapılmalı
mobil uygulama nasıl pazarlanmalı
mobil uygulamanın pazarlanması
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!