Direct
Bilgi

Anahtar sözcük grupları nasıl seçilir

Anahtar sözcük grupları reklamı yaptığınız ürünler ve hizmetler ile ilgili olmalıdır. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir kişiyi ve bu kişinin Yandex arama satırına girebileceği sorguları hayal edin. Sorguları yapacak kişilerin teklif ettiğiniz ürün veya hizmetin arayışında olduğunu düşünün. Örneğin araç tamirini yapıyorsanız hedef kitleniz aracı bozulmuş olan kişilerdir. Bu kişiler tampon boyama veya volkswagen karbüratörde tıkanma sorgularını girebilirler. Böyle bir hizmet verebiliyorsanız bu sözcük gruplarını anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Seçim önerileri

Anahtar sözcük gruplarınızın etkin çalışması için seçim önerilerimize göz atın:

Anahtar sözcük grubunu netleştirin

Anlamı çok geniş olan sözcük grubunu netleştirmeye çalışın. Örneğin tamir sözcük grubuna göre kullanıcılar yazıcı tamiri, televizyon tamiri veya araba tamirini arayabilirler. Sadece araba tamirini yapıyorsanız araba tamiri sözcük grubunu seçin, böylece konuyla ilgili olmayan sorgulara göre reklamınız gösterilmez.

Sıkça yapılan yazım hatalarını unutmayın

Direct sıkça yapılan yazım hatalarını ve klavye ayarı yapılmadan girilen sorguları tanır. Bu tip sorgular için otomatik olarak düzeltilmiş sorgulara göre yanıtlar sıralanır ve buna göre reklamlar gösterilir. Fakat nadir yapılan yazım hataları otomatik olarak düzeltilmeyebilir. Yazım hatalarını içeren fakat hedefe uygun olan sorguları ekleyebilirsiniz. Örneğin sivrisinek kelimesi arasında boşluk bırakılarak yazılabilir: sivri sinek.

Yabancı markaları hem Latin hem de Türkçe alfabe kullanarak yazın.

Bunun sayesinde potansiyel müşterilerinizin yaptıkları sorguların daha fazlasını kapsayabilirsiniz. Örneğin Casablaca turları ve Kasablanka turları, Şikago ucuz bilet ve Chicago ucuz bilet.

Aynı köke sahip ismin farklı hallerini kullanın

Reklam gösterimlerinde Direct belirli bir sorgudaki kelimenin tüm formlarını dikkate alır. Bundan dolayı reklamınızı göstermek istediğiniz kelimenin tüm formlarını hesaplamak önemlidir. Örneğin Amerika turları sözcük grubuna Amerika'ya turlar sözcük grubunu ekleyin.

Mesleki terminoloji, argo ve eşanlamlı kelimeleri seçin

Reklam, anahtar sözcük grubunuz ile eşanlamlı kelimeleri içeren sorgulara göre otomatik olarak gösterilir. Bu nedenle tüm eşanlamlı kelimeleri sıralamanız gerekmez. Direct'in belirtilen sözcük gruplarına göre sonraki seçimi optimize edebilmesi için genel eşanlamlı kelimeleri yazın. Mesleki terminoloji ve argo kelimeleri de unutmayın. Örneğin ultrasonografi ve ultrason, Galatasaray ve Cimbom.

Araçtarımız

Sözcüklerin seçilmesi

Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

Ek sözcük grupları

Otomatik genişletme ve Ek ilgili sözcük grupları ayarları tüm reklam kampanyalar için varsayılan olarak etkin durumundadır. Bu ayarlar istatiksel olarak etkili olan aynı veya benzer konuda anahtar sözcük gruplarını reklama otomatik ekler. Bu sayede hedef kitleniz genişler ve daha çok gösterim elde etmiş olursunuz.

Şablonlar

Şablonlar yardımıyla reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubunu başlığa, reklam metnine, site bağlantısına veya gösterilen bağlantıya ekleyebilirsiniz.

İstatistik

Verimlilik sayesinde anahtar sözcük grubunun onun için oluşturduğunuz reklamlarla ne kadar iyi çalıştığını değerlendirebilirsiniz.

Reklamlarınızın gösterildiği Yandex Arama'da yapılan sorgular (arama iş ortakları hariç) Arama sorguları raporunda toplandı. Örneğin anahtar sözcük grubunuz için eşanlamlı kelimeleri içeren sorgular. Bu verilere dayanarak anahtar sözcük gruplarının listesini optimize edebilirsiniz; örneğin reklamlarınızın gösterildiği konuya uygun olmayan sorguları tespit edebilir ve kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!