Anahtar sözcük grupları nasıl seçilir?

Anahtar sözcük grupları reklamı yaptığınız ürünler ve hizmetler ile ilgili olmalıdır. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir kişinin Yandex arama satırına girebileceği sorguları düşünün. Örneğin, araç tamiri yapıyorsanız hedef kitleniz aracı bozulmuş veya aracına bakım yaptırmak isteyen kişilerdir. Bu kişiler tampon boyama veya enjeksiyon sorunu gibi, her türlü sorguyu girebilirler. Böyle bir hizmet verebiliyorsanız bu sözcük gruplarını anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Seçim önerileri

Anahtar sözcük gruplarınızın etkin çalışması için seçim önerilerimize göz atın:

Anahtar sözcük grubunu netleştirin

Anlamı çok geniş olan sözcük gruplarını netleştirmeye çalışın. Örneğin, kullanıcılar tamir sözcüğüyle yazıcı tamiri, televizyon tamiri veya araba tamiri araması yapabilirler. Sadece araba tamiri yapıyorsanız araba tamiri sözcük grubunu seçin, böylece konuyla ilgili olmayan sorgularda reklamınız gösterilmez.

Sıkça yapılan yazım hatalarını unutmayın

Direct sıkça yapılan yazım hatalarını ve klavye ayarı yapılmadan girilen sorguları tanır. Bu tip sorgular için otomatik olarak düzeltilmiş sorgulara göre yanıtlar sıralanır ve buna göre reklamlar gösterilir. Ancak, nadir yapılan yazım hataları otomatik olarak düzeltilmeyebilir. Yazım hatalarını içeren fakat hedefe uygun olan sorguları ekleyebilirsiniz. Örneğin, sivrisinek kelimesi arasında boşluk bırakılarak sivri sinek şeklinde yazılabilir.

Yabancı markaları hem Latin alfabesi hem de Türkçe alfabe kullanarak yazın.

Bu sayede, potansiyel müşterilerinizin yaptıkları sorgulardan daha fazla yararlanırsınız. Örneğin, Casablanca turları ve Kasablanka turları, Şikago ucuz bilet ve Chicago ucuz bilet.

İsmin aynı köke sahip farklı hallerini kullanın

Reklam gösterimlerinde Yandex Direct, bir sorgudaki kelimenin tüm hallerini dikkate alır. Bundan dolayı reklamınızı göstermek istediğiniz kelimenin tüm formlarını hesaplamak önemlidir. Örneğin, boyalı saç sözcük grubuna saç boyası sözcük grubunu ekleyebilirsiniz.

Mesleki terminoloji, günlük konuşma dili ve eş anlamlı kelimeler kullanın

Reklamlar, anahtar sözcük grubunuza semantik olarak uygun sorgulara göre otomatik olarak gösterilir. Bu nedenle, anlam olarak yakın olan tüm sözcükleri sıralamanız gerekmez. Belirtilen sözcük gruplarına göre Yandex Direct'in en iyi önerilerde bulunabilmesi için genel eş anlamlı kelimeleri yazın. Mesleki terminolojide ve günlük konuşma dilinde kullanılan kelimeleri de dahil etmeyi unutmayın. Örneğin, ultrasonografi ile birlikte ultrason, Galatasaray ile birlikte Cimbom kelimelerini kullanabilirsiniz.

Araçlarımız

Sözcük seçimi

Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde, bir sözcük grubunu ayda kaç kişinin aradığını öğrenebilir ve benzer sorguları görebilirsiniz.

Otomatik hedefleme
Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarını eklemeden Yandex Arama'da reklam gösterimlerini sağlayan bir araçtır. Reklamın hangi sorgulara göre gösterilmesi gerektiğini düşünmenize gerek kalmaz. Otomatik hedefleme etkin durumdayken sistem, maksimum sayıda faydalı geçiş sağlamak için reklamın gösterileceği sorguları kendisi seçer.
Şablonlar

Şablonlar yardımıyla reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubunu başlığa, reklam metnine, site bağlantısına veya gösterilen bağlantıya ekleyebilirsiniz.

İstatistikler

Arama sorguları raporunda, Yandex'e gönderilen ve sonuçlarında reklamlarınızın gösterildiği sorgular yer alır Örneğin, anahtar sözcük grubunuza semantik olarak uygun olan sorgular. Bu verilerden faydalanarak anahtar sözcük gruplarının listesini düzenleyebilirsiniz; örneğin, reklamlarınızın gösterildiği konuya uygun olmayan sorguları tespit edebilir, kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarını buna göre değiştirebilirsiniz. Ayrıca, otomatik olarak rapordaki sorguyu anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarının etkinliğini değerlendirme yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi edinin

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.