Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Davranışsal hedefleme. Kullanıcıların ilgi alanlarına göre reklam gösterimi

Yandex.Direct, kullanıcıların ilgi alanlarının bazında reklam gösterim teknolojisini, davranışsal hedeflemeyi kullanmaktadır. Davranışsal hedefleme teknolojisi sayesinde kullanıcılara ilgi alanlarına uygun reklamlar gösterildiği için reklamverenler hedef kitlesine daha iyi ulaşır.

Kullanıcıların ilgi alanları, Yandex'te ve Yandex Reklam Ağı'nın katılımcı sitelerinde yaptıkları arama sorgularına göre belirlenir. Bu bilgiler analiz edildikten sonra reklam ağlarda (YRA ve harici ağlar) gösterilmeye başlar. İlgi alanlarına göre reklam gösterimi aslında kullanıcıya bağlıdır; kullanıcının ilgi alanları değiştikçe gösterilen reklamlar da değişir. Bununla birlikte reklam, konusuna uygun olmayan sitede gösterilebilir.

Davranışsal hedeflemenin avantajı, sayfaların içeriği belirlenemeyen sitelerde bile reklamverenin hedef kitlesini belirlemesidir. İçerik hedeflemeye davranışsal hedeflemenin eklenmesi hedef kitlenin genişletmesine büyük ölçüde katkı sağlayabilir ve böylece sitenize yapılan hedef geçişler artar.

Kullanıcıların ilgi alanları hakkında Yandex.Direct tarafından işlenen tüm bilgiler Gizlilik Sözleşmesi ile korunmaktadır. Yandex reklam gösterimlerinde kişisel konulardaki sorguları hiçbir zaman dikkate almaz (örneğin tıbbi, tanışma vs.). Her Yandex kullanıcısı reklam gösterimlerinde ilgi alanlarının dikkate alınmasını istemiyorsa bunu reddedebilir.

Dikkat! 

Kullanıcı ilgi alanlarına göre reklam gösterimlerini reddedebilirsiniz. Bunu yapmak için gelişmiş kampanya parametrelerinin ayarlarında “Kullanıcı ilgi alanlarını dikkate alma” alanını işaretleyin.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!