Otomatik odaklama. Anahtar sözcük gruplarının otomatik netleştirilmesi.

Reklamverenlerin vaktini boşa harcamamak ve Direct'teki reklam kampanyalarının etkililiğini artırmak için Otomatik odak adlı anahtar sözcük gruplarını otomatik olarak netleştiren bir sistem çalışmaktadır.

Üzerine tıklanmış reklamların gösterildiği kullanıcı sorgularıyla ilgli istatistik verileriyle çalışan otomatik odaklaştırma sistemi, tıklamaların hiç yapılmadığı verimsiz gösterimleri ortadan kaldırmak üzere anahtar sözcük gruplarının gerektiği gibi otomatik netleştirilmesini sağlar. Böylece verimsiz anahtar sözcük grubuna negatif anahtar sözcükler eklenebilir.

Örneğin düşük etkililiğine sahip “mutfaklar” sözcük grubunun yerine netleştirilen sözcük grubu kullanılabilir:

mutfaklar -fransız -tasarım -italyan;

Odaklı sözcük grupları teklifleri ana sorgunun teklifleriyle aynı olacaktır.

Otomatik odaklaştırma yapıldıktan sonra işlemin yapıldığına dair otomatik bildirim mesajı kampanya parametrelerinde belirtilen kullanıcı adresine iletilir. Bir sözcük grubuyla ilgili otomatik odaklaştırma işlemi kampanya boyunca birden fazla kere yapılabilir.

Negatif anahtar sözcüklerin eklenmesi ve ek netleştirmelerin/odaklaştırmaların sayısı birçok parametrelere bağlıdır. İlk otomatik odaklaştırılması yapılmış bazı anahtar sözcük grupplarının ek netleştirilmesinin, veri yetersizliği, ilgili sorguların yeterince net olmadığı ya da mevcut seçeneklerin uygunsuzluğu gibi bazı nedenlerden dolayı mümkün olmadığı kararlaştırılabilir. Otomatik odaklaştırılmış sözcük grupları kampanya arayüzünde harfiyle işaretlenir.

Uyarı.
  • Her yeni reklam kampanyası için otomatik odak özelliği varsayılan olarak etkin durumunda olur ve gerektiğinde kampanya parametreleri sayfasından yönetilebilir (Özel ayarlar bloğu).

  • İstediğiniz her anahtar sözcük grubunu istediğiniz anda otomatik odak özelliğinin çalışmasına bağlı kalmadan kendiniz düzenleyebilirsiniz.

  • Bu durumlarda otomatik olarak odaklaştırılmış eski anahtar sözcük kampanya yönetim sayfasında otomatik olarak yenisiyle değiştirilir. Anahtar sözcük gruplarının otomatik odaklaştıma yapılmadan önceki halleriyle ilgili istatistikleri Genel İstatistikler raporunda bulabilirsiniz.

  • Ayrıca otomatik odaklaştırma işlemi sonucunda düzenlenen anahtar deyimler ön moderasyon işlemi yapılmadan otomatik etkinleştirilir. Bu nedenle eklenen negatif anahtar sözcükler arasında, gösterimlerin yapıldığı kulanıcı sorgularının içerdiği rakip markalar, küfür sözcükleri vb. gibi çok farklı kelimelerin bulunabileceğini unutmamak gerekir.