Uygulamadan yeniden pazarlama işlemlerine
Mobil uygulamadan yeniden pazarlama işlemleri, mobil uygulama ile etkileşime geçen kullanıcılara akıllı banner gösterme yöntemidir. Örneğin, hedef kitlenin bir kısmı sadece akıllı telefonundan çevrimiçi mağazaya girer ve sitede baktığından daha fazla ürüne uygulamada bakar. Bu tür kullanıcılara akıllı banner hedeflemek için uygulama işlemlerini kullanın.
Uygulamadaki işlemleri tespit etmek için izleme SDK'leri (en çok bilinenleri AppMetrica, Adjust ve AppsFlyer) ile entegrasyon gerekir. İşlemlerin izlenmesini (ürün görüntülenmesi, sepete eklenme, sepetten silinme, satın alma) yapılandırın. Uygulamadaki işlemlerin Direct'e iletilip iletilmediğini kontrol edin.
Beslemede, site bağlantıları yerine, Apple Universal Links veya Android App Links tabanlı izleme bağlantıları kullanmak daha iyidir.
Uygulama işlemleri ile ilgili koşullar
Mobil uygulamada, aşağıdaki işlemler şu parametrelerle ayarlanmalıdır. Tüm bu işlemlerin iletilmesi isteğe bağlıdır, ancak akıllı banner'ların en etkili şekilde çalışması için şunları kullanabilirsiniz:
Eylem / Parametre | ürün ID'si | Kâr | Para birimi |
---|---|---|---|
Ürün görüntüleme | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Sepete ekleme. | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Çöp kutusundan silme | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Satın alma | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Eylem / Parametre | ürün ID'si | Kâr | Para birimi |
---|---|---|---|
Ürün görüntüleme | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Sepete ekleme. | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Çöp kutusundan silme | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Satın alma | şarttır | şart değildir | şart değildir |
Uygulamadaki ürün ID'si, beslemedeki ürün ID'si ile tam olarak eşleşmelidir. Sitede ve uygulamada aynı ürün ID'sini kullanmak daha iyidir; böylece sitenin ve uygulamanın yeniden pazarlaması için tek bir besleme kullanabilirsiniz.
Veri formatı ve eylem aktarımı
Veri formatı
E-commerce eylem işaretlemesi Android'de 3.16.1 ve iOS'ta 3.12.0 sürümlerinden itibaren kullanılabilir. Daha fazla bilgiyi AppMetrica belgelerinden edinebilirsiniz.
Akıllı banner'ların çalışabilmesi için yukarıdaki eylemler ve parametreler yeterlidir; diğer eylem ve parametreler isteğe bağlıdır ve Satın alma analizi raporu için gereklidir
Eylem aktarımı
Uygulamanın genel ayarlarında Metrica sayacına bağlama alanında site için Metrica sayacını belirtin.
Veri formatı
Partner parameters'da offer_id
parametresinin ve bunun değerinin ya tek bir ürünün ID'si veya json formatındaki bir ürün listesi olması beklenir. Java kod örnekleri:
AdjustEvent event = new AdjustEvent("VIEWED_CONTENT");
event.addPartnerParameter("offer_id", "10001");
Adjust.trackEvent(event);
Ya da:AdjustEvent event = new AdjustEvent("PURCHASED");
event.addPartnerParameter("offer_id", "[\"1234\",\"5678\"]");
Adjust.trackEvent(event);
Eylem aktarımı
Adjust'ı önerilere göre ayarlayın:
- Yandex Ecom Feed Counter ID alanında site için Metrica sayacını belirtin.
- Event Linking bölümünde eylem aktarımını ayarlayın:
- Ürün görüntülenmesi:
Viewed content
; - Sepete ekleme:
Added to cart
; - Çöp kutusundan silme:
Removed from cart
; - Satın alma:
Purchased
;
- Parameter Forwarding seçeneğini etkinleştirin.
- In-App Revenue Forwarding seçeneğini etkinleştirin.
Eylemlerdeki parametre adları istenilenden farklıysa, Parameter Mapping yardımıyla parametre eşleştirmeyi gerçekleştirin
Veri formatı
Rich In-App Events eylemleri desteklenmektedir. Bu eylemler:
Eylem aktarımı
- Yandex Ecom Feed Counter ID alanında site için Metrica sayacını belirtin.
- Eylem aktarımını etkinleştirin:
- Ürün görüntülenmesi:
VIEWED_CONTENT
; - Sepete ekleme:
ADDED_TO_CART
; - Çöp kutusundan silme:
REMOVED_FROM_CART
; - Satın alma:
PURCHASED
;
- Eylemlerin gönderilme yöntemi: all media sources, including organic.
- Gelirin ve eylem parametrelerinin gönderilmes: send values and revenue.