Otomatik hedefleme

Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarını eklemeden Yandex.Arama'da reklam gösterimlerini otomatik sağlayan bir araçtır. Reklamın hangi sorgulara göre gösterilmesi gerektiğini düşünmenize gerek kalmaz. Otomatik hedefleme etkin durumdayken sistem maksimum sayıda faydalı geçiş sağlamak için reklamın gösterileceği sorguları kendisi seçer.

Otomatik hedefleme hem yeni kampanyalar hem de uzun zamandır çalışan kampanyalar için uygundur.

Çalışma esasları

Otomatik hedefleme, özel bir matematik algoritması bazında geliştirilmiştir. Bu algoritma reklam başlığı, reklam metni ve reklamı yapılan sitenin sayfasındaki bilgiler gibi reklam verilerini analiz eder. Alınan verilere dayanarak algoritma, belirli bir arama sorgusuna göre geçiş olasılığını tahmin eder, en uygun arama sorgularını seçer ve reklamı bu sorgulara göre gösterir.

Örneğin, uzaya seyahat turlarının reklamını yapan reklam metni ve uzaydatatil.tr sitesinin reklamını yapan reklam, Mars turları sorgusuna göre gösterilir çünkü bu sorguya göre geçiş olasılığı yüksektir.

Otomatik hedefleme ve ilgili ek sözcük grupları

Otomatik hedefleme ve ilgili ek sözcük grupları çalışma prensiplerine göre farklılık gösterir ve kampanyalara hem birbirinden bağımsız hem birlikte dahil edilebilir.

Otomatik hedefleme

İlgili ek sözcük grupları

Uygun arama sorgusunu arar

Anahtar sözcük grupları olmadan çalışır

Yeni anahtar sözcük grupları seçmenize yardımcı olur

Otomatik hedefleme nasıl etkinleştirilir?

Otomatik hedefleme özelliği yeni kampanyalarda varsayılan olarak kapalıdır. Otomatik hedefleme, reklam grubu düzenleme sayfasında “Metin-grafik reklamlar” ve “Mobil uygulama reklamları” kampanyaları için etkinleştirilebilir.

Otomatik hedefleme hem yeni kampanyalara hem de daha önce başlatılmış kampanyalara uygundur.

Anahtar sözcük gruplarını yeni kampanyaya eklemeyip otomatik hedefleme özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Reklamlar, uygun arama sorgularına göre gösterilmeye başlar.

  1. Grupta farklı metinlere sahip birkaç reklam oluşturun. Ne kadar çok metin yazarsanız algoritma o kadar iyi çalışır.

  2. Reklam grubu düzenleme sayfasında otomatik hedeflemeyi etkinleştirin.

  3. Fiyat teklifi belirtin. Otomatik stratejileri kullanmanızı öneririz. Otomatik hedeflemeye göre gösterimler için öncelik belirlerken teklif, belirtilen strateji ayarlarına göre otomatik olarak belirlenir. Manuel teklif yönetimi kullanıyorsanız otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlere göre teklif değerinizi belirleyebilirsiniz. Anahtar sözcük gruplarına göre tekliflerle karşılaştırılabilir teklifleri belirtmenizi öneririz.

  4. İstatistik bilgileri baz alarak anahtar sözcük gruplarının listesini oluşturun ve bu sözcük gruplarını reklam grubuna ekleyin.

Otomatik hedefleme özelliği etkinleştirildikten sonra ne yapılmalı?

Otomatik hedefleme özelliği etkinleştirildikten sonra reklamlar Yandex arama sonuçlarında gösterilmeye başlar. En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle otomatik hedeflemeyi birkaç hafta süreyle açık bırakmanızı öneririz.

Otomatik hedefleme istatistiklerini Rapor Sihirbazı'nda ve Arama sorguları raporunda görebilirsiniz. Raporda, dönüşüm verilerine ve hedef fiyatlara dikkat edin. Örneğin, Rapor Sihirbazı'nda rapora Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler sütunlarını ekleyin, anahtar sözcük gruplarına ve otomatik hedeflemeye göre gösterimleri karşılaştırın. Otomatik hedefleme tarafından seçilen, yüksek dönüşüme sahip sorguları anahtar sözcük grupları listesine ekleyebilirsiniz.

İstatistikte uygun olmayan veya çok genel sorgulara göre tekil gösterimleri görebilirsiniz. Bu tür sorgulara göre reklam göstermemek için bunları kampanya veya reklam grubunun negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.