Otomatik hedefleme

Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarını kullanmayan reklam gösterim teknolojisidir. Bu teknoloji, reklamdaki ve geçiş sayfasındaki bilgileri analiz eder ve reklamın arama sorgusuna, kullanıcının ilgi alanlarına veya sitenin konusuna uygun olup olmadığını belirler. Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarının yardımıyla elde edilmesi zor olan kitlelere gösterimde bulunarak ek hedefli trafik sağlamanızı mümkün kılar.

Çalışma esasları

Gerçek zamanlı otomatik hedefleme, aramalarda gösterilmesi için başlığı metni ve geçiş sayfası kullanıcının isteği ile en büyük oranda eşleşen reklamları seçer. Bu esnada mümkün eş anlamlı sözcükler, sözcük biçimleri, kampanya için belirlenen ilgili konular ve reklam grupları, negatif anahtar sözcük grubu vb. birçok etken hesaba katılır.

Örneğin, uzay seyahati hakkında yazılmış bir metin ve reklamı yapılan uzaya.com sayfası, mars turları şeklinde yapılan istekte gösterilebilir.

Otomatik hedefleme anahtar sözcük gruplarıyla paralel biçimde çalışır: görüntüleme için seçildiğinde anahtar sözcük gruplarının önceliği olacaktır. Otomatik hedeflemeye ilişkin görüntüleme istatistiği ayrı hesaplanır.

Otomatik hedeflemeyi etkinleştirmek neden faydalıdır?
Not. Otomatik hedefleme, sitede Yandex.Metrica sayacı ve ayarlı hedefleri varsa daha etkili çalışır. Yandex.Metrica’yı kullanmaya nasıl başlayacağınızı öğrenmek için yardım hizmeti sayfasını ziyaret edin.

Otomatik hedefleme nasıl etkinleştirilir?

Otomatik hedefleme özelliği aramada ve ağlarda gösterimler için aşağıdaki kampanya türleri için kullanılabilir:
  • Metin grafik reklamlar,
  • Mobil uygulama reklamları.

Otomatik hedeflemeyi yeni reklam grubu oluştururken veya mevcut grup ayarlarında etkinleştirebilirsiniz. Otomatik hedeflemeyi anahtar sözcük gruplarıyla birlikte tüm gruplara eklemenizi tavsiye ederiz.

  1. Grupta farklı metinlere sahip birkaç reklam oluşturun. Ne kadar çok metin yazarsanız otomatik hedefleme o kadar iyi çalışır.
  2. Anahtar sözcük grubu ekleyin.
  3. Reklam grubu düzenleme sayfasında Otomatik hedefleme kullan özelliğini belirleyin. Değişiklikleri kaydedin.

Uyarı. Mobil uygulama reklamları ile ilgili yeni reklam kampanyası gruplarında otomatik hedefleme varsayılan olarak etkindir.

Teklif yönetimi

  • Otomatik stratejiyi kullanırken otomatik hedefleme gösterimleri için öncelik belirleyin. Sistem, strateji ayarlarına uygun bir fiyat teklifi belirler.
  • Manuel strateji kullanırken bir fiyat teklifi belirleyin; ayrı yönetim halinde aramalarda ve ağlarda otomatik hedefleme için ayrı fiyat teklifleri belirleyin.

Fiyat teklifi belirlemek için:

  1. Reklam listesinde ilgili kampanyaları seçin ve Sözcük grupları sekmesine gidin.
  2. --otomatik hedefleme satırında fiyat teklifi değeri yanında bulunan simgesine tıklayın.
  3. Fiyat teklifinizi girip Uygula butonuna tıklayın.

Otomatik hedefleme için anahtar sözcük gruplarından düşük veya bunlarla kıyaslanabilir bir teklif belirlemenizi tavsiye ederiz.

Otomatik pazarlama ve ek ilgili sözcük grupları

Otomatik hedefleme ve ilgili ek sözcük grupları çalışma prensiplerine göre farklılık gösterir ve kampanyalara hem birbirinden bağımsız hem birlikte dahil edilebilir.

Ek ilgili sözcük grupları belirlediğiniz anahtar sözcük gruplarına göre seçilir ve otomatik hedefleme, reklam içeriği ve dönüşüm sayfasını temel alarak çalışır.

Otomatik hedefleme, ek ilgili sözcük gruplarına kıyasla şu özelliklere sahiptir:
  • Yalnızca aramalarda değil ağlarda da çalışır.
  • Aramalarda otomatik hedefleme ile elde edilen gösterim istatistiklerine göre “sıfırdan” anahtar sözcük grubu listesi oluşturulmasına yardımcı olur.

Otomatik hedefleme özelliği etkinleştirildikten sonra ne yapılmalı?

Otomatik hedeflemenin etkinleştirilmesinden sonra reklamlar, kampanya ve reklam grubu ayarlarına göre gösterilmeye başlar. En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle otomatik hedeflemeyi birkaç hafta süreyle açık bırakmanızı öneririz.
Otomatik hedefleme istatistiklerini Rapor sihirbazı’ndan ve Arama sorguları raporundan görebilirsiniz.
Rapor Sihirbazı

Rapora Gösterim koşulları dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Maliyeti ve Dönüşümler sütunlarını ekleyebilirsiniz. Genel gösterim istatistiklerini görürsünüz. Gösterim koşulları sütununa dikkat edin: Reklam otomatik hedefleme ile gösterilmişse, bu kısımda karşılık gelen puan bulunacaktır.

Anahtar sözcük grupları ve otomatik hedefleme için dönüşümleri ve hedef maliyeti karşılaştırın. Otomatik hedefleme için hedef maliyeti çok yüksekse, bunun için verdiğiniz fiyat teklifini düşürün.

Arama sorguları

Rapora Gösterim koşulları dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Maliyeti ve Dönüşümler sütunlarını ekleyebilirsiniz. Reklamlarınızın hangi arama sorguları yoluyla gösterildiğini görebilirsiniz. Gösterim koşulları sütununa dikkat edin: Reklam otomatik hedefleme ile gösterilmişse, bu kısımda karşılık gelen puan bulunacaktır.

Otomatik hedefleme ile seçilen ilgili olmayan arama sorguları için negatif anahtar sözcükler bulmayı deneyin. İlgili ve yüksek frekanslı (yüksek gösterim sayısına sahip) sözcükleri anahtar sözcük grubu listesine ekleyin.

İstatistikleri baz alarak anahtar sözcük grubu listenizi adım adım genişleteceksiniz. Otomatik hedefleme ise ek hedefli trafik sağlayacaktır.

Kampanya performansını değerlendirme hakkında daha fazla bilgi