Terimler listesi
Direct'te reklam yayınlarken karşılaşabileceğiniz özel terimler:
- Genel terimler
-
- Kampanya
- Belirli bir zaman aralığına, gösterim bölgesine ve bütçeye göre planlanan reklam etkinliğidir.
- Tıklama
- Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak reklam verenin iletişim bilgilerini içeren siteye veya sayfaya geçiş yapmasıdır.
- Dönüşümler
- Yandex Metrica'da hedef ziyaretler. Kullanıcıların belirli bir sayfanın görüntülenmesi, butona tıklanması, form doldurulması gibi hedeflenen eylemleri gerçekleştirdikleri site ziyaretleri. E-ticaret'te “alım” işlemi de dönüşüm sayılır.
- Moderasyon
- Reklamların Yandex Reklam Kuralları'na uygunluk bakımından denetlenmesidir.
- Reklam
- Ürün veya hizmet hakkında bilgi, site bağlantısı, netleştirmeler ve diğer bilgileri içeren reklam materyalidir.
- Arama sorgusu
- Yandex arama çubuğuna veya Yandex Reklam Ağı'ndaki sitenin arama alanına kullanıcı tarafından girilen metin sorgusudur.
- Gösterim
- Reklamın site sayfasından ziyaretçiye yansıtılmasıdır.
- YRA (Yandex Reklam Ağı)
- Web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Smart TV uygulamalarında reklam yayınlama sistemidir. Yandex Direct'in reklam blokları bu platformlarda gösterilmektedir.
- Strateji
- Direct'te reklam kampanyanıza ait ayarların bütünüdür. Teklif yönetimi, reklamların gösterim yerleri ve erişilebilir kısıtlamalar seçilen stratejiye bağlı olur.
- Şablon
- Arama sonuçlarının her bir varyasyonuna denir. Şablon seçimi kullanıcıya ve reklam konusuna bağlıdır. Sistem, kullanıcının sorgusuna yanıt olarak, onun memnuniyetini sağlayacak ve reklam verenler için de etkili olacak bir gösterim arasında bir denge tutturur ve buna göre bir sonuç gösterir. Ayrıntılı bilgi.
- Dolandırıcılık
- Kötü amaçlı veya hatalı tıklamalar, dönüşümler veya sahte görüntülemeler uygulayarak reklam verenin bütçesini harcamaya yönelik eylemlerdir.
- Bin gösterim başına maliyet (CPM)
- Reklam verene uygulanan medya kampanyasının reklam yayınlama fiyatı. Açık artırma kurallarına göre hesaplanır.
- Tıklama başına maliyet (CPC)
- Reklam verene uygulanan tıklama fiyatı. Açık artırma kurallarına göre hesaplanır.
- Arama'da reklam gösterim yerleri
-
- Premium gösterimler
- Yüksek tıklama oranına sahip reklamların gösterimine yönelik bir pozisyondur. Arama sonuçlarının üzerinde yer alır.
- Reklam türleri
-
- Mobil reklamlar
- Cep telefonları ve akıllı telefonlarda gösterim için uyarlanmış reklamlardır.
- Grafik reklamlar
- Görsel şeklindeki reklamlardır. Tıklandığında reklam verenin sitesine yönlendirerek medya reklamlarından ve içerik bazlı reklamlardan etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan görsellerdir.
- Reklam oluşturma
-
- Hızlı bağlantılar
- Sitenizdeki önemli bilgilere yönlendiren kısa yollardır. Kullanıcıların ilgili sayfaya doğrudan ulaşmalarını sağlarlar.
- Video
- Yüklenen video içeren metin grafik reklamlar bazında oluşturulan videolardır. Video sadece ağlarda (Yandex Reklam Ağı'nda ve harici ağlarda) görüntülenen reklamlarda gösterilir.
- Sanal kartvizit
- “İletişim bilgileri” veya “Adres ve telefon” bağlantısına tıkladığında kullanıcıya gösterilen ve reklam verene ait iletişim bilgilerini içeren sayfadır.
- Kreatif
- Grafik reklamların ve akıllı banner'ların oluşturulmasında kullanılan şablondur.
- Netleştirmeler
- Sunduğunuz avantajları veya özellikleri anlatabileceğiniz kısa metinlerdir. Bu metinler reklamın altında ek satırda gösterilir.
- Besleme
- Besleme, ürün teklifleri hakkında bilgi içeren dosyadır. Beslemeleri dinamik reklamlar ve akıllı banner'lar oluşturmak için kullanabilirsiniz.
- Anahtar sözcük grupları
-
- Anahtar sözcük grupları
- Reklamın gösterilmesi için arama sorgusunda bulunması gereken sözcükler veya sözcük gruplarıdır.
- Negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları
- Sorguda gösterimi yapılmayan sözcükler ve sözcük gruplarıdır. Negatif anahtar sözcükler anahtar sözcük grubuna, negatif anahtar sözcük grupları ise reklam gruplarına veya reklam kampanyasına eklenebilir.
- Stop sözcükler
- Gösterim için reklam seçilirken kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkarılan, tek başına anlam taşımayan kelimelerdir.
- Göstergeler
-
- CTR (veya tıklanma oranı, İng. Click-Through Rate)
- Reklamın tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı olup, yüzde olarak ifade edilir. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz.
- Yayın başına harcama payı (YBHP)
- Reklam harcama tutarının getirdiği gelire oranı. Yüzde olarak belirtilir.
- Reklamın kalite puanı
- Reklamın, kullanıcının ilgi alanlarına uygunluğunun değerlendirilmesidir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.
- Yatırım kârlılığı (ROI)
Yatırımların kârlılığı, reklamlara yapılan finansal yatırımların geri dönüş derecesini değerlendirmenize olanak tanır. Reklam getirisinin reklam maliyetine oranıdır:
İş göstergeleri olarak şunları kullanabilirsiniz:- Ürün satışından elde edilen gelir;
- Kâr = gelir - maliyet;
- Reklam getirisini karakterize edilen diğer tüm göstergeler.
- Uygunluk
- Reklam içeriğinin kullanıcının sorgusuna uygunluk seviyesidir.
- OTS (ing. Opportunity To See)
- Kullanıcının reklam ile temas sıklığının (sayısının) değerlendirilmesi.
- Araçlar ve servisler
-
- Otomatik hedefleme,
- Anahtar sözcük grupları kullanmadan aramada ve ağlarda reklam gösterimi sağlayan teknoloji. Bu teknoloji, reklamdaki ve geçiş sayfasındaki bilgileri analiz eder ve reklamın arama sorgusuna, kullanıcının ilgi alanlarına veya sitenin konusuna uygun olup olmadığını belirler. Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarının yardımıyla elde edilmesi zor olan kitlelere gösterimde bulunarak ek hedefli trafik sağlamanızı mümkün kılar.
- Rapor Sihirbazı
- İstatistik görüntüleme aracıdır. Bu Sihirbaz sayesinde tüm kampanyalarla ilgili ayrıntılı istatistik toplayabilir, belirli anahtar sözcük gruplarının veya reklamların etkililiğini değerlendirebilirsiniz.
- İzleme
- Site erişilebilirliği konusunda yaşanabilecek sorunları takip eden araçtır. İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Siteniz yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.
- Sözcük seçimi (Wordstat)
- Yandex kullanıcılarının yaptığı sorgular hakkında bilgi edinmenizi sağlayan bir servistir. Örneğin, bu servis yardımıyla bir bilginin ayda kaç kişi tarafından aradığını öğrenebilir ve sözcük grubunuza anlam olarak benzer sorguları görebilirsiniz.
- Bütçe tahmini
- Seçtiğiniz sözcük grupları ile gösterim bölgelerine göre aylık bütçenin ve reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatının hesaplanmasına yardımcı olan bir araçtır.
- Hedefleme
- Mevcut hedef kitleden sadece belirlenen kriterlere uygun olan grubu seçmeye ve reklamı sadece bu gruba göstermeye olanak tanıyan özelliktir. Zaman hedeflemesi saat ve güne göre, coğrafi hedefleme ise gösterim bölgesine göre yapılır.