Yandex Reklam Ağı ve harici ağlar hakkında

Yandex Reklam Ağı (YRA), Yandex servisleri ve iş ortağı web siteleri için reklam verme sistemidir. YRA, Yandex.Direct müşterisi olan reklam verenlerin 40.000'den fazla platformu (web siteleri, mobil uygulamalar, akıllı televizyon uygulamaları ve reklam operatörlerinin dijital billboard'ları) kullanan hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Reklam Ağı iş ortakları yayınlanan reklamlar için gelir elde ederken reklam verenler de trafik ve müşteri kazanır.

Direct Reklamları Yandex Reklam ağının yanı sıra Smaato gibi harici iş ortaklarının içerik sitelerinde de gösterilebilir.

Ağlardaki reklamların avantajları

Kaliteli ve sık ziyaret edilen kaynaklar

Yandex, Direct reklamlarının gösterilebileceği her mecrayı titiz bir şekilde kontrol eder. Şüpheli içeriğe sahip olan ve çoğunlukla sadece reklam gösteriminden kazanç elde etmek için oluşturulan mecralar dikkate alınmaz. Her mecra çok aşamadan oluşan bir moderasyondan geçer ve kalite kontrole tabi tutulur.

Yeni hedef kitle ve geniş kapsam

Reklam Ağı mecralarının günlük ortalama kitlesi, ziyaretçilerinin %50'sinden fazlası Yandex'in kitlesiyle kesişmeyen 65 milyondan fazla kullanıcıdır.

Büyük format seçimi

Reklam Ağı mecralarında hem içerik bazlı hem de medya içeriği olan reklamlar yayınlanır. Mobil siteler ve mobil uygulamalardaki gösterimler, video ağı mecralarındaki video reklamları ve yine halka açık alanlarda yer alan dijital mecralardaki reklamlar için ayrı format setleri bulunur.

Doğru hedefleme

Esnek gösterim koşulları ayarları sayesinde her reklam verenin doğru hedef kitlesini bulması sağlanır. Yapay zeka, her ziyaretçinin ilgisini çekecek teklifleri, o ziyaretçiye özel olarak seçer.

Bütçenin korunması

Trafik kalitesini ve reklam görünürlüğünü otomatik olarak denetleme, sahte ve yanıltıcı tıklamalara karşı koruma; dolandırıcılık girişimlerini sürekli takip eden Yandex uzmanları elde ettikleri bilgileri reklam verenlerin güvenliğini sağlayan korumayı geliştirmek için kullanırlar. Otomatik teklif düzeltme, dönüşüm olasılığı düşükse teklifinizin fiyatını düşürerek tasarruf etmenizi sağlar.

Ağlarda gösterimler hakkında bilinmesi gerekenler

Siteler, içerik veya davranışsal hedeflemeye göre seçilir; yani reklam teması, site ziyaretçisinin ya da uygulama kullanıcısının incelediği sayfa teması veya ziyaretçinin ilgi alanları ve internetteki davranışlarıyla uyumludur.

Reklam verenler gösterim mecralarını kendileri seçemezler fakat kampanya parametrelerinde istenmeyen mecra ya da siteleri çıkarabilirler. Hedef kitlenizi kaybetme riski olduğu için herhangi bir mecra ya da siteyi çıkarmanızı önermiyoruz. Tıklama ve dönüşümlerin otomatik kalite kontrolü, bütçenin kalitesiz trafik için harcanmasına izin vermez.

Belirli bir yerde gösterilecek olan reklamın formatının seçimi, iş ortağının kararıyla gerçekleşir fakat reklam veren arayüzdeki önizleme özelliğini kullanarak kendine ait olan reklamların dış görünüşünü değerlendirebilir. Grafik reklamlar için kreatif hazırlarken yerleşik sihirbaz kullanılabilir.

Ağlardaki tıklama fiyatı; sitenin hedef kitlesinin kalitesine, rekabet durumuna, o an ağda konuya ilişkin sitelerin sayısına bağlıdır.