Direct
Bilgi

Aramada gösterim pozisyonu

Arama sonuçlarında reklamın pozisyonları

Arama sonuçlarındaki reklam sayısı reklamın gösterileceği cihaza bağlıdır.

Reklamlar, Yandex arama sonuçları sayfalarında aşağıdaki bloklarda gösterilebilir:

Süper pozisyon bloğu

Süper pozisyon bloğu, arama sonuçlarının üstünde yer alır. Bu alan en fazla üç reklam içerebilir. Bu blokta yer alan reklam gösterimleri, maksimum tıklama sayısı elde etmenizi sağlar.

Garantili gösterimler

Garantili gösterim bloğunda en fazla dört reklam bulunabilir. Genellikle garanti gösterim bloğu arama sonuçlarının altında yer alır. Bazı durumlarda bu blok arama sonuçlarının sağında yer alabilir.

Not. Anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen arama sorgusu girildiğinde süper pozisyon ve garantili gösterim blokları için seçilen reklamlar garantili olarak gösterilir.
Dinamik gösterimler

Garantili gösterim bloğuna girmeyen reklamlar, başka reklamverenlerin reklamlarıyla değişerek dinamik gösterimler bloğunda gösterilebilir.

Dinamik gösterim bloğu garantili gösterim bloğunun altında yer alır ve beşe kadar reklam içerebilir.

Gösterim pozisyonu fiyatı

Her anahtar sözcük grubu için Direct aşağıdaki pozisyonlar için fiyat hesaplar:

  • garanti gösterim;
  • 1. pozisyon fiyatı (garantili gösterim bloğunun alanında);
  • süper pozisyon bloğuna giriş;
  • Süper pozisyon bloğundaki 2. sıra fiyatı (mobil uygulama reklamları için gösterilmez);
  • süper pozisyon bloğundaki en üst sıra fiyatı.

Yandex arama sonuçları sayfasında reklam gösterim pozisyonunun fiyatı düzeyinde (veya üzerinde) bir teklif, anahtar sözcük grubuyla tam eşleşen arama sorgusuna göre reklam gruplarının çoğunlukla bu pozisyonda gösterilmesini sağlar.

Tıklama fiyatını yükselten katsayılar ve Teklif düzenlemeleri bölümünde mobil cihazlarda ek fiyat ayarları, Yandex arama sonuçları sayfalarında reklam gösterim pozisyonunun fiyatı hasaplandığında hesaba katılmaz. Böylece bazı kullanıcılara gösterildiğinde bir veya birkaç reklamverenin ilgili katsayısı ya da bu tip kullanıcılar için ilgili teklif düzenlemesi kullanılıyorsa istenilen pozisyona girmek için belirtilen fiyat yetersiz kalabilir.

Reklam pozisyonu neye göre belirlenir?

Her pozisyon için gösterilecek reklamlar tıklama oranı (CTR), kalite katsayısı ve tıklama başına maliyet göstergelerine göre seçilir. En iyi göstergelere sahip reklamlar, süper pozisyon ve garantili gösterim bloklarında gösterilir. Diğer reklamlar, gösterim ihtimali yine de bu göstergelere bağlı olduğu dinamik gösterimler alanında yer alabilir.

CTR hesaplamasında olası tıklama tahmini kullanılmaktadır. Bu tahmin, anahtar sözcük grubuna göre yapılan tıklamaların ve gösterimlerin toplanan istatistiği ve tıklama olasılığını etkileyen diğer parametrelerin (sorgudaki sözcüklerin reklam metninde bulunması, gösterim bölgesindeki kullanıcıların davranışları vs.) bazında hesaplanır.

Kalite katsayısı, reklamın sorguyla ilgililiğini, reklama göre istatistik verilerini, reklamın bağlantının yönlendirdiği site sayfasıyla ilgililiğini ve daha birçok faktörü hesaba katar.

Dolayısıyla reklamın daha iyi pozisyonda gösterilmesi için teklifleri arttırmanın yanı sıra reklamın etkililiğini de arttırabilirsiniz.

Daha fazla bilgi

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!