Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Aramada gösterim pozisyonu

Arama sonuçlarında reklamın pozisyonları

Arama sonuçlarındaki reklam sayısı reklamın gösterileceği cihaza bağlıdır.

Reklamlar, Yandex arama sonuçları sayfalarında aşağıdaki bloklarda gösterilebilir:

Özel alan

Özel alan, arama sonuçlarının üstünde yer alır. Bu alan en fazla üç reklam içerebilir. Bu blokta yer alan reklam gösterimleri, maksimum tıklama sayısı elde etmenizi sağlar.

Garantili gösterimler

Garantili gösterim bloğunda dört reklam bulunabilir. Genellikle garanti gösterim bloğu arama sonuçlarının altında yer alır. Bazı durumlarda bu blok arama sonuçlarının sağında yer alabilir.

Not. Anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen arama sorgusu girildiğinde Özel alan ve Garantili gösterimler için seçilen reklamlar, garantili olarak gösterilir.
Dinamik gösterimler

Garantili gösterimlere girmeyen reklamlar, başka reklamverenlerin reklamlarıyla değişerek dinamik gösterimler alanında gösterilebilir.

Dinamik gösterimlerin bloğu garantili gösterimlerin altında yer almakta ve beşe kadar reklam içermektedir.

Gösterim pozisyonu fiyatı

Her anahtar sözcük grubu için Direct aşağıdaki pozisyonlar için fiyat hesaplar:

  • garanti gösterim;
  • 1. pozisyon fiyatı (garantili gösterimler alanında);
  • süper pozisyonda gösterim;
  • 2. Süper pozisyonun fiyatı (mobil uygulama reklamları için gösterilmez);
  • süper pozisyonda 1. pozisyon fiyatı.

Yandex arama sonuçları sayfasında reklam gösterim pozisyonunun fiyatı düzeyinde (veya üzerinde) bir teklif, anahtar sözcük grubuyla tam eşleşen arama sorgusuna göre reklam gruplarının çoğunlukla bu pozisyonda gösterilmesini sağlar.

Tıklama fiyatını yükselten katsayılar ve Teklif düzenlemeleri bölümünde mobil cihazlarda ek fiyat ayarları, Yandex arama sonuçları sayfalarında reklam gösterim pozisyonunun fiyatı hasaplandığında hesaba katılmaz. Böylece bazı kullanıcılara gösterildiğinde bir veya birkaç reklamverenin ilgili katsayısı ya da bu tip kullanıcılar için ilgili teklif düzenlemesi kullanılıyorsa istenilen pozisyona girmek için belirtilen fiyat yetersiz kalabilir.

Reklamların daha iyi pozisyonda gösterilmesi nasıl sağlanır?

Her pozisyon için gösterilecek reklamlar Tıklanma Oranı (CTR), kalite katsayısı ve tıklama başına teklif göstergelerine göre seçilir. En iyi göstergelere sahip olan reklamlar, Süper pozisyonda ve Garantili gösterimlerde gösterilir. Diğer reklamlar, gösterim ihtimali yine de bu göstergelere bağlı olduğu dinamik gösterimler alanında yer alabilir.

Tıklanma Oranı (CTR) hesaplandığında mevcut anahtar sözcük grubuna göre oluşturulmuş gruptaki tüm reklamların son 28 gün içindeki gösterimleri ve tıklamaları hesaba katılır. İstatistik verileri yetersiz olduğunda tahmin kullanılır.

Kalite katsayısı, reklamın sorguyla ilgililiğini, reklama göre istatistik verilerini, reklamın bağlantının yönlendirdiği site sayfasıyla ilgililiğini ve daha birçok faktörü hesaba katar.

Dolayısıyla reklamın daha iyi pozisyonda gösterilmesi için teklifleri arttırmanın yanı sıra reklamın etkililiğini de arttırabilirsiniz.

Daha fazla bilgi

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!