Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Bütçe tahmini

Reklam kampanyasının masrafını önceden hesaplamak için Bütçe tahmini aracını kullanın. Bu araç yardımıyla seçtiğiniz sözcük grupları ve gösterim bölgelerine göre aylık bütçe hesaplayabilir, reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatını öğrenebilirsiniz.

Bütçeyi hesaplamak için sayfanın üst kısmında Bütçe tahmini bağlantısına tıklayın. Tahmin sadece giriş yapmış kullanıcılar için geçerlidir: Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin ya da kayıt olun.

1. Adım: Reklam gösterim bölgelerini seçin
  • Reklamlarınızı göstermek istediğiniz kullanıcıların bulundukları bölgeleri seçin. Teslimat yapmadığınız bölgeleri belirtmeyin. Bütçe tasarrufu açısından çalışma alanınızı şirketinizin bulunduğu şehirle sınırlandırmakta yarar var.

  • Birkaç şehirde, örneğin İstanbul'da ve Ankara'da, faaliyet gösteriyorsanız her şehir için ayrı reklam oluşturabilirsiniz. Direct'i kullananlar parayı bir ilanın yayınlanması için değil sayfalarına yapılan geçişler için öderler. Dolayısıyla Direct'te ek bir ilan yayınlamanız size ek masraf getirmez.

    Bölge seçimiyle ilgili daha fazla bilgi için tıklayın.

2. Adım: Hesaplama parametrelerini ayarlayın
  • İstediğiniz zaman aralığını seçin. Örneğin gelecek hafta, 30 gün, Aralık ayı veya dördüncü çeyrek için tahmin oluşturabilirsiniz.

  • Gerekirse tahmindeki döviz türünü değiştirebilirsiniz veya sadece mobil reklam için tahmin oluşturabilirsiniz.

3. Adım: Anahtar sözcük gruplarını belirtin
  • Anahtar sözcük gruplarının reklamın konusuyla uyumlu olması gerekir. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan kişinin hangi sorguları girebileceğini düşünün.

  • Kısa ve net olun. Bir örnek olarak lütfen şunları karşılaştırın:: tamirtelevizyon tamiriToshiba televizyon tamiri. Potansiyel müşterinizin ilgi alanına daha uygun olduğu için son sözcük grubu daha iyi çalışır.

    Sözcük gruplarının seçimi ile ilgili diğer öneriler

4. Adım: “Hesapla” butonuna tıkla

5. Adım: Anahtar sözcük gruplarını düzenleyin

Anahtar sözcük gruplarını düzenlediğiniz, sildiğiniz veya eklediğiniz zaman tahmin yeniden hesaplanır. Sözcük grubu tahminde gri renk ve işareti ile gösteriliyorsa sistem olası düşük etkililiği hakkında uyarmaktadır. Böyle sözcük grubunu hemen değiştirmenizi öneririz.

Bütçe tahmini hangi verileri içermektedir

Her anahtar sözcük grubu için Direct şu göstergeleri hesaplar:

  • Ortalama tıklama fiyatının tahmini, reklamınızı seçilen gösterim pozisyonuna taşıyacak olan teklifin ortalama boyutudur. Teklif, reklamın göstergelerine ve diğer reklamverenlerle rekabetine bağlı olduğu için farklı sözcük grupları için farklı olur.

  • Çıkarılan miktar, mevcut sözcük grubuna göre gösterilen reklam için yapılan geçişin ortalama fiyatıdır. Çıkarılan fiyatın hesaplaması hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

  • CTR tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre gösterilen reklamların ortalama tıklanabilirliği. CTR : reklamın etkililiğini özetleyen, reklam üzerine yapılan tıklama sayısının gösterimlerine göre orandır.

  • Gösterim ve tıklama tahmini, seçilen zaman aralığına ait mevcut sözcük grubuna göre beklenen gösterim ve geçiş sayısıdır.

  • Bütçe tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre aylık olası harcama.

Arama sonuçlarında reklamın pozisyonları

Reklamın, arama sonuçlarında daha yüksek pozisyonda gösterilmesi için teklifi yükseltmelisiniz. Tahmin, şu gösterim pozisyonları için yapılmaktadır:

  • 1. Süper pozisyon: Arama sonuçlarının üstündeki ilk pozisyon

  • 2. Süper pozisyon: arama sonuçlarının üstündeki ikinci pozisyon;

  • Süper pozisyon: arama sonuçlarının üstünde yer alan blok;

  • 1. sıra: garantili gösterimler bloğunda birinci pozisyon (birinci sayfada arama sonuçlarının altında);

  • garantili gösterimler: birinci sayfada arama sonuçlarının altındaki blok.

Gösterim pozisyonlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi

Neden kampanya sayfasındaki veriler tahminde belirtilen verilerden farklı

Bütçe tahmini tüm bölgelerde seçilen tüm sözcük grupları için ortalama göstergeleri hesaplar. Kampanya sayfasında ise en pahalı bölgeye ait mevcut zaman için belirli reklam grubunun göstergelerini göreceksiniz.

Gerçek harcama tahmini harcamadan neden farklı olabilir?

Bütçe tahmini son 28 günde gösterilen tüm reklamların istatistiğini kullanır. Rekabet eden reklamların sayısı, teklifleri, kalite göstergeleri ve CTR yeni reklam kampanyaları çalışma sürecinde değişkenlik gösterebilir.

Reklamlarınızın CTR ve kalite göstergesi başlık ve metnin çekiciliğine, kullanıcının sorgusuna uyumuna bağlı olacaktır. Aynı anahtar sözcük grubuna göre farklı reklamların CTR'ı değişkenlik gösterebilir. CTR ne kadar yüksekse reklam o kadar çok tıklama getirir, ama bununla birlikte garantili gösterimlere ve 1. sıraya giriş fiyatı düşer.

Bunun yanı sıra bütçe tahmini bazı ürünler için sezon faktörünü (örneğin kar lastikleri gibi) dikkate almaz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!