Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Bütçe tahmini

Reklam kampanyasının masrafını önceden hesaplamak için Bütçe tahmini aracını kullanın. Bu araç yardımıyla seçtiğiniz sözcük grupları ve gösterim bölgelerine göre aylık bütçe hesaplayabilir, reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatını öğrenebilirsiniz.

Bütçeyi hesaplamak için sayfanın üst kısmında Bütçe tahmini bağlantısına tıklayın. Tahmin sadece giriş yapmış kullanıcılar için geçerlidir: Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin ya da kayıt olun.

1. Adım Reklam gösterim bölgelerini seçin

  • Hizmet verdiğiniz bölgede yaşayan insanlar için sizinle çalışmak kolay olacaktır. Bu bölgeleri seçmenizi tavsiye ederiz. Teslimat yapmadığınız bölgeleri belirtmeyin. Bütçe tasarrufu açısından çalışma alanınızı şirketinizin bulunduğu şehirle sınırlandırmakta yarar var.

  • Birkaç şehirde, örneğin İstanbul'da ve Ankara'da, birden faaliyet gösteriyorsanız her şehir için ayrı reklam oluşturun. Direct'i kullananlar parayı bir ilanın yayınlanması için değil sayfalarına yapılan geçişler için öderler. Dolayısıyla Direct'te ek bir ilan yayınlamanız size ek masraf getirmez.

2. Adım: Anahtar sözcük gruplarını belirtin

  • Anahtar sözcük gruplarının reklamın konusuyla uyumlu olması gerekir. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan kişinin hangi sorguları girebileceğini düşünün.

  • Kısa ve net olun. Bir örnek olarak lütfen şunları karşılaştırın:: tamirtelevizyon tamiriToshiba televizyon tamiri. Potansiyel müşterinizin ilgi alanına daha uygun olduğu için son sözcük grubu daha iyi çalışır.

    Sözcük gruplarının seçimi hakkında ayrıntılı bilgi...

3. Adım: Sayfanın altındaki “Hesapla” butonuna tıklayın

4. Adım: Anahtar sözcük gruplarını düzenleyin

Anahtar sözcük gruplarını düzenlediğiniz, sildiğiniz veya eklediğiniz zaman tahmin yeniden hesaplanır. Sözcük grubu tahminde gri renk ve işareti ile gösteriliyorsa sistem olası düşük etkililiği hakkında uyarmaktadır. Böyle sözcük grubunu hemen değiştirmenizi öneririz.

Bütçe tahmini hangi verileri içermektedir

Her anahtar sözcük grubu için Direct şu göstergeleri hesaplar:

  • Ortalama tıklama maliyetinin tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre gösterilen reklamın geçişinin ortalama fiyatı. Tıklama maliyeti, bu sözcük grubuna göre diğer reklamverenlerle olan rekabete bağlıdır, bu nedenle farklı sözcük gruplarının fiyatı değişiklik gösterebilir.

  • CTR tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre gösterilen reklamların ortalama tıklanabilirliği. CTR : reklamın etkililiğini özetleyen, reklam üzerine yapılan tıklama sayısının gösterimlerine göre orandır.

  • Gösterim tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre ayda kaç gösterim beklendiği.

  • Bütçe tahmini: verilen anahtar sözcük grubuna göre aylık olası harcama.

Arama sonuçlarında reklamın pozisyonları

Reklamın, arama sonuçlarında daha yüksek pozisyonda gösterilmesi için tıklama maliyetini yükseltmelisiniz. Tahmin, şu gösterim pozisyonları için yapılmaktadır:

  • 1. Süper pozisyon: arama sonuçlarının üstündeki ilk pozisyon

  • 2. Süper pozisyon: arama sonuçlarının üstündeki ikinci pozisyon;

  • Süper pozisyon: arama sonuçlarının üstünde yer alan blok;

  • 1. sıra: garantili gösterimler bloğunda birinci pozisyon (birinci sayfada arama sonuçlarının altında);

  • garantili gösterimler: birinci sayfada arama sonuçlarının altındaki blok.

Gösterim pozisyonları hakkında ayrıntılı bilgi...

Gerçek harcama tahmini harcamadan neden farklı olabilir?

Bütçe tahmini son 30 günde verilen anahtar sözcük grubuna göre gösterilen tüm reklamların istatistiğini kullanır. Ancak rekabet eden reklamların sayısı, teklifleri ve CTR yeni reklam kampanyasının çalışma sürecinde değişkenlik gösterebilir.

Reklamlarınızın CTR'ı başlık ve metinin çekiciliğine, kullanıcının sorgusuna uyumuna bağlı olacaktır. Aynı anahtar sözcük grubuna göre farklı reklamların CTR'ı değişkenlik gösterebilir. CTR ne kadar yüksekse reklam o kadar çok tıklama getirir, ama bununla birlikte garantili gösterimlere ve 1. sıraya giriş fiyatı düşer.

Ayrıca bütçe tahmini hesaplama yaptığında bazı faktörleri dikkate almaz:

  • ağlarda reklam gösterimleri,

  • bazı ürünler için sezon faktörü (örneğin kış lastikleri).

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!