Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Ek ilgili sözcük gruplarına göre gösterimler

Ek ilgili sözcük gruplarına göre gösterimler: Reklamveren tarafından belirlenen sözcük gruplarına ek olarak yeni anahtar sözcük gruplarını otomatik ekleyen araçtır. Böylece daha önce tahmin etmediğiniz kullanıcıların dikkatini çeken sözcük grupları seçilebilir.

İlgili ek sözcük gruplarına göre gösterimler popüler konularda iyi çalışır. Örneğin kıyafet veya mobilya satışı gibi... Özel uzmanlık alanlarında (özel ürünler ve hizmetler) uygun sözcük gruplarını bulmak için sistemin daha fazla zamana ihtiyacı olur. Bazı durumlarda ilgili ek sözcük gruplarına göre gösterimler açık olsa bile sözcük grupları bulunamaz.

Reklamlar ilgili ek sözcük gruplarına göre Yandex arama sonuçları sayfalarında gösterilir.

İlgili ek sözcük gruplarına göre gösterimleri Kampanya parametrelerinde açabilir veya kapatabilirsiniz.

Çalışma esasları

Direct ana anahtar sözcük grupları için varolan bilgilere dayanarak aynı veya benzer konuda sözcük gruplarını seçer: Reklam metni, ana anahtar sözcük grupları, negatif anahtar sözcükler, reklamı yapılan sitede bulunan bilgiler ve dönüşümler (Metrica sayacı varsa). Aldığımız bilgiler ne kadar doğru ve ayrıntılı ise seçilen sözcük grupları o kadar iyi olur. İstatistik biriktikçe sistem öğrenir ve sonraki seçimleri optimize eder.

Şunlar eklenebilir:

  • Eş anlamlı kelimeler (mobil telefon — cep telefonu)

  • Yazım hatalarını içeren anahtar sözcük grupları (laptop — leptop)

  • Negatif anahtar sözcükler (iphone 5s -kopya -kurulum -zil tonu)

  • Farklı sözcük türlerini içeren anahtar sözcük grupları (tavuk kızartma — kızarmış tavuk)

  • Marka ve modellerin farklı yazılışları (hyundai — hundai)

  • Transliterasyon ve çevrilmiş ana anahtar sözcük grupları (Shanghai — Şangay)

  • Diyakritik işaretler yerine Latin alfabesinin kullanıldığı ana anahtar sözcük grupları;

  • Anlam olarak benzer sözcük grupları (plastik çerçeve — resim çerçevesi)

Etkili çalışmayan ek ilgili sözcük grupları zamanla otomatik olarak kapatılır. Önerilen herhangi bir ilgili ek sözcük grubuna göre gösterimleri hızlı kapatmak için bu sözcük grubundaki tüm sözcükler tüm kampanya için ortak negatif anahtar sözcüklere eklenmelidir.

İlgili ek sözcük grubuna göre gösterimlerde şablon içeren reklama varsayılan sözcük grubu eklenir.

Ayarlar

En uygun ayarlar varsayılan olarak belirlenmiştir. Gerektiğinde bu ayarları değiştirebilirsiniz.

Harcama

İlgili ek sözcük gruplarına göre gösterimler için harcama sınırlanabilir. Harcama oranı kampanyanın toplam harcamasına göre yüzde olarak gösterilir. %100 göstergesi, ilgili ek sözcük gruplarına göre gösterimler için kampanya bütçesinin tamamı harcanabilir anlamına gelmektedir.

Hedefe göre dönüşümün optimizasyonu

Örneğin “Ürün sepete eklendi” hedefini belirleyin. Eklenen tüm sözcük gruplarından sistem gösterim için üzerine tıklandığında hedefe götüren sözcük gruplarını seçecektir. Hedef, Minimum veya En uygun modunda seçilebilir.

Dönüşümün optimizasyonu için reklam kampanyası başlatıldıktan sonra en az bir hedef ziyaretinin gerçekleşmesi gerekmektedir (örneğin reklama tıklayarak gelen ziyaretçinin ürünü sepete eklemesi).

Dikkat: otomatik stratejinin ayarlarında belirtilen hedef (“Ortalama dönüşüm fiyatı”, “Ortalama yatırım kârlılığı” veya “Haftalık bütçe: Maksimum dönüşüm”) bu ayarda belirtilene göre daha önceliklidir.

Fiyat teklifi ve CTR belirleme

Direct her eklenen sözcük grubu için ana sözcük gruplarınızın tekliflerine dayanarak otomatik teklif belirler. Gösterim sırasında eklenen sözcük grubunun teklifi etkililiğe göre düzenlenebilir. İlgili ek sözcük grubuna göre maksimum teklif ana sözcük gruplarının tekliflerini geçmez. Ana sözcük grubu gösterim için seçilirken eklenen sözcük grubuna göre daha önceliklidir.

İlgili ek sözcük gruplarına göre toplanan CTR, ana sözcük gruplarının CTR'ına ve reklamlarına yansımaz.

Gösterim istatistikleri

Otomatik eklenen sözcük gruplarına göre gösterim ve tıklama bilgisi Rapor Sihirbazı'ndan alınabilir.

Eklenen sözcük gruplarını Rapor sipariş sayfasında “Otomatik eklenen sözcük grupları” raporunda görebilirsiniz. Bazı sözcük gruplarının sizin kampanyaya uygun olmadıklarını düşünüyorsanız bunları negatif anahtar sözcükler yardımıyla kapatabilirsiniz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!