Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Sözcük gruplarının otomatik genişletilmesi

Sözcük gruplarının otomatik genişletilmesi: Reklamveren tarafından belirlenen anahtar sözcük gruplarına ek olarak yeni anahtar sözcük gruplarını otomatik ekleyen bir araçtır. Otomatik genişletme özelliği kampanyaya yeni anahtar sözcük gruplarını ekler ve böylece hedef kitleyi genişletir ve sözcük gruplarının seçimi daha az zaman alır.

Otomatik genişletme özelliği popüler konular için çok uygundur. Örneğin kıyafet veya mobilya satışı gibi... Özel uzmanlık alanlarında (özel ürünler ve hizmetler) uygun sözcük gruplarını bulmak için sistemin daha fazla zamana ihtiyacı olur. Bazı durumlarda otomatik genişletme özelliği açık olmasına rağmen uygun sözcük grupları bulunamayabilir.

Reklamlar otomatik eklenen sözcük gruplarına göre Yandex arama sonuçları sayfalarında gösterilir.

Otomatik genişletme özelliği yeni kampanyalar için varsayılan olarak etkin durumdadır. Bu özelliği gelişmiş kampanya ayarlarında kapatabilirsiniz.

Çalışma esasları

Direct ana anahtar sözcük grupları için varolan bilgilere dayanarak aynı veya benzer konuda sözcük gruplarını seçer: Reklam metni, ana anahtar sözcük grupları, negatif anahtar sözcükler, reklamı yapılan sitede bulunan bilgiler ve dönüşümler (Metrica sayacı varsa). Aldığımız bilgiler ne kadar doğru ve ayrıntılı ise seçilen sözcük grupları o kadar iyi olur. İstatistik biriktikçe sistem öğrenir ve sonraki seçimleri optimize eder.

Otomatik genişletme özelliği şunları ekler:

  • Eş anlamlı sözcükler (sakal kesme ve şekillendirme makinasısakal traş makinası)

  • Yazım hatalarını içeren anahtar sözcük grupları (laptop — leptop)

  • Farklı sözcük türlerini içeren anahtar sözcük grupları (tavuk kızartmakızarmış tavuk)

  • Negatif anahtar sözcükler (iphone 5s -kopya -kurulum -zil tonu)

  • Marka ve modellerin farklı yazılışları (hyundaihundai)

  • Transliterasyon ve çevrilmiş ana anahtar sözcük grupları (Shanghai — Şangay)

  • Anlam olarak benzer sözcük grupları (plastik çerçeveresim çerçevesi)

Etkili çalışmayan eklenen sözcük grupları zamanla otomatik olarak kapatılır. Otomatik genişletme tarafından önerilen herhangi bir sözcük grubuna göre gösterimleri hızlı kapatmak için bu sözcük grubundaki tüm sözcükler tüm kampanya için ortak negatif anahtar sözcüklere eklenmelidir.

Otomatik eklenen sözcük grubuna göre gösterimlerde şablon içeren reklama varsayılan sözcük grubu eklenir.

Fiyat teklifi ve CTR belirleme

Direct her eklenen sözcük grubu için ana sözcük gruplarınızın tekliflerine dayanarak otomatik teklif belirler. Gösterim sırasında eklenen sözcük grubunun teklifi etkililiğe göre düzenlenebilir. Otomatik eklenen sözcük grubuna göre maksimum teklif ana sözcük gruplarının tekliflerini geçmez. Ana sözcük grubu gösterim için seçilirken eklenen sözcük grubuna göre daha önceliklidir.

Otomatik eklenen sözcük gruplarına göre toplanan CTR, ana sözcük gruplarının CTR'ına ve reklamlarına yansımaz.

Gösterim istatistikleri

Otomatik eklenen sözcük gruplarına göre gösterim ve tıklama bilgisi Rapor Sihirbazı'ndan alınabilir.

Eklenen sözcük gruplarını Rapor sipariş sayfasında “Otomatik eklenen sözcük grupları” raporunda görebilirsiniz. Bazı sözcük gruplarının sizin kampanyaya uygun olmadıklarını düşünüyorsanız bunları negatif anahtar sözcükler yardımıyla kapatabilirsiniz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!