Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Grafik reklamlar

Grafik reklamlar tek görselde reklamınızı yapar. Grafik reklamlar, üzerine tıklama yapıldığında reklamverenin sitesine yönlendirme yapan ve bu sayede medya reklamlarının etkisinden ve içerik bazlı reklamların teknolojisinden etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan bir görsel gibi görünür.

Medya reklamları için alışagelmiş formatlarda grafik reklamları yayınlayabilirsiniz. Diğer Direct reklamlarıyla kullanıldıklarında reklam pozisyonlarının kapsamını genişletebilirsiniz ve böylece hedef kitlenizi de genişletmiş olursunuz.

“Metin grafik reklamlar” ve “Mobil uygulama reklamları” gibi kampanyalara grafik reklamları ekleyebilirsiniz. Görsel içeren reklamlar gibi grafik reklamlar sadece harici ağlarda gösterilir.

Her zamanki gibi tıklama başına ödeme yaparsınız. Grafik reklamın üzerine yapılan tıklamanın fiyatı en az 17 TL olmalıdır (diğer döviz türleri bazında değerler).

Grafik reklam nasıl oluşturulur

Reklam kampanyanıza yeni reklam ekleyin. Reklam türünü “Grafik” olarak seçin ve görseli yükleyin. Diğer reklam parametrelerini doldurup gösterim koşullarını ayarlayın (anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları).

Görsel şu teknik koşullara uygun olmalıdır:

  • Maksimum dosya boyutu: 120 KB;

  • Dosya biçimi: JPG, PNG veya GIF;

  • Piksel olarak boyut: 240×400, 300×250, 300×500, 300×600, 336×280, 640×100, 640×200, 640×960, 728×90, 960×640, 970×250.

Bir reklam için sadece bir görsel yüklenebilir. Reklam kaydedildikten sonra görsel sadece aynı boyuttaki görsel ile değiştirilebilir.

Grafik reklamlar Direct'in arayüzünde XLS/XLSX dosyalar yardımıyla, çoklu düzenlemede toplu işlemler veya Yandex.Direct API aracılığıyla düzenlenebilir.

Görsel boyutu nasıl seçilir

En popüler sabit reklam blokları için çalışmanıza görsel hazırlayarak başlamanızı öneririz: 240×400, 300×250 ve 728×90 piksel. Bu görsellere sahip grafik reklamlar geniş hedef kitle kapsamını sağlar.

Sitelerin masaüstü sürümlerinde 240×400, 300×250, 300×500, 300×600, 336×280, 728×90 ve 970×250 piksel olan reklam blokları kullanılmaktadır.

640×100, 640×200, 640×960, 960×640 piksel olan görseller genellikle sitelerin mobil sürümlerinde veya mobil uygulamalardaki gösterimler için kullanılır. Bu gösterim alanlarında daha küçük boyutta reklam blokları (320×50, 320×100, 320×480 ve 480×320 piksel) bulunsa bile yüksek çözünürlüğü olan ekranlarda (örneğin Retina) reklam görselinin bulanık görünmemesi için daha büyük görselleri yüklemenizi öneriyoruz.

Moderasyon koşulları

Moderasyonu geçebilmek için grafik reklamın doğru oluşturulması önemlidir.

Grafik reklamlarda aranan koşulların tam listesini şu belgelerde bulabilirsiniz:

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!