Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Grafik reklamlar

Grafik reklamlar tek görselde reklamınızı yapar. Grafik reklamlar, üzerine tıklama yapıldığında reklamverenin sitesine yönlendirme yapan ve bu sayede medya reklamlarının etkisinden ve içerik bazlı reklamların teknolojisinden etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan bir görsel gibi görünür.

Medya reklamları için alışagelmiş formatlarda grafik reklamları yayınlayabilirsiniz. Diğer Direct reklamlarıyla kullanıldıklarında reklam pozisyonlarının kapsamını genişletebilirsiniz ve böylece hedef kitlenizi de genişletmiş olursunuz.

“Metin grafik reklamlar” ve “Mobil uygulama reklamları” gibi kampanyalara grafik reklamları ekleyebilirsiniz. Görsel içeren reklamlar gibi grafik reklamlar sadece harici ağlarda gösterilir.

Her zamanki gibi tıklama başına ödeme yaparsınız. Grafik reklamın üzerine yapılan tıklamanın fiyatı en az 17 TL olmalıdır (diğer döviz türleri bazında değerler).

Grafik reklam oluşturulması

Reklam kampanyanıza yeni reklam ekleyin. Reklam türünü “Grafik” olarak seçin ve görseli ekleyin. Görseli bilgisayardan veya internetten yükleyebilirsiniz ya da sihirbaz yardımıyla oluşturabilirsiniz. Bir reklam için sadece bir görsel yüklenebilir.

İnternetten veya bilgisayardan yüklenen görsel şu teknik şartlara uygun olmalıdır:

  • maksimum dosya boyutu: 120 KB;

  • Dosya biçimi: JPG, PNG veya GIF;

  • piksel olarak boyut: 240×400, 300×250, 300×500, 300×600, 336×280, 640×100, 640×200, 640×960, 728×90, 960×640, 970×250.

Sihirbazda görsel otomatik olarak teknik şartlara uygun bir şekilde düzenlenir.

Diğer reklam parametrelerini doldurup gösterim koşullarını ayarlayın (anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları).

Grafik reklamlar Direct'in arayüzünde XLS/XLSX dosyalar yardımıyla, çoklu düzenlemede toplu işlemler veya Yandex.Direct API aracılığıyla düzenlenebilir.

Görsel boyutu nasıl seçilir

Reklamın daha fazla farklı alanda yayınlanabilmesi için sihirbazda geçerli olan tüm boyutlarda görsel oluşturmanızı öneririz.

Sihirbazın yardımına başvurmadan reklam oluşturmayı planlıyorsanız standart reklam bloklarının en çok kullanılan boyutlarda görsel hazırlamakla başlamanızı öneririz: 240×400, 300×250 ve 728×90 piksel. Bu görsellere sahip grafik reklamlar geniş hedef kitle kapsamını sağlar.

Sitelerin masaüstü sürümlerinde 240×400, 300×250, 300×500, 300×600, 336×280, 728×90 ve 970×250 piksel olan reklam blokları kullanılmaktadır.

640×100, 640×200, 640×960, 960×640 piksel olan görseller genellikle sitelerin mobil sürümlerinde veya mobil uygulamalardaki gösterimler için kullanılır. Bu gösterim alanlarında daha küçük boyutta reklam blokları (320×50, 320×100, 320×480 ve 480×320 piksel) bulunsa bile yüksek çözünürlüğü olan ekranlarda (örneğin Retina) reklam görselinin bulanık görünmemesi için daha büyük görselleri yüklemenizi öneriyoruz.

Görselin değiştirilmesi

Reklam kaydedildikten sonra görsel sadece aynı boyuttaki görsel ile değiştirilebilir. Bununla birlikte görselin kaynağı değiştirilemez:

  • sihirbaz ile oluşturulan görsel sadece sihirbaz ile oluşturulan başka bir görsel ile değiştirilebilir;

  • bilgisayardan veya internetten yüklenen görsel sadece bilgisayardan veya internetten yüklenen başka bir görsel ile değiştirilebilir.

Moderasyon koşulları

Moderasyonu geçebilmek için grafik reklamın doğru oluşturulması önemlidir.

Grafik reklamların tasarımı ile ilgili şartlar hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Gösterim istatistikleri

Gösterimlerin istatistik verileri grafik reklamların etkililiğini değerlendirmenize yardımcı olur. Bu verileri Rapor sihirbazında inceleyebilirsiniz.

Örneğin hangi boyutta görsellerin daha sık görüntülediklerini öğrenin. Bunun için Kesitler bloğunda Reklam № ve Görsel boyutu seçin. Sütunlar bloğunda Gösterimler öğesini seçin. Ardından ReklamlarTürgrafik filtrelerini ekleyin.

Dikkat: İstatistikte 640×100, 640×200, 640×960, 960×640 piksel boyutlarında olan görseller 320×50, 320×100, 320×480 ve 480×320 olarak gösterilir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!