Yandex.Audience

Yandex.Audience, hedef kitle hakkında kendi bilgilerinizi ve reklam ayarları için Yandex bilgilerini kullanabileceğiniz bir servistir. Yandex.Audience yardımıyla kendi müşterilerinize reklamları gösterebilirsiniz ve yeni potansiyel müşteri çekebilirsiniz.

Yandex.Audience segmentleri

Yandex.Audience ile çalışma müşteri segmentinin oluşturulmasıyla başlar. Aşağıdaki tabloda oluşturabileceğiniz segmentler belirtilmiştir.

Segment Segmente kimler dahil olur Segmentin kullanım örnekleri
İndirilen veriler bazında

CRM'den indirilmesi gereken çevrimdışı müşterilerine ait verileri içeren dosya. Dosya, cep telefon numaralarını, e-posta adreslerini veya mobil cihazların ID'lerini içerebilir.

İndirim veya promosyon hakkında müşterilerinizi bilgilendirin. Bunun için müşterilerinizin e-posta adreslerini içeren dosyayı kullanarak indirilen veriler bazında segment oluşturun.
Yandex.Metrica verileri bazında

Sitenizin ziyaretçileri

Üç aydan fazla bir süre internet mağazanızı ziyaret etmeyen müşterilerinizi yeni gelen ürünler hakkında bilgilendirin. Bunun için ilgili sayaçları ve hedefleri belirterek Yandex.Metrica verileri bazında segment oluşturun.
AppMetrica verileri bazında Mobil uygulamanızın kullanıcıları
Konum belirleme verileri bazında

Seçtiğiniz konumların ziyaretçileri

Reklamınızı kafenizin yakınlarında yaşayan kullanıcılara gösterin. Bunun için haritada gerekli bölgeleri seçerek konum verileri bazında segment oluşturun.
Piksel bazında

Dahil edilen piksele sahip görüntülü reklamlarınızı veya videolarınızı görüntüleyen kullanıcılar

Bannerınızı en az iki kere görüntüleyen ve markanızı tanıyan potansiyel müşterilerinize reklamlarınızı gösterin. Bunun için Yandex.Audience'te piksel oluşturun ve Yandex.Display aracılığıyla bu pikseli bannera ekleyip segment oluşturun.
Benzer kullanıcılar

İlgi alanları ve internetteki davranışları, segmentlerinizden birinde kullanıcıların ilgi alanlarına ve davranışlarına benzer olan kullanıcılar

Müşterilerinize benzer olan kullanıcıları bulun ve yeni katılım kampanyalarınız hakkında onları bilgilendirin. Bunun için sürekli müşterilerinizin segmenti bazında benzer kullanıcı segmentini oluşturun.

Segment işlenirken ana veriler, Yandex tarafından toplanan tüm kullanıcı verileriyle karşılaştırılır. Yandex tarafından bilinen, bulunan kullanıcılara ait tüm isimsiz ID'ler segmente eklenir. Bu işlem tamamlandıktan sonra Yandex.Direct'te reklam ayarları için segmenti kullanabilirsiniz.

Direct'te kullanım

Sadece Yandex.Audience'ın belirli segmentine dahil olan kullanıcılara reklamınızı gösterin. Bunun için segmenti hedef kitle seçim koşullarında kullanın. Segmentlere hedefli olan reklamlar sadece ağlarda gösterilir.

Örneğin araç satın alan müşterilerinize teknik servis reklamınızı gösterin. Altı ay önce galerinizde araç satın alan müşterilerinizin telefon numaraları bazında Yandex.Audience'te segment oluşturun. Yandex.Direct'te özel fiyatla teknik servis hizmetini sunan reklamlar oluşturun ve hedef kitle seçim koşullarında oluşturulan segmenti belirtin.



Yandex.Audience segmentlerini Yandex.Metrica segmentleri ve hedefleriyle karşılaştırırken daha ayrıntılı reklam gösterim koşullarını oluşturabilirsiniz.

Örneğin son 30 günde sitenizde alışveriş yapmayan sürekli müşterilerinize indirim reklamları gösterebilirsiniz. CRM verilerinizin bazında sürekli müşteri segmentini oluşturun. Hedef kitle seçim koşullarında segmenti ve ilgili Yandex.Metrica hedefini belirtin.



Reklam gösterimlerinde hedef kitlenin değerini dikkate alın; teklif düzenleme ayarlarında Yandex.Audience segmentlerini kullanın. Bu sayede segmente dahil olan kullanıcılar için tıklama fiyatını arttırabilir veya düşürebilirsiniz. Bu kullanıcılara reklam gösterildiğinde teklif otomatik olarak belirttiğiniz katsayıya göre değişir. Teklif düzenleme özelliği aramada ve ağlarda çalışmaktadır.

Örneğin potansiyel müşteri çekmek için Yandex.Audience'te, sürekli müşterilerinizin segmenti bazında benzer kullanıcı segmentini oluşturun. Oluşturulan segmenti belirterek hedef kitle seçim koşulu oluşturun. Oluşturulan hedef kitle seçim koşuluna düzenleme ekleyin.