Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Reklamlarla yapılan deneyler

Reklamlarla neden deney yapılmalı?

Direct'teki her teklifiniz için birkaç reklam materyali hazırlayabilirsiniz ve ziyaretçi kitlenize otomatik olarak tıklanabilirliği en yüksek olanlar gösterilir. Bu deneyler, ziyaretçi kitlenizi çekmek için en iyi iş çıkaran materyallerin hangileri olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Böylece yayın sonuçlarınız da iyileşir.

Reklamcılıkta bu tür deneylere A/B veya split testi denir.

A/B testi: Pazar araştırmalarının en basit ve popüler metodudur. Bu testin amacı diğer eşit şartlarda ziyaretçi kitlesine reklamın veya sitenin bir öğesini farklı seçeneklerde göstermektir. Örneğin reklam başlığı veya metni... İstatistikleri inceledikten sonra hedef kullanıcıların hangi seçeneklerden daha çok hoşlandıklarını anlamanız mümkündür.

Nereden başlanır ve ne test edilebilir

  1. Anahtar sözcük gruplarını, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin içerik kategorilerine göre ayırın. Örneğin bisiklet satıyorsanız anahtar sözcük gruplarını şu şekilde ayırabilirsiniz: dağ bisikletleri, yol bisikletleri, çocuk bisikletleri ve bmх.

  2. Her sözcük grubu için test etmek istediğiniz birkaç reklam hazırlayın.

Çeşitli hipotezler test edilebilir. Örneğin indirimden bahsedilebilir ve teklifin geçici süresine vurgu yapılabilir.

veya belirli model isimlerini ekleyebilirsiniz.

Sadece metinlerle değil görsellerle de deney yapabilirsiniz:

ve hızlı bağlantılarla da:

Böylece içerik reklamın herhangi bir öğesi için A/B tesi yapabilirsiniz.

Dikkat! 
  • Gruptaki reklam materyallerinin her seçeneğinin anahtar sözcük gruplarına uygun olması önemlidir.

  • Aynı zamanda reklamın en fazla bir öğesi için seçenekleri test etmenizi öneririz. Örneğin sadece farklı metinleri veya görselleri test edin. Gruptaki reklamların tüm öğeleri farklıysa hangisinin etkililiğe etkisi olduğunu tespit etmeniz zorlaşır.

Deney nasıl yapılır

Deneyin başında gruptaki tüm reklamlar dinamik pozisyonda gösterilecektir. Yeterli istatistik toplandıktan sonra sistem her anahtar sözcük grubu için en çok tıklanabilir reklamı otomatik olarak seçer ve o reklamı özellikle daha sık göstermeye başlar. Etkisi düşük reklamları istediğiniz anda kapatabilir veya düzenleyebilirsiniz.

Ay boyunca Süper Pozisyon'da gösterilen gruptaki iki reklamın CTR ve gösterim payında değişmesinin bir örneğidir. Grafiklerde göründüğü gibi tıklanabilirliği daha yüksek olan reklam daha sık gösterilir ve bununla birlikte grubun genel CTR'ı yükselir.

Bu örnek reklam grubunun çalışma prensibini güzel göstermiştir fakat deneyin gerçekleşebileceği tek seçenek değildir. Her olay özeldir ve birçok faktör herhangi bir testin sonuçlarını etkileyebilir.

Not. En yüksek CTR'a sahip reklam belirlenirken birçok faktör hesaba katılır (kullanıcı davranışları, sezon, saat vs.). Bu nedenle gruptaki her reklamın gösterim sayısı aynı olamaz.
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!