Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Zamanlı hedefleme

Direct reklamları varsayılan olarak 24 saat gösterilmektedir. Etkili olmayan gösterimlerin sayısını azaltmak için reklamların çizelgeye göre gösterimini, zamanlı hedeflemeyi ayarlayın. Gösterim zamanını çalışma saatlerinize, promosyon süresine veya diğer bilgilere göre saatlik olarak ayarlayabilirsiniz.

Örneğin kafenizde saat 16:00'dan sonra eve teslimat için indirim uygulanmaktadır. Ayrı bir reklam kampanyası oluşturup saat 15:00'dan gece yarısına kadar gösterimleri ayarlayın. Bu durumda müşteriler reklamınızı gördükten hemen sonra bu indirimden faydalanabilirler.

Gösterim çizelgesini ayarlarken dikkatli olun. Unutmayın ki potansiyel müşteriler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi gece de arayabilirler, siparişlerini ise bir sonraki gün yapabilirler.

Zaman hedefleme, tıklamaları değil reklamların gösterim zamanını kısıtlar. Örneğin kullanıcı reklam içeren sekmeyi birkaç saatliğine açık bırakıp daha sonra geri dönüş yaptıysa tıklama gösterimden çok daha sonra yapılmış olur.

Zaman hedefleme nasıl ayarlanır

Kampanya parametreleri sayfasında Zaman hedefleme bloğunda Değiştir üzerine tıklayın. Ülke ve saat dilimi seçin. Seçilen saat dilimi diğer kampanya parametrelerini etkilemez; kampanyanın başlangıç zamanı ve istatistik raporlarındaki veriler her zaman Moskova saatine göre gösterilir. Bir kampanya için sadece bir saat dilimi seçilebilir. Reklamını yaptığınız hizmetler, farklı saat dilimlerinde bulunan şehirler için ise her saat dilimine göre ayrı kampanya oluşturun.

Reklamların gösterilmesini istediğiniz günleri ve saatleri beliritin. Hafta için toplam gösterim zamanı en az 40 saat olmalıdır. Yaz saati uygulaması otomatik olarak yapılmaktadır.

Belirli zaman için reklam gösterimlerini kapatsanız bile anahtar sözcük gruplarına göre teklifler aramada gösterim pozisyonlarının fiyat tahmininde yine de dikkate alınır.

Tatil günlerinde gösterimler

Tatil günlerinde ayrı gösterim zamanı belirleyerek veya tamamen kapatarak gösterimleri yönetebilirsiniz. Bunun için Tatil günlerini dikkate al işaretleyin ve uygun olanını seçin.

Tatil günleri zamanlı hedefleme ayarlarında seçilen ülkeye bağlıdır. Türkiye için Türkiye yasalarına bağlı olarak tatil günleri kullanılır; diğer ülkeler için ise Rusya Federasyonu yasalarına göre hareket edilir. Asıl resmi tatil gününün yanı sıra resmen o tatil süresine eklenen çalışma günleri de tatil günleri olarak geçer.

Saatlere göre teklif düzenleme

Saatlere göre teklif düzenleme özelliği sayesinde belirli saatlerde teklifin otomatik arttırılmasını veya düşürülmesini ayarlayabilirsiniz. Hangi saatlerde tekliflerinizin nasıl düzenlenmesinin daha iyi olacağını Yandex.Metrica raporları yardımıyla anlayabilirsiniz.

Bu ayar sadece manuel teklif yönetimi stratejisi için geçerlidir. Strateji otomatik olduğunda saatlere göre düzenleme özelliği kapatılır ve ayarları kaydedilmez.

Düzenleme eklemek için zaman hedefleme ayarlarında teklif yönetim modunu etkinleştirin. Öncelikle düzenleme boyutunu belirtin ve ardından uygulanması gerektiği saatleri işaretleyin.

Saatlere göre düzenlemenin boyutunu yüzde olarak 0 ile 200 arasında (belirli sözcük grubu için mevcut teklif %100 olarak sayılmaktadır) belirleyebilirsiniz. Düzenlemeyi %0 olarak belirlediğiniz saatlerde reklam gösterilmez.

Saatlere göre teklif düzenleme özelliği etkinleştirildiğinden dolayı sözcük gruplarına göre oluşan pozisyon değişiklikleri dikkate alınmaz ve izlemede görülmez.

zamanlı hedefleme
Saat dilimi seçimi
saat dilimi
Çalışılan hafta sonu günlerinde ve tatil günlerinde gösterim yönetimi
tatil günleri
çalışılan hafta sonu günleri
reklamların gösterim zamanı
reklam gösterimlerinin zamanı
tatil günleri çizelge
tatil günleri
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!