Kurumun telefon numarası

“Metin-grafik reklamı” kampanyalarında kurumun telefon numarasını Yandex.Rehber'den belirtebilirsiniz. Farklı reklamlar için farklı telefon numaraları kullanılabilir. Örneğin, bir ürün için yapılan indirim hakkında bilgi verirken, ürün danışmanının telefon numarası eklenebilir; ürünün teslimat ile ilgili avantajlarının anlatıldığı reklamda ise ilgili departmanın numarası belirtilebilir.

Bu, reklamınızın daha kesin sonuç vermesini ve müşteri sorgusunu daha hızlı işleminizi sağlar; ayrıca telefon numarasına veya arama butonuna göre tıklama istatistiklerini de alabilirsiniz.

  1. Telefon numarası nasıl eklenir?
  2. Analiz verilerinin toplandığı numara
  3. Toplu numara yönetimi

Telefon numarası nasıl eklenir?

Telefon, Yandex.Direct'in yeni arayüzünde reklam düzenleme veya düzenleme sayfasında belirtilebilir.
1. Adım:

Yandex.Rehber'deki kurumun reklama bağlı olduğundan emin olun. Yandex.Rehber'de kurumunuz henüz ekli değilse bu kurum hızlı bir şekilde eklenebilir ve reklama doğrudan bağlanabilir. Bunun için Kurum ekle butonuna tıklayın.

2. Adım:

Kurumu yönetme yetkiniz olup olmadığını kontrol edin. Numara seçimi sadece şirket sahipleri veya temsilcileri tarafından yapılabilir; bunlardan biri değilseniz telefon numarasını değiştiremezsiniz.

Kurumu yönetme yetkisi nasıl doğrulanır ile ilgili daha fazla bilgi.

3. Adım:

Kurum bloğunda Reklamda kullanılan telefon numarası alanını düzenleyin. Kurumun telefonlarından birini açılan listeden seçebilir veya numarayı manuel olarak ekleyebilirsiniz. Bu, Yandex.Rehber'deki kurum bilgilerinin değişeceği anlamına gelmez.

Telefon numarası, aramalar sonucunda, ağlarda ve Yandex Haritalar'daki reklamlarda gösterilebilir.

Analiz verilerinin toplandığı numara

Analiz toplamak için kullanılan numara, arama istatistiklerini takip etmek için kullanılan ve gerçek telefon numaranızın yerine geçen bir numaradır. Bu özellik sayesinde reklamlardan gelen aramaların sayısını ve kalitesini değerlendirebilirsiniz. Ayrıca kaynağı, anahtar sözcük grubuna kadar takip edebilirsiniz.

Analiz verilerinin toplandığı numara ücretsizdir. Kullanıcılar bu numarayı verdiğiniz reklamlarda görür ancak aramalar kurumunuzun telefon numarasına (sabit veya mobil hat) yönlendirilir.

Bu servis, Yandex.Rehber'deki herhangi bir kurumun Rusya'daki numaraları için geçerlidir. Bir kurum, analiz verisi toplamak için sadece bir numara kullanılabilir.

Analiz toplama numarası nasıl etkinleştirilir?

Reklam oluşturma veya düzenleme sayfasında Kurum bloğuna gidin.

Açılan Reklamda kullanılan telefon numarası listesinde arama analiz verilerinin toplandığı numaraya tıklayın.

Gelen aramalar için bir numara belirtin; bu numaraya reklamınızdan gelen aramalar yönlendirilecektir. Analiz verilerinin toplanacağı numara otomatik olarak müsait olan numaralar arasından seçilir.

Numara reklamda kullanılmıyorsa, reklamın son gösteriminden itibaren 10 gün içinde otomatik olarak değiştirilebilir.

Aramalar nasıl takip edilir?

Gerçek telefon numaranızın yerine geçen numaradan bir arama geldiğinde şu sesli mesaj çalar: "Yandex.Direct size potansiyel bir müşteri kazandırdı".

Rapor Sihirbazı'nda Hedef verileri alanında “Arama” hedefini seçin ve gelen aramaların verdiğiniz reklamlara kıyasla ne kadar iyi sonuç verdiğini değerlendirin. Burada, örneğin, gelen aramadan aramanın yanıtlanmasına kadar geçen süreyi, toplam konuşmanın uzunluğunu ve aramanın cevapsız kalıp kalmadığını görebilirsiniz. “Aramalar” grup raporları hakkında daha fazla bilgi için Yandex.Metrica Yardımı bölümünü okuyabilirsiniz.

Yandex.Rehber'deki kurum yönetim yetkilerinin onaylandığı kurum numarasını kullanıyorsanız, sadece Yandex.Direct'te değil, aynı zamanda Yandex.Metrica'da da telefonla arama istatistiklerini değerlendirebilirsiniz. İstatistikler otomatik sayaca toplanır.

Arama adetleri ve kalitesini etkileyen faktörleri incelemek için rapora farklı kesitler ekleyin ve bu kesitlere göre verilerin ne kadar farklı olduğunu görün. İstatistik bazında karar verme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Arama optimizasyonu nasıl ayarlanır?

Analiz verilerini toplamak için numaranızı etkinleştirdikten sonra “Arama” hedefini anahtar hedef veya stratejilerde hedef olarak kullanabilirsiniz. Böylece sistem, görevlerinizi hedefleyerek çalışır; teklifler, maksimum arama sayısını çekmek ve stratejilerde belirtilen koşulları yerine getirmek üzere otomatik olarak seçilir.

Ayrıca Yeniden pazarlama segmenti oluşturulurken “Arama” hedefi seçilebilir. Böylece müşterilerle iletişim kurmak için farklı senaryolar oluşturabilirsiniz.

Toplu numara yönetimi

Telefon numarasını birden fazla metin-grafik reklama toplu olarak ekleyebilir, değiştirebilir veya bağlayabilirsiniz.

  1. Kampanyalar sayfasında gerekli kampanyaları seçin ve reklamlara geçin.
  2. İstediğiniz reklamları işaretleyin veya tüm listeyi seçin.
  3. İşlemler butonuna tıklayın ve Reklamda kullanılan telefon numarası'nı seçin.
  4. Kurumunuzun telefon numaralarından birini veya analiz verileri toplamak için numarayı seçin ya da telefon numarasını manuel olarak girin. Reklamlarda farklı kurumların iletişim bilgileri kullanılıyorsa, manuel olarak eklenen numaralardan birini belirtebilirsiniz.
    Numara, seçilen tüm reklamlara eklenecek veya bu reklamlarda değiştirilecektir.
    Ayarlama örneği