Direct
Bilgi

Tıklama maliyetinin yönetimi

Belirtilen tıklama fiyatlarını değiştirmek için Kampanyalarım bölümünde kampanya adının bağlantısına tıklayın. Bu kampanyaya ait reklam gruplarının listesini ve anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları ve mobil uygulamalara ilgi gibi an itibarıyla etkin olan tüm gösterim koşullarının listesini göreceksiniz. Tahmin edilen tıklama fiyatı tüm reklam grubu için hesaplanır ve çoğu reklamların belirtilen pozisyonlara girişini sağlar.

Gösterim koşullarının her birinin karşısında gösterim ile tıklama sayıları ve tıklama oranı (CTR) olmak üzere ilgili kısa istatistikler görüntülenir. Anahtar sözcük grupları için ayrıca gruptaki reklamların; garantili gösterim bloğunda gösterimlerinin, garantili gösterim bloğunda en üst pozisyonda gösterimlerinin ve süper pozisyon bloğundaki tüm pozisyonlarda gösterimlerinin çoğunluğunu sağlayan tıklama başına maliyet değerleri de görüntülenir. Tıklama fiyatı tahmini teklif düzenlemeleri ve gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin durumunda olan farklı bölgelere ait rekabet eden reklamlar gibi bazı faktörleri dikkate almaz. Bu nedenle teklifiniz yeterli olsa bile bazı durumlarda reklam istenilen pozisyonda gösterilmeyebilir.

Arama sonuçlarının ilk sayfasındaki garantili gösterim ile süper pozisyon bloklarına giriş fiyatı şunlara bağlıdır:

  • Mevcut anahtar sözcük grubuna göre reklamınızın göstergeleri: Kalite göstergesi ve belirli bir gösterim için CTR tahmini

  • Aynı anahtar sözcük grubuna göre rekabet eden tüm reklamların göstergeleri: Teklifler, kalite göstergeleri ve belirli gösterim için CTR tahminleri

Garanti gösterim ve süper pozisyon bloklarının rakiplere bağlı olmayan özel giriş sınırları mevcut.

Seçim koşulları ve ilgi alanları için istatistiklerden sonra ayrıca ağlardaki farklı hedef kitle kapsam seviyelerine göre tıklama başına maliyet değerleri de görüntülenir.

Her bir gösterim koşulu için sağdaki alanda bir maksimum tıklama başına maliyet değeri belirtilebilir. Ayrıca bir reklam grubunun anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları veya mobil uygulamalara ilgi olmak üzere tüm aynı tür gösterim koşulları için ortak bir maksimum tıklama başına maliyet değeri de belirtilebilir.

Ödemeye hazır olduğunuz tıklama fiyatını belirledikten sonra sayfanın alt kısmında Teklifleri kaydet butonuna mutlaka tıklayın.

Dikkat! 
  • Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar, bu anahtar sözcük grubuna göre diğer reklamverenlerle rekabete, yani rakip reklamın mevcudiyetine, tekliflerine, CTR tahminine ve kalite katsayısına bağlıdır.

  • Metin-grafik reklamlar için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubu ile eşleşen arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin kömür satın al sözcük grubu için en üst pozisyon fiyatını belirlediyseniz şömine kömürü satın al sorgusu yapıldığında reklam garantili gösterim bloğuna girmeyebilir.

  • Mobil uygulama reklamları için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubunu içeren tüm arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin kibrit satın al sözcük grubuna göre fiyat hesaplanırken kibrit satın al, mangal kibriti satın al, avcı kibriti satın al gibi arama sorgularının arasındaki rekabet hesaba katılır.

  • Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar grubun tüm aktif reklamlar için hesaplanır. Grupta hiç aktif reklam yoksa fiyatlar gruptaki tüm reklamlar için hesaplanır.

  • Pozisyon fiyatları dinamik olarak değişir ve fiyat artışı durumunda reklam daha düşük bir pozisyona geçebilir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!