Tıklama maliyetinin yönetimi

Kampanya oluştururken fiyat tekliflerini manuel olarak yönetme stratejisini seçtiyseniz tıklama fiyatını yönetebilirsiniz.

Belirtilen tıklama fiyatlarını değiştirmek için Kampanyalarım bölümünde kampanya adı bağlantısına tıklayın. Anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları ve mobil uygulamalara ilgi alanları gibi an itibarıyla etkin olan tüm gösterim koşullarının listesi ile bu kampanyaya ait reklam gruplarının listesini göreceksiniz.

Tahmin edilen tıklama maliyeti

Tahmin edilen tıklama fiyatı tüm reklam grubu için hesaplanır ve çoğu reklamların belirtilen pozisyonlara girişini sağlar. Anahtar sözcük grupları için çeşitli pozisyonlarda maksimum gösterimi garantileyen, tahmin edilen tıklama fiyatları gösterilir:

  • 1. Süper Pozisyon fiyatı karşılığında reklamınız arama sonuçlarının üstünde soldaki ilk alanda yayınlanır.

  • 2. Süper Pozisyon fiyatı karşılığında reklamınız arama sonuçlarının üstünde soldaki ikinci alanda yayınlanır; Mobil uygulama reklamı için 2. Süper Pozisyon fiyatı gösterilmez.

  • Süper Pozisyon bloğuna giriş fiyatı, reklamın arama sonuçlarının üstünde gösterilmesini sağlar.

  • 1. pozisyon fiyatı, reklamın arama sonuçlarının sağında ilk pozisyonda gösterilmesini sağlar.

  • Garanti Gösterim bloğuna giriş fiyatı, reklamın arama sonuçlarının sağında statik garantili gösterimlere girmesini sağlar.

Gösterim pozisyonlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için buraya tıklayın.

Garanti Gösterim ve Süper Pozisyon bloklarının rakiplere bağlı olmayan özel giriş sınırları bulunmaktadır. Garanti Gösterim ve arama sonuçlarının birinci sayfasında Süper Pozisyon bloklarına giriş fiyatı, reklamınızın göstergelerine ve bu anahtar sözcük grubuna göre rekabet eden reklamların göstergelerine (teklif, kalite katsayısı ve belirli gösterim için tahmini CTR) bağlıdır.

Seçim koşulları ve ilgi alanları için istatistiklerden sonra ayrıca ağlardaki farklı hedef kitle kapsam seviyelerine göre tıklama başına maliyet değerleri de görüntülenir.

Not. Tıklama fiyatı tahmini, teklif düzenlemeleri ve gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin olup, farklı bölgeler için rekabet eden reklamlar gibi bazı faktörleri dikkate almaz. Bu nedenle, teklifiniz yeterli olsa bile bazı durumlarda reklam istenen pozisyonda gösterilmeyebilir.

Pozisyon adı veya kapsam gri renkle belirtiliyorsa seçtiğiniz teklife rağmen reklamınız bu pozisyona giremez. Pozisyonun veya kapsamın geçersiz olması gösterim stratejinize ya da rakiplerinizin tekliflerine bağlı olabilir.

Tıklama başına fiyat belirleme

Her bir gösterim koşulu için sağdaki alanda maksimum TBM (tıklama başına maliyet) değeri belirtilebilir. Ayrıca, bir reklam grubunun anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları veya mobil uygulamalara ilgi olmak üzere tüm aynı tür gösterim koşulları için ortak bir maksimum tıklama başına maliyet değeri de girilebilir.

Varsayılan olarak önerilen teklifi değiştirebilir ve ödemek istediğiniz miktarı belirleyebilirsiniz.

Teklif 17 TL'den yüksek olduğunda teklifin girildiği pencere açık kırmızı renkle işaretlenir; bu şekilde sistem çok yüksek fiyat girmemeniz için sizi uyarır.

Yanlış değer girildiğinde alan, kırmızı renkle işaretlenir. Bu fiyat hata düzeltilmedikçe kaydedilemez.

Ödemeye hazır olduğunuz tıklama fiyatını belirledikten sonra sayfanın alt kısmında mutlaka Kaydet butonuna tıklayın.

Gerçekleşen fiyat ve Arama'da tıklama fiyatı

Reklamınız pozisyonlardan birinde gösterilmek üzere seçilirse reklama yapılan tıklama başına pozisyon için belirtilen gerçekleşen fiyatı ödersiniz. Gerçekleşen fiyat dinamik olarak değişir: Reklama yapılan tıklamanın fiyatı belirtilen fiyattan farklı olabilir fakat belirttiğiniz maksimum tıklama fiyatının üzerine çıkmaz.

Açık artırmanın Yandex.Direct'te nasıl işlediği hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Uyarı.
  • Metin grafik reklamlar için pozisyon fiyatları ve gerçekleşen fiyatlar anahtar sözcük grubu ile eşleşen arama sorgularına göre hesaplanır (stop sözcüğü olmadan). Örneğin kömür satın al sözcük grubu için 1. pozisyon fiyatını belirlediyseniz şömine kömürü satın al sorgusu yapıldığında reklam garantili gösterim bloğuna girmeyebilir.

  • Mobil uygulama reklamları için pozisyon fiyatları ve gerçekleşen fiyatlar anahtar sözcük grubunu içeren tüm arama sorgularına göre hesaplanır (stop sözcüğü olmadan). Örneğin kibrit satın al sözcük grubuna göre fiyat hesaplanırken kibrit satın al, mangal kibriti satın al, avcı kibriti satın al gibi arama sorgularının arasındaki rekabet hesaba katılır.

  • Pozisyon fiyatları ve gerçekleşen fiyatlar grubun tüm aktif reklamları için hesaplanır. Grupta hiç aktif reklam yoksa fiyatlar gruptaki tüm reklamlar için hesaplanır.

  • Pozisyon fiyatları dinamik olarak değişir ve fiyat artışı durumunda reklam daha düşük bir pozisyona geçebilir.

Belirttiğiniz teklif reklamın belli pozisyonda gösterilmesini garantiler. Her gösterimde fiyatınız, bu pozisyon için belirtilen gerçekleşen fiyata ulaşana dek otomatik olarak düşer. Bu mekanizma sizi fazla ödemelerden korur.

Aramada tıklama fiyatı alanında, anahtar sözcük grubuyla eşleşen sorguya göre arama sonuçları sayfasındaki reklama tıklandığında şu an düşülebilecek fiyat belirtilir. Gerçekte bu fiyat, kullanıcının sorgusuna veya bu sorguya göre rakip reklamların mevcut olmasına, ayrıca coğrafi bölge ve gösterim zamanına bağlı olarak dinamik olarak değişecek fakat hiçbir zaman belirlediğiniz fiyatı aşmayacaktır. Arama'da fiyat sadece metin grafik reklamlar için gösterilir.