Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Gösterim coğrafyası

Direct'te reklamın etkililiği sadece reklamınızın ilgi çekici olmasına bağlı değildir; her kullanıcının reklamınıza etki yapabiliyor olmasına da bağlıdır. Genellikle insanlar yaşadıkları veya gitmeye planladıkları bölgede ürün veya hizmet arar.

Coğrafi hedef belirleme özelliği nasıl çalışır?

Coğrafi hedef belirleme özelliği, reklamınızın gösterim coğrafyasının yönetimini sağlayabileceğiniz bir teknolojidir. Direct reklamları, sadece seçilen bölgede yaşadıkları için ürününüzü veya hizmetinizi kullanabilecek olan veya özellikle bu konuda arama yapan hedef kitleye gösterilir. Örneğin sadece Ankara'da pizza teslimatı yapıyorsanız Ankara bölgesini seçmelisiniz.

Bölge seçim şeması

Yeni kampanyaların ayarlarında Gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği varsayılan olarak etkin durumda olacaktır. Bu özellik sayesinde kullanıcı farklı bir bölgede bulunsa dahi gösterim bölgesinin adını içeren sorgulara göre reklamlar gösterilebilir. Her sorgu için Yandex Arama kullanıcının ilgisini çekebilecek bölgeyi otomatik olarak belirler. Seçim sırasında benzer, halk arasında kullanılan ve kısaltılmış isimler de dikkate alınır (örneğin İst, Antep, Urfa). Gelişmiş coğrafi hedeflemenin kısıtlamaları

Özellik etkin durumdayken sistem sorgudaki bölge isminin ayarlarda belirlediğiniz bölgeyle karşılaştırması gerektiğinin sinyalini alır. Bu bölgeler kesiştiğinde sistem kullanıcının ürününüzü veya hizmetinizi sizin şehrinizde aradığını anlar. Bu nedenle gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği etkin durumdayken anahtar sözcük gruplarında bir bölgeyi kullanıp reklam ayarlarında farklı bölgeyi kullanırsanız arama sonuçları sayfasında bu sözcük gruplarına göre gösterim yapılmaz. Arama'da gösterimleri başlatmak için gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliğini kapatın. Coğrafi ayarların reklamların gösterim yerlerini nasıl etkilediği hakkında ayrıntılı bilgiyi bu tabloda görebilirsiniz.

Örneğin İstanbul'da bir eğlence parkının reklamını yapmaya başlamak için eğlence parkı anahtar sözcük grubunu ve gösterim bölgesi olarak İstanbul bölgesini belirleyin. Bu tip reklamlar eğlence parkı aramalarında İstanbul'da yaşayan kullanıcılara ve İstanbul'da eğlence parkı aramalarında diğer bölgelerde yaşayan kullanıcılara gösterilebilir.

Ankara'da yaşayan kullanıcılar için özel reklam kampanyası oluşturdunuz. Bu reklam kampanyasında anahtar sözcük grubu olarak İstanbul eğlence parkı ve gösterim bölgesi olarak Ankara bölgesini belirttiniz. Anahtar sözcük grubundaki metinde bölge, seçtiğiniz gösterim bölgesiyle aynı değil. Bu nedenle gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği etkin durumdayken bu sözcük grubuna göre aramada gösterimler yapılmaz. Gösterimleri başlatmak için bu kampanyanın ayarlarında gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliğini kapatın.

Gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği harici ağlarda reklam gösterimlerini etkilemez. Bu tip gösterimler sadece seçtiğiniz bölgelerde yapılabilir.

Coğrafi ayarlar gösterim yerlerini nasıl etkiler
Arama sonuçlarında gösterimler

Gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği kampanyada açık

Gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği kampanyada kapalı

Sözcük grubunda bölge belirtilmedi veya gösterim bölgesiyle aynı**Sözcük grubunda bölge belirtildi veya gösterim bölgesiyle aynı değil**Gösterim sözcük grubundaki bölgeye bağlı değildir

Kullanıcı gösterim bölgesinde*

Kullanıcı farklı bölgede*

(sorguda gösterim bölgesinin adı varsa)

*Reklamın gösterilmesi planlanan kullanıcının bulunduğu bölge, kampanya veya reklam ayarlarındaki gösterim bölgesi ile karşılaştırılır. Yandex.Arama kullanıcısının, ağ uygulaması veya harici ağdaki sitenin ziyaretçisinin konumu Yandex'teki konum ayarlarına veya IP adresine göre belirlenir.

**Reklam veya kampanya ayarlarındaki daha büyük gösterim bölgesi sözcük grubundaki daha küçük gösterim bölgesini içeriyorsa bu bölgeler aynı sayılır (örneğin Türkiye ve İstanbul).

Ağlarda gösterimler

Ağlarda reklamlarınız, her zaman reklam veya kampanya ayarlarında belirttiğiniz bölgelerde gösterilir. Gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği ağlardaki reklam gösterimlerini etkilemez.

Reklamların moderasyonu ayarladığınız gösterim bölgelerinin ait oldukları ülkelerin yasalarına göre yapılır. Reklamlar gösterilirken gösterimin gerçekleştiği ülkenin reklam hukuku geçerli olur. Bazı durumlarda moderasyonu başarıyla geçmiş olan reklam o ülkenin reklam kurallarındaki farklılığından dolayı belirli bölgede gösterilmez.

Gösterim coğrafyası nereden ayarlanır?

Direct'teki reklamınızın gösterim coğrafyasını yönetebilmek için şu araçlar kullanılır:

  • Bölgeler, kampanya (kampanya ayarlarında Ortak gösterim bölgesi bloğu) veya reklam grubu (reklam grubunun oluşturma veya düzenleme sayfasında Gösterim bölgeleri bloğu) için belirtilebilir.

    Bir bölgenin yanına bayrak işaretini yerleştirdiğiniz zaman bu bölgeye dahil olan tüm yerleşim alanlarını da (bölge şemasında ayrı olarak belirtilmeyenler dahil) seçmiş oluyorsunuz.

  • Gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği kampanya ayarlarında açılabilir veya kapatılabilir.

İlk reklam kampanyanızda coğrafi hedef belirleme

Coğrafi hedef belirleme özelliğine sahip reklamı hızlı şekilde başlatmak için kampanya oluşturmanız ve hizmet sağladığınız veya ürün satışını yaptığınız ortak gösterim bölgelerini seçmeniz yeterlidir. Bu kampanya için gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği varsayılan olarak etkin durumda olacaktır.

Seyahat, turizm, otel veya yurtdışında tıbbi hizmetler reklamlarındaki gibi reklam kampanyanızda bölge adlarını içeren anahtar sözcük gruplarını kullanmak istiyorsanız gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliğini kapatın. Coğrafi ayarların reklamların gösterim yerlerini nasıl etkilediği hakkında ayrıntılı bilgiyi bu tabloda görebilirsiniz.

Reklamlarınızın gösterimleri başladıktan sonra birkaç gün bekleyin. Bu zaman zarfında Direct farklı bölgelerde gösterim ve tıklama istatistiklerini toplar. Tıklamalar bölgeler arasında düzenli dağılmıyorsa daha karmaşık gösterim bölgesi ayarını kullanmanızı öneririz.

Bölgelerin netleştirilmesi ve ayrıntılı coğrafi işleme

Gösterim ve tıklama istatistiğini analiz ederek farklı bölgelerde yaşayan kullanıcıların reklamınıza farklı tepki verdiğini tespit edebilirsiniz.

Örneğin eğlence parkı reklamındaki istatistiğinde (anahtar sözcük grubu: eğlence parkı, gösterim bölgesi: İstanbul bölgesi, gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği açık) Ankara'dan çok sayıda yapılan tıklama gördünüz. Bu durumda Ankara'daki gösterimler için ayrı bir kampanya oluşturmanızı öneririz (gelişmiş coğrafi hedef belirleme özelliği kapalı, anahtar sözcük grubu - eğlence parkı İstanbul, gösterim bölgesi - Ankara bölgesi).

Reklam kampanyalarınızı bölgelere göre ayırarak teklifleri daha iyi yönetmenizi ve bütçeden tasarruf etmenizi sağlar; bir bölge için teklifleri ayarlarken diğer bölgedeki rekabeti dikkate almanıza gerek kalmaz. Belirli bir bölge için gösterim tahminini sözcük seçimi formunda görebilirsiniz.

Gelişmiş coğrafi hedeflemenin kısıtlamaları

Bazı konulardaki reklamlar için gelişmiş coğrafi hedeflemenin ayarları dikkate alınmaz. Örneğin:

  • Turizm ve seyahat (örneğin oteller, otobüs turları, seyahatler, ulaşım araçları için biletler, çocuk kampları ve gezileri, tatil turları ve tatil yorumları)

  • reklam için belirli belgeler gerektiren konular.

Bu konulara uyan reklamınız varsa bu reklam sadece reklam grubu veya kampanya ayarlarında belirtilen bölgelerde gösterilir. Reklamın konusu içeriğine (örneğin başlık, metin, hızlı bağlantıların açıklamaları) ve yönlendirilen sayfaya göre otomatik olarak belirlenir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!