Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Ağlarda gösterimler için ayrı kampanya oluşturun

Reklam gösterimleri ve fiyatlandırma mekanizmaları aramada ve ağlarda farklıdır. Bu nedenle Direct'te aramada ve ağlardaki reklamların yönetimini ayırmanızda fayda var. Bu sayede reklam bütçenizi daha esnek kullanabilir ve reklamdan daha yüksek kâr elde edebilirsiniz.

Ağlar ile çalışma nasıl oluşturulur

1. Adım Ağlardaki gösterimler için ayrı bir reklam kampanyası oluşturun

Yeni kampanya oluşturun ve strateji ayarlarında sadece ağlarda gösterimleri etkinleştirin. Ardından istediğiniz stratejiyi seçebilirsiniz.

Ağlarda manuel gösterim yönetimi zor ve etkili değildir. Bu yüzden bu görevi tamamlamak için Direct'in otomatik stratejilerinden birini bağlamanızı öneririz. Otomatik stratejiler çok sayıda pazarlamaya vakıf ve belirli sitelerin özelliklerini dikkate alan güçlü analitik algoritmalar ile çalışmaktadır. Siz ise metinler ve anahtar sözcük gruplarıyla çalışmanıza konsantre olabilirsiniz.

Örneğin Ortalama tıklama fiyatı stratejisi seçilebilir. Bu strateji, kullanıcı başına ödemeye hazır olduğunuz ortalama tıklama fiyatına göre maksimum tıklama sayısını sağlar. Ortalama dönüşüm fiyatı stratejisi benzer şekilde işler; bu strateji, kullanıcıların sadece siteye yaptıkları geçişleri değil, sitede hedeflediğiniz işlemlerini gerçekleştirmelerini dikkate alır.

Haftalık bütçe stratejisi sayesinde belirtilen bütçenin çerçevesinde reklam kampanyasının masraflarını en uygun şekilde dağıtabilirsiniz. Haftalık tıklama paketi stratejisi için istediğiniz haftalık tıklama sayısını belirleyebilirsiniz ve sistem en uygun maliyet ile bu tıklama sayısına ulaşmaya çalışır.

Gösterimleri manuel yönetmek için manuel teklif yönetimi stratejisini bağlayın. Bu durumda teklifleri kendiniz kontrol edip sistemdeki değişiklikleri yakından takip edebilirsiniz.

Hedefleriniz için en uygun strateji nasıl seçildiği konusunda ayrıntılı bilgileri Yardım sayfasında bulabilirsiniz.

Not. 

Ağlarda gösterimler için ayrı bir kampanya ayarladıktan sonra ana kampanya için yönetim stratejisinin ayarlarında sadece aramada reklam gösterimlerini seçmenizi öneririz.

2. Adım: Hedef sitelerin içeriklerine bakarak anahtar sözcük gruplarını seçin

Ağlardaki gösterimlerde reklamınız nerede, ne zaman ve kimin ilgisini çekebileceğini sistem tarafından belirlenir. Bu nedenle çok dar ve net sözcük gruplarıyla kısıtlanmayın, bunun yerine iki-üç kelimeden oluşan sözcük gruplarını kullanın.

Örneğin turistik hizmetlerin reklamı için Ege denizinde aile tatili, yeni evlenenler için uygun Bodrum tatili, son dakika fırsat Bodrum tatilini satın al sözcük gruplarının yerine şunları kullanabilirsiniz: Ege denizde tatil, balayı turları, fırsat tatil Bodrum.

Dikkat! 

Ağlardaki reklamlar için kelime seçim operatörleri sözcük gruplarını netleştirdikleri gibi hedef siteleri de kesebilirler. Bu nedenle iyi gösterim yerlerini kaybetmemek için operatörleri dikkatli kullanın.

Örneğin “mobilya siparişi” sözcük grubunda tırnak işareti kullanılırsa reklam özellikle bu sözcük grubunu içermeyen fakat uygun fiyata özel sipariş mobilya veya özel sipariş mobilyanın avantajları gibi benzer sözcük gruplarını içeren sitelerde yayınlanmaz.

Izgara +araba için sözcük grubuna göre reklam araba radyatör ızgarası veya araba için radyatör ızgaraları gibi sözcük gruplarını içeren sitelere ulaşmaz.

Ağlardaki reklamlarda negatif anahtar sözcükler de dikkat ister. Bu sözcükleri içeren sitelerde hedef kitlenizin olmadığına eminseniz negatif anahtar sözcükleri kullanın.

Örneğin araba satın almadan önce insanlar başka araba sahiplerinin yorumlarını merak eder ve ilgili içeriğine sahip siteleri inceler. Bu tip sitelerde reklamınızı göstermek istiyorsanız forum, özet, yorumlar gibi kelimelerin önüne eksi işareti koymayın.

3. Adım: Reklamınızı daha görünür hale getirin

Siteyi gezen kullanıcının dikkatini çekebilmek için reklamınızı daha görünür hale getirin.

Sıkıcı ve kalıplaşmış anlatımından kaçınarak reklamınızın avantajlarını daha akılda kalıcı anlatın.

Duygusal ve ilgi çekici metinler yazabilirsiniz, fakat abartmayın: Reklam anlaşılır olmalıdır.

Diğer özellikler

  • Reklama görsel ekleyin.

    Konuya uygun görsel ile reklamınız hem daha çekici hem daha anlaşılır olur.

  • Sanal kartvizit ekleyin.

    İletişim bilgilere kolay erişim ile müşteriler size daha hızlı ulaşır.

  • Hızlı bağlantıları ayarlayın.

    Hızlı bağlantıların sayesinde kullanıcı sitenizdeki ilgili sayfalara daha kısa sürede ulaşır.

Satışı arttıran eklemeler

Reklamlarda bazı kelimeler reklam etkililiğini arttırır. Bu kelimelere satışı arttıran eklemeler diyoruz. Aramada ve ağlarda benzer türde satışı arttıran eklemeler kullanılır, fakat bazı kelimeler aramada CTR'ı yükseltirken ağlarda tam tersi olarak düşürür.

Ağlarda reklamlar için uygun satışı arttıran eklemeler:

  • Metinde veya başlıkta alın kelimesi CTR'ı % 0.9 oranında yükseltir. Seç/seçin ve gir/girin gibi fiiller de etkili çalışır (+% 0.5 CTR).

  • Gerçek kelimesi CTR'ı % 0.7 kadar yükseltebilir.

  • Birinci sınıf veya ekstra ile başlayan sözcük grupları CTR'ı % 0.3 kadar yükseltebilir.

  • Mega veya ultra gibi kelimeler CTR'ı % 0.2 kadar yükseltebilir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!