Direct
Bilgi
Bize ulaşın

CSV dosyalarından kampanya yükleme

CSV dosyaları aracılığıyla reklam metinlerinizi, ilgili anahtar sözcüklerinizi ve negatif anahtar sözcüklerinizi diğer içeriğe dayalı reklam sistemlerinden Yandex.Direct'e yükleyebilirsiniz.

Araca şu bölümde ulaşabilirsiniz: “XLS ve XLSX dosya biçimi ile kampanya yönetimi”.

An itibarıyla reklam kampanyaların Google AdWords sisteminden yüklenmesi mümkündur.

Kampanya nasıl aktarılır

Google AdWords'daki kampanyanızı bir CSV dosyasına çevirmek için AdWords Editörünü kullanmanız gerekir.

  1. AdWords Editörü'nü çalıştırın.

  2. Menüde şöyle adımlar yapın: Dosya Elektronik tabloyu dışa aktarTüm hesabı dışarı aktar....

    Dikkat! Diğer yükleme yollarını da kullanabilirsiniz. Export current view... türünde aktarım Direct'e yüklenemez.
  3. Dosyayı kaydedin.

  4. Alınan dosyada reklam metinlerini kontrol edin. Büyük harfler sadece cümlenin başında kullanılabilir. Daha farklı yerlerde büyük harfler bulunuyorsa reklamınız moderasyondan geçemeyebilir.

    CSV dosyasını düzenlemek için değişiklikler kaydedilirken Unicode kullanın (dosya uzantısını değiştirebilir). Dosyanın uzantısı değiştiyse (örneğin TXT olduysa) CSV olarak manuel değiştirin.

  5. Yandex.Direct'te XLS/XLSX aracılığıyla kampanya yönetimi sayfasında CSV'den yükleme bölümüne geçin ve kampanyaları CSV dosyasından Direct'e yükleyin.

Başka sistemlerden kampanya yüklerken bu sistemlerin çalışma prensipleri ve hedef kitlelerinin Yandex.Direct'inkilerden farklı olabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Dolayısıyla aynı bir kampanyanın Direct'te kullanımının sonuçları da farklı olabilir. Dolayısıyla bu şekilde hazır olarak yüklenen verileri işi kolaylaştıracak fakat genellikle optimize edilmesi gereken bir taslak olarak algılamanızı öneririz.

Örneğin Direct ek bağlantıların kullanımını desteklemez (sitelinks). Kampanya Direct'e aktarılırken tüm ek bağlantılar kaybolur.

Ayrıca şöyle bir örneğe göre CSV dosyasını kendiniz de doldurabilirsiniz.

Veri aktarım kuralları

CSV dosyasından yeni kampanyaya aktarılan veriler şöyledir:

  • kampanya türü (Camparing Type alanı);
  • Kampanya adı;
  • reklam grubunun adı (örneğin Ad Groups alanından);
  • anahtar sözcük grupları ve bunların arama sorgularına uygunluk türü;
  • hedef sayfalarına bağlantı içeren reklam metinleri;
  • mobil reklam türü (Device Preference alanı).

Anahtar sözcük gruplarının arama sorgularına karşılık türleri aşağıdaki kurallara göre işlenir:

  • Broad: “+” işaretsiz kaynak anahtar sözcük grubu;

  • Exact: kaynak anahtar sözcük grubu tırnaklar içine alınarak bunu oluşturan tüm sözcükler tam uyumlu olarak (sözcüklerin her birine birer ünlem işareti eklenmiş gibi) kullanılır;

  • Phrase: sözcük grubundaki tüm sözcükler tam uyumlu olarak (sözcüklerin her birine birer ünlem işareti eklenmiş gibi) kullanılır.

  • Edat veya bağlaç içeren tüm anahtar sözcük grupplarında “+” işleci kullanılır.

Yandex.Direct formatına uygun olmayan negatif anahtar sözcükler yüklenmez. Bu kuralın uygulanacağı negatif anahtar sözcük/sözcük grubu türleri:

  • iki veya daha fazla sözcükle oluşan negatif anahtar sözcük grupları;

  • karşılık türleri Negative Exact ve Campaign Negative Exact olan negatif anahtar sözcükler;

  • geçersiz simgeler içeren negatif anahtar sözcükler.

Her anahtar sözcük grubu için Yandex.Direct koşullarına uygun olan tüm reklam metinleri yüklenir:

  • reklam başlığı, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 33 karakter içerebilir;

  • reklam metni, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 75 karakter içerebilir.

Reklamdaki anahtar sözcük gruplarının boyutu Direct'te izin verilen maksimum boyutu aşıyorsa (bir grup için 200 sözcük grubu, sözcük grubunda 7 kelime, sözcük grubunda negatif anahtar sözcükler dahil olmak üzere 4096 karakter), kampanya yüklenirken bu anahtar sözcük gruplarını içeren reklamın aynısından birkaç tane oluşturulur.

Dikkat! 

Uygulanan tıklama başı fiyatlar dosya yüklendikten 5-10 dk. içinde arayüzde geçerlilik kazanır.

CSV dosyasında reklam durumları, yükleme esnasında hesaba katılmaz. Tüm reklamlar “Taslak” durumunda kampanyaya yüklenir.

Sınırlamalar

CSV dosyası aracılığıyla kampanya yükleme arayüzü ücretsiz sağlanır. CSV dosyalarıyla 24 saat içinde yapabileceğiniz işlemlerin sayısı ve özellikleri hesabınızdaki puan sayısına bağlıdır. Kampanya csv dosyasından yüklendiğinde XLS/XLSX dosyaların kampanyaya yüklenmesinde olduğu gibi puanlar silinir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!