CSV dosyalarından kampanya yükleme

CSV dosyaları aracılığıyla farklı içerik reklam sistemlerinden reklam metinlerini, anahtar sözcük gruplarını, negatif anahtar sözcükleri ve negatif anahtar sözcük gruplarını Yandex.Direct'e yükleyebilirsiniz.

Araca şu bölümde ulaşabilirsiniz: “XLS ve XLSX dosya biçimi ile kampanya yönetimi”.

An itibarıyla reklam kampanyaların Google AdWords sisteminden yüklenmesi mümkündür.

  1. Kampanya nasıl aktarılır
  2. Veri aktarım kuralları
  3. Sınırlamalar

Kampanya nasıl aktarılır

Google AdWords'daki kampanyanızı bir CSV dosyasına çevirmek için AdWords Editörünü kullanmanız gerekir.

  1. AdWords Editörünü başlatın ve istediğiniz hesabı seçin.

  2. Menüde şöyle adımlar yapın: Hesap → Dışa aktar → Tüm hesabı dışa aktar....

    Uyarı. Diğer yükleme yollarını da kullanabilirsiniz. Export current view... türünde aktarım Direct'e yüklenemez.
  3. Dosyayı kaydedin.

    Not.

    CSV dosyasını düzenlemek için değişiklikler kaydedilirken Unicode kullanın. Bununla birlikte dosyanın uzantısı değişebilir (örneğin TXT). Böyle bir durumda uzantıyı manuel olarak CSV'ye değiştirin.

  4. Alınan dosyada reklam metinlerini kontrol edin. Büyük harfler sadece cümlenin başında kullanılabilir. Daha farklı yerlerde büyük harfler bulunuyorsa reklamınız moderasyondan geçemeyebilir.

  5. Yandex.Direct'te XLS/XLSX aracılığıyla kampanya yönetimi sayfasında CSV'den yükleme bölümüne geçin ve kampanyaları CSV dosyasından Direct'e yükleyin.

Başka sistemlerden kampanya yüklerken bu sistemlerin çalışma prensipleri ve hedef kitlelerinin Yandex.Direct'inkilerden farklı olabileceğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Dolayısıyla aynı bir kampanyanın Direct'te kullanımının sonuçları da farklı olabilir. Dolayısıyla bu şekilde hazır olarak yüklenen verileri işi kolaylaştıracak fakat genellikle optimize edilmesi gereken bir taslak olarak algılamanızı öneririz.

Örneğin Direct ek bağlantıların kullanımını desteklemez (sitelinks). Kampanya Direct'e aktarılırken tüm ek bağlantılar kaybolur.

Ayrıca şöyle bir örneğe göre CSV dosyasını kendiniz de doldurabilirsiniz.

Veri aktarım kuralları

CSV dosyasından yeni kampanyaya şu veriler aktarılır:

  • kampanya adı ve türü;

  • reklam grubunun adı

  • anahtar kelimeler: anahtar sözcük grupları, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları

  • anahtar kelimelerin uyum türleri: geniş uyum, sözcük grubu uyumu, tam uyum

  • reklam başlıkları ve metinleri

  • reklam türleri: standart ve mobil

  • gösterilen URL ve son URL (hedef sayfalar için bağlantılar)

  • ek (hızlı) bağlantılar, bağlantıların metinleri ve açıklamaları

Anahtar kelimeler

CSV dosyasından aktarılan anahtar kelimeler üç türe ayrılır

  • anahtar sözcük grupları — reklam grupları için

  • negatif anahtar sözcükler — anahtar sözcük grupları için

  • negatif anahtar sözcük grupları — kampanyalar ve reklam grupları için

Anahtar kelimeler şu koşullara uygun olmalıdır:

  • reklam grubunda en fazla 200 anahtar sözcük grubu

  • anahtar sözcük grubunda negatif anahtar sözcükler dahil olmak üzere en fazla 7 sözcük ve 4096 karakter

Reklam grubunda 200'den fazla anahtar sözcük grubu varsa reklam yüklenirken aynı reklamlara sahip bu anahtar sözcük gruplarının dağıtıldığı birkaç grup oluşturulur.

Anahtar kelimelerin uyum türleri

Anahtar sözcük gruplarında ve negatif anahtar sözcük gruplarında tüm önek ve bağlaçlar için + operatörü eklenir. Farklı uyum türleri için anahtar kelimeler şu şemaya göre düzenlenir:

Uyum türü

Düzenleme

Ana sözcük grubu

Sonuç

Geniş uyum (Broad)

Değişiklik yok (önek ve bağlaçlar hariç)

evde çalışma

+evde çalışma

Tam uyum (Exact)

Sözcük sayısı (" " operatörü) ve ön ekler ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu (! operatörü) sabitlenir

evde çalışma

"!kiralık +ve !satılık"

Sözcük grubu (Phrase)

Ön ek ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu sabitlenir (! operatörü)

evde çalışma

!kiralık +ve !satılık

Reklamlar

Şu koşullara uygun olan tüm reklamlar yüklenir:

  • reklam başlığının uzunluğu, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 33 karakter içerebilir

  • reklam metninin uzunluğu, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 75 karakter içerebilir

Yüklenen reklamın iki başlığı varsa (genişletilmiş metin reklam) birinci reklam başlığı Direct'te reklam başlığı olurken metin, ikinci başlık ve ana reklam metninden oluşturulur. Oluşturulan reklam, başlık ve metin için belirlenen uzunluk kısıtlamalarına uygun olmalıdır.

Ek bağlantılar

Ek bağlantılar reklam grubu seviyesinde hızlı bağlantılar olarak grubun tüm reklamlarına eklenir. Ek bağlantılar kampanya seviyesinde hızlı bağlantılar olarak kendi hızlı bağlantılarına sahip olan reklam grupları hariç olmak üzere kampanyanın tüm reklamlarına eklenir.

Her reklam için şu koşullara uygun olan ilk 4 hızlı bağlantı yüklenir:

  • bağlantı metninin uzunluğu boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 30 karakter içerebilir

  • Bağlantının uzunluğu en fazla 1024 karakter içerebilir (http:// veya https:// hariç)

Reklam için yüklenen bağlantıların toplam metin uzunluğu 66 karakterin üzerindeyse kısıtlamaya uyuyacak şeklinde reklama sadece ilk birkaç bağlantı eklenir.

Hızlı bağlantıların açıklamaları masaüstü bilgisayarlarda ve tabletlerdeki gösterimlerde sadece navigasyon sorgusuna göre reklamda gösterilir. Boşluklar ve noktalama işaretleri dahil olmak üzere 60 karakterin üstünde olan açıklamalar kısmen yüklenir.

CSV dosyasında reklam durumları, yükleme esnasında hesaba katılmaz. Tüm reklamlar “Taslak” durumunda kampanyaya yüklenir.

Sınırlamalar

XLS ve XLSX dosyalar ile kampanya yönetimi arayüzü ücretsizdir, sadece Direct'in teknik yapısından dolayı bir gün içinde yapılabilecek geçerli işlem sayısı ve biçimi hesaptaki puanlara bağlıdır. Bakiye günde bir defa olmak üzere gece vaktinde yeniden hesaplanır. Önceki gün harcanmayan tüm puanlar “yanar”.

Kullanılabilir puanların sayısına birçok faktör etki eder:

  • denetlemede reddedilen reklam sayısı

  • düşük CTR'a sahip sözcük grubupların sayısı

  • reklam kampanyasının ortalama CTR'ı

  • reklam kampanyasının ortalama bütçesi

Bir yükleme için harcanan puanların sayısı yüklemenin onay sayfasında gösterilir. Puanlar sadece başarılı veri transferinin sonucunda harcanır. Yükleme sırasında hatalar oluştuysa puanlar harcanmaz.

Düzenleme “puan”ları:

  • Yeni reklamın eklenmesi: 12 puan;

  • Reklamın düzenlenmesi: 4 puan;

  • Yeni sözcük grubunun eklenmesi: 2 puan;

  • Sözcük grubunun düzenlenmesi: 1 puan.

Yandex, bazı kullanıcılar için hiçbir sebep açıklamadan XLS/XLSX aracılığıyla kampanya yönetimine erişimi durdurma yetkisine sahiptir.