CSV dosyalarından kampanya yükleme

CSV dosyaları aracılığıyla farklı içerik reklam sistemlerinden reklam metinlerini, anahtar sözcük gruplarını, negatif anahtar sözcüklerini ve negatif anahtar sözcük gruplarını Yandex.Direct'e yükleyebilirsiniz.

Araca şu bölümde ulaşabilirsiniz: “XLS ve XLSX dosya biçimi ile kampanya yönetimi”.

An itibarıyla reklam kampanyaların Google AdWords sisteminden yüklenmesi mümkündür.

  1. Kampanya nasıl aktarılır
  2. Veri aktarım kuralları
  3. Puanlar ve sınırlamalar

Kampanya nasıl aktarılır

Google AdWords'daki kampanyanızı bir CSV dosyasına çevirmek için AdWords Editörünü kullanmanız gerekir.

  1. AdWords Editörünü başlatın ve istediğiniz hesabı seçin.

  2. Menüde şöyle adımlar yapın: Hesap → Dışa aktar → Tüm hesabı dışa aktar....

    Uyarı. Diğer yükleme yollarını da kullanabilirsiniz. Export current view... türünde aktarım Direct'e yüklenemez.
  3. Dosyayı kaydedin.

    Not.

    CSV dosyasını düzenlemek için değişiklikler kaydedilirken Unicode kullanın. Bununla birlikte dosyanın uzantısı değişebilir (örneğin TXT). Böyle bir durumda uzantıyı manuel olarak CSV'ye değiştirin.

  4. Alınan dosyada reklam metinlerini kontrol edin. Büyük harfler sadece cümlenin başında kullanılabilir. Daha farklı yerlerde büyük harfler bulunuyorsa reklamınız moderasyondan geçemeyebilir.

  5. Yandex.Direct'te XLS/XLSX aracılığıyla kampanya yönetimi sayfasında CSV'den yükleme bölümüne geçin ve kampanyaları CSV dosyasından Direct'e yükleyin.

Başka sistemlerden kampanya yüklerken bu sistemlerin çalışma prensipleri ve hedef kitlelerinin Yandex.Direct'inkilerden farklı olabileceğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Dolayısıyla aynı bir kampanyanın Direct'te kullanımının sonuçları da farklı olabilir. Dolayısıyla bu şekilde hazır olarak yüklenen verileri işi kolaylaştıracak fakat genellikle optimize edilmesi gereken bir taslak olarak algılamanızı öneririz.

Örneğin Direct ek bağlantıların kullanımını desteklemez (sitelinks). Kampanya Direct'e aktarılırken tüm ek bağlantılar kaybolur.

Ayrıca şöyle bir örneğe göre CSV dosyasını kendiniz de doldurabilirsiniz.

Veri aktarım kuralları

CSV dosyasından yeni kampanyaya şu veriler aktarılır:

  • Kampanya adı ve türü,

  • Reklam grubunun adı,

  • Anahtar sözcükler (anahtar sözcük grupları, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları),

  • Anahtar sözcüklerin uyum türleri (geniş uyum, sözcük grubu uyumu, tam uyum),

  • Reklam başlıkları ve metinleri,

  • Reklam türleri (standart ve mobil),

  • Görüntülenen URL ve son URL (hedef sayfalar için bağlantılar),

  • Ek (hızlı) bağlantılar, bağlantıların metinleri ve açıklamaları.

Anahtar sözcükler

CSV dosyasından aktarılan anahtar sözcükler üç türe ayrılır:

  • Anahtar sözcük grupları (reklam grupları için),

  • Negatif anahtar sözcükler (anahtar sözcük grupları için),

  • Negatif anahtar sözcük grupları (kampanyalar ve reklam grupları için).

Anahtar sözcükler şu koşullara uygun olmalıdır:

  • Reklam grubunda en fazla 200 anahtar sözcük grubu,

  • Anahtar sözcük grubunda negatif anahtar sözcükler dahil olmak üzere en fazla 7 sözcük ve 4096 karakter.

Reklam grubunda 200'den fazla anahtar sözcük grubu varsa reklam yüklenirken aynı reklamlara sahip bu anahtar sözcük gruplarının dağıtıldığı birkaç grup oluşturulur.

Anahtar sözcüklerin uyum türleri

Anahtar sözcük gruplarında ve negatif anahtar sözcük gruplarında tüm önek ve bağlaçlar için + operatörü eklenir. Farklı uyum türleri için anahtar sözcükler şu şemaya göre düzenlenir:

Uyum türü

Düzenleme

Ana sözcük grubu

Sonuç

Geniş uyum (Broad)

Değişiklik yok (önek ve bağlaçlar hariç)

evde çalışma

+evde çalışma

Tam uyum (Exact)

Sözcük sayısı (" " operatörü) ve ön ekler ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu (! operatörü) sabitlenir

evde çalışma

"!kiralık +ve !satılık"

Sözcük grubu (Phrase)

Ön ek ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu sabitlenir (! operatörü)

evde çalışma

!kiralık +ve !satılık

Reklamlar

Şu koşullara uygun olan tüm reklamlar yüklenir:

  • reklam başlığının uzunluğu, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 33 karakter içerebilir

  • reklam metninin uzunluğu, boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 75 karakter içerebilir

Yüklenen reklamın iki başlığı varsa (genişletilmiş metin reklam) birinci reklam başlığı Direct'te reklam başlığı olurken metin, ikinci başlık ve ana reklam metninden oluşturulur. Oluşturulan reklam, başlık ve metin için belirlenen uzunluk kısıtlamalarına uygun olmalıdır.

Ek bağlantılar

Ek bağlantılar reklam grubu seviyesinde hızlı bağlantılar olarak grubun tüm reklamlarına eklenir. Ek bağlantılar kampanya seviyesinde hızlı bağlantılar olarak kendi hızlı bağlantılarına sahip olan reklam grupları hariç olmak üzere kampanyanın tüm reklamlarına eklenir.

Her reklam için şu koşullara uygun olan ilk 4 hızlı bağlantı yüklenir:

  • bağlantı metninin uzunluğu boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 30 karakter içerebilir

  • Bağlantının uzunluğu en fazla 1024 karakter içerebilir (http:// veya https:// hariç)

Reklam için yüklenen bağlantıların toplam metin uzunluğu 66 karakterin üzerindeyse kısıtlamaya uyuyacak şeklinde reklama sadece ilk birkaç bağlantı eklenir.

Hızlı bağlantıların açıklamaları masaüstü bilgisayarlarda ve tabletlerdeki gösterimlerde sadece navigasyon sorgusuna göre reklamda gösterilir. Boşluklar ve noktalama işaretleri dahil olmak üzere 60 karakterin üstünde olan açıklamalar kısmen yüklenir.

CSV dosyasında reklam durumları, yükleme esnasında hesaba katılmaz. Tüm reklamlar “Taslak” durumunda kampanyaya yüklenir.

Puanlar ve sınırlamalar

XLS/XLSX dosyaları aracılığıyla kampanya yönetimi imkanı ücretsiz sağlanır. Yine de, Yandex.Direct'in bazı teknik özellikleri nedeniyle bu konuda bazı sınırlamalar mevcuttur. 24 saat içinde kullanılabilen işlemlerin sayısı ve türleri hesaptaki puan sayısına bağlıdır. Hesaptaki puan bakiyesi günde bir defa olmak üzere her gece yeniden hesaplanır. Önceki gün harcanmayan tüm puanlar yanar.

Kullanılabilen puanların sayısı da birçok etkenlere bağlı olup, moderasyon işlemi sonucunda reddedilen reklamların ve CTR'ı düşük anahtar sözcük gruplarının sayısı, ortalama reklam kampanyası CTR'ı ve ortalama bütçe tutarı bu etkenler arasındadır.

Puanlar aşağıdaki işlemler için düşürülür:

Yeni reklam ekleme 12 puan
Reklam düzenleme 4 puan
Yeni anahtar sözcük grubu ekleme 2 puan
Anahtar sözcük grubu düzenleme 1 puan

Bir yükleme için harcanan puanların sayısı yüklemenin onay sayfasında gösterilir. Puanlar sadece başarılı veri transferinin sonucunda harcanır. Yükleme sırasında hatalar oluştuysa puanlar harcanmaz.

Uyarı.

Yandex, bazı kullanıcılar için hiçbir sebep göstermeksizin XLS/XLSX dosyaları aracılığıyla kampanya yönetimine erişimi durdurma yetkisine sahiptir.