CSV dosyalarından kampanya yükleme
CSV dosyası yardımıyla reklam metinlerini, anahtar sözcük gruplarını, negatif anahtar sözcükleri ve negatif anahtar sözcük gruplarını Yandex Direct'e yükleyebilirsiniz.
CSV dosyası nasıl hazırlanır ve yüklenir?
Yüklenecek CSV dosyasını hazırlayın. Dosyayı doğru doldurmak için şablon kullanılabilir.
Büyük harflerin dosyada sadece cümle başında kullanılıp kullanılmadığından emin olun. Daha farklı yerlerde büyük harfler bulunuyorsa reklamınız moderasyondan geçemeyebilir. Unicode kullanın. Kodlama değiştiğinde dosya uzantıyı değiştirebilir (örneğin TXT). Böyle bir durumda uzantıyı manuel olarak CSV'ye değiştirin.
Yandex Direct'te XLS/XLSX aracılığıyla kampanya yönetimi sayfasında CSV'den yükleme bölümüne geçin ve kampanyaları CSV dosyasından Yandex Direct'e yükleyin. Yüklemeye sınırlamaların eklendiğini unutmayın. Tüm reklamlar “Taslak” durumunda kampanyaya yüklenir. Daha sonra reklamlar moderasyona gönderilmelidir.
Veri aktarımı ve dönüşüm
CSV dosyasından yeni kampanyaya şu veriler aktarılır:
Kampanya adı ve türü;
Reklam grubunun adı,
Anahtar sözcükler (anahtar sözcük grupları, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları),
Anahtar sözcüklerin uyum türleri (geniş uyum, sözcük grubu uyumu, tam uyum),
Reklam başlıkları ve metinleri,
Reklam türleri (standart ve mobil),
Görüntülenen URL ve son URL (hedef sayfalar için bağlantılar),
Ek (hızlı) bağlantılar, bağlantıların metinleri ve açıklamaları.
CSV dosyasında reklam durumları, yükleme esnasında hesaba katılmaz.
- Anahtar sözcükler
-
CSV dosyasından aktarılan anahtar sözcükler üç gruba ayrılır:
Anahtar sözcük grupları (reklam grupları için),
Negatif anahtar sözcükler (anahtar sözcük grupları için),
Negatif anahtar sözcük grupları (kampanyalar ve reklam grupları için).
Anahtar sözcükler şu koşullara uygun olmalıdır:
Reklam grubunda en fazla 200 anahtar sözcük grubu,
Anahtar sözcük grubunda negatif anahtar sözcükler dahil olmak üzere en fazla 7 sözcük ve 4096 karakter bulunabilir.
Reklam grubunda 200'den fazla anahtar sözcük grubu varsa reklam yüklenirken bu anahtar sözcük grupları dağıtılarak birkaç grup oluşturulur.
- Anahtar sözcüklerin uyum türleri
-
Anahtar sözcük gruplarında ve negatif anahtar sözcük gruplarında tüm ön ek ve bağlaçlar için
+
operatörü eklenir. Farklı uyum türleri için anahtar sözcükler aşağıdaki şemaya göre düzenlenir:Eşleşme türü
Değişim
Ana sözcük grubu
Sonuç Geniş uyum (Broad)
Değişiklik yok (edat ve bağlaçlar hariç)
evde çalışma
dam +üstünde çalışma
Tam uyum (Exact)
Sözcüklerin niceliği
" "
operatörü ile; ayrıca edatlar ve bağlaçlar hariç olmak üzere tüm kelimelerin hâlleri!
operatörü ile sabitlenirevde çalışma
"!dam +üstünde !kahvaltıda"
Sözcük grubu (Phrase)
Edatlar ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu sabitlenir (
!
operatörü)evde çalışma
!dam +üstünde !kahvaltıda
Eşleşme türü
Değişim
Ana sözcük grubu
Sonuç Geniş uyum (Broad)
Değişiklik yok (edat ve bağlaçlar hariç)
evde çalışma
dam +üstünde çalışma
Tam uyum (Exact)
Sözcüklerin niceliği
" "
operatörü ile; ayrıca edatlar ve bağlaçlar hariç olmak üzere tüm kelimelerin hâlleri!
operatörü ile sabitlenirevde çalışma
"!dam +üstünde !kahvaltıda"
Sözcük grubu (Phrase)
Edatlar ve bağlaçlar hariç olmak üzere her sözcüğün formu sabitlenir (
!
operatörü)evde çalışma
!dam +üstünde !kahvaltıda
- Reklamlar
-
Aşağıdaki koşullara uygun reklamlar yüklenir:
reklam başlığı boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 33 karakter içerebilir,
reklam metni boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 81 karakter içerebilir.
Yüklenen reklamın iki başlığı varsa (genişletilmiş metin reklam) birinci reklam başlığı Direct'te reklam başlığı olurken metin, ikinci başlık ile ana reklam metinden oluşturulur. Oluşturulan reklam, başlık ve metin için belirlenen uzunluk kısıtlamalarına uygun olmalıdır.
- Ek bağlantılar
-
Ek bağlantılar reklam grubu seviyesinde hızlı bağlantılar olarak grubun tüm reklamlarına eklenir. Ek bağlantılar, kampanya seviyesinde hızlı bağlantılar olarak, kendi hızlı bağlantıları bulunan reklam grupları hariç, tüm kampanya reklamlarına eklenir.
Her reklam için aşağıdaki koşullara uygun ilk dört hızlı bağlantı yüklenir:
Bağlantı metninin uzunluğu boşluk ve noktalama işaretleri dahil en fazla 30 karakter olabilir
Bağlantının uzunluğu en fazla 1024 karakter olabilir (
http://
vehttps://
hariç)
Reklam için yüklenen bağlantıların toplam metin uzunluğu 66 karakterin üzerindeyse kısıtlamaya dahilinde reklama sadece ilk sıradaki bağlantılar eklenir.
Netleştirmeler masaüstü bilgisayarlar ve tabletlerdeki gösterimlerde sadece navigasyon sorgusuna göre reklamda gösterilir. Boşluklar ve noktalama işaretleri dahil olmak üzere 60 karakterin üzerindeki açıklamalar kısmen yüklenir.
Puanlar ve sınırlamalar
CSV dosyalarıyla kampanya yönetimi özelliği ücretsiz sağlanır ancak Yandex Direct'in teknik özellikleri nedeniyle bu konuda bazı sınırlamalar mevcuttur. 24 saat içinde yapılabilecek işlemlerin sayısı ve türleri hesabınızın puanına bağlıdır. Hesaptaki puan bakiyesi her gece yinelenir. Önceki gün harcanmayan tüm puanlar geçersiz olur.
Kullanılabilen puanların sayısı da birçok etkene bağlı olup, moderasyon sonucunda reddedilen reklamlar ile CTR'ı düşük anahtar sözcük gruplarının sayısı, ortalama reklam kampanyası CTR'ı ve ortalama bütçe tutarı bu etkenler arasındadır.
Puanlar aşağıdaki işlemler için düşürülür:
Yeni reklam ekleme | 12 puan |
Reklam düzenleme | 4 puan |
Yeni anahtar sözcük grubu ekleme | 2 puan |
Anahtar sözcük grubu düzenleme | 1 puan |
Yeni reklam ekleme | 12 puan |
Reklam düzenleme | 4 puan |
Yeni anahtar sözcük grubu ekleme | 2 puan |
Anahtar sözcük grubu düzenleme | 1 puan |
Bir yükleme için harcanan puanların sayısı yüklemenin onay sayfasında gösterilir. Puanlar sadece başarılı veri transferi sonucunda harcanır. Yükleme sırasında hata oluştuysa puan harcanmaz.
Yandex, bazı kullanıcılar için hiçbir sebep göstermeksizin CSV dosyalarıyla kampanya yönetimine erişimi durdurma yetkisine sahiptir.