Web sitesi reklamı

Site reklamını yayınlamak için Kampanya Sihirbazı'nda reklamı yapılacak sayfaya yönlendirecek bağlantıyı belirtmeniz yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.

Sitenizde Metrica sayacı yoksa, Kampanya Sihirbazı size, yalnızca hedef eylemler için ödeme yapacağınız şekilde (ör. form doldurma veya telefon araması) otomatik sayaç ve hedeflerle site oluşturmayı önerir.

Kullanıcılar reklamınızı aramada ve Yandex Reklam Ağı platformlarında göreceklerdir.

Kampanya sonuçlarını istatistik blokları üzerinden takip edebilirsiniz.

Kampanya oluşturma

Ekle → Kampanya'ya tıklayın. Kampanya Sihirbazı'nda Dönüşümler ve trafik seçeneğini kullanın. Reklamını yapmak istediğiniz sayfaya yönlendiren bağlantıyı tam olarak girin; Kampanya Sihirbazı bu sayfa için bilgileri kendisi seçer.

Siteye erişilebilirliğin izlenmesini otomatik olarak etkinleşirilir Siteye erişilemiyorsa bütçeyi boşa harcamamak için reklam gösterimleriniz geçici olarak duraklatılır.

İpucu. Kampanya trafiğinin işaretlenmesi için gerekli UTM etiketlerini veya başka türlü parametreleri bağlantıya ekleyin. Bu sayede gerekli istatistikleri izleyebilir ve kampanyanızın genel performansını değerlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Reklamların URL'lerinde aktarılan parametreler bölümünü okuyun.
1. Adım: Reklamlarınızın görünümünü tasarlayın
  1. Web sitenizin özelliklerine bağlı olarak size en fazla 5 başlık seçeneği, en fazla 5 görsel seçeneği ve en fazla 3 metin seçeneği önerilir. Reklamlarınız gösterilirken bu öğeler birbirleriyle otomatik birleşir; dolayısıyla bunların birbiriyle uyumlu olup olmadığını önceden kontrol edin.

    Teklifinizin tüm özellik ve avantajlarını müşterilere en etkili şekilde anlatabilmeniz için ayarların her birini istediğiniz gibi düzenleyebilir, gerekirse kendi seçeneğinizi ekleyebilirsiniz.

    Reklam metninde şablonlar kullanılabilir. Önüne ve arkasına # simgesini koyarak varsayılan anahtar sözcük grubunu belirtin. Ardından 2. adımda hedef kitle için Manuel ayar'ı seçin ve tematik kelimelerde şablona eklenecek gerekli anahtar sözcükleri belirtin.

  2. Reklamınıza en fazla 2 video ekleyin. Boyutu: maks. 100 MB; süresi: 5 ila 60 saniye.
    Video için teknik şartlar:
    Format MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI
    Boyut maksimum 100 MB
    Süre 5 ilâ 60 sn. arasında
    Görüntü oranı 3 : 1; 2 : 1; 1,9 : 1; 16 : 9; 4 : 3; 1.91 : 1; 1 : 1; 3 : 4; 4 : 5; 9 : 16; 1 : 2; 1 : 3
    Minimum çözünürlük 360p
    Önerilen çözünürlük 1080p
    Kare sıklığı 20 kare/sn'den itibaren
    Video kodekleri H.264, VP6F, VP8, Theora
    Video kanalı sayısı 1
    Minimum kalite 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo
    Ses çözücüler AAC, MP3, Vorbis
    Ses kanalı sayısı maksimum 1
    Dosya codec'i avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt
    Kapak Yok
    Not. Video Sihirbazı'nda oluşturulan videolar yukarıdaki tüm şartları yerine getirir.

    Video doğru seçildiğinde reklamlar daha geniş bir hedef kitlenin dikkatini çeker ve reklamın dönüşüm oranı daha fazla olur.

  3. Hızlı bağlantılar bloğuna belirttiğiniz sitenin en önemli sayfalarına yönlendiren bağlantılar eklenir: Örneğin, indirim koşullarının veya istediğiniz ürünlerin açıklamalarının bulunduğu sayfalar gibi. Bunları düzenlemek, değiştirmek veya silmek için şu butona tıklayın:
2. Adım: Hedef kitlenizi belirleyin
  1. Gösterim bölgesini netleştirin.

    Reklamlar gelişmiş coğrafi hedeflemeye göre gösterilir:

    • Aramada: Yapılan arama sorgularına ve kullanıcının düzenli bir şekilde bulunduğu bölgeye göre,
    • Ağlarda: Kullanıcının geçerli konumuna bakılmaksızın düzenli bir şekilde bulunduğu konumlara göre.

    Gelişmiş coğrafi hedefleme özelliğini Kampanya Sihirbazı üzerinden devre dışı bırakamazsınız. Dolayısıyla sorgu şekillerini belirtirken gelişmiş coğrafi hedeflemenin etkisini önceden dikkate almanız önerilir. Daha fazla bilgi için Coğrafi hedefleme nasıl çalışır? bölümünü okuyun.

  2. Reklamlarınızın gösterim zamanını seçin. Zaman hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı?

  3. Hedef kitle seçim yöntemini seçin:

    • Otomatik: Yandex Direct, reklama ve reklamı yapılan sayfadaki metinlere göre en uygun ayarları otomatik seçer.

    • Manuel: Manuel yöntemi kullandığınızda aşağıdaki ayarları kendiniz belirtebilirsiniz:

      • Otomatik hedefleme kategorilerini (Dönüşümler ve trafik hedefi için). Hedef sorgulara göre otomatik hedeflemeyi devre dışı bırakamazsınız.

      • Tematik anahtar sözcüklerini: Hedeflediğiniz kullanıcıların sizi aramak için kullanabildikleri anahtar sözcüklerini listeleyin. Bu anahtar sözcüklere göre Yandex Direct ürün veya hizmetinizle ilgi duyan kullanıcıları seçer. Anahtar sözcükleri belirtirken semboller ve operatörler kullanabilirsiniz.

        Kampanyayı başlatırken kapsamını negatif anahtar sözcük veya sözcük grupları kullanarak daraltmamanız önerilir. Öncelikle, kullanıcıların reklamınızı buldukları anahtar sözcüklerini belirleyip netleştirmek için kullanılan arama sorgularının istatistiklerini inceleyin. Ardından alakasız sorguları negatif anahtar sözcükler olarak kaydedin.

      • Reklamlarınızı kullanıcı profiline göre (kullanıcıların cinsiyetlerine, yaşlarına ve kullandıkları cihaz türlerine göre) hedeflemeyi.

    Hedef kitlenin manuel seçiminden otomatik seçime geçiş yapıldığında ayarlar orijinal değerlerine geri döner. Böylece, tüm otomatik hedefleme kategorileri etkin hale gelir, negatif anahtar sözcükler içeren tematik anahtar sözcükler sıfırlanır, reklamların tüm cihazlara gösterimi etkinleşir, cinsiyet ayarları belirsize ayarlanır ve yaş sınırlaması 18+ olarak belirtilir.

  4. Reklam göstermek istediğiniz hedef kullanıcı kitlesinin ilgi alanları ve alışkanlıkları hakkında bilgiler ekleyin.

3. Adım: Kampanyanın hedeflerini ve bütçesini belirtin
  1. Yandex Metrica sayaçları reklam kampanyanıza otomatik olarak eklenir. Yine de bu işlem gerçekleşmezse sayaçları Sayaç numarasını belirtin alanına manuel olarak ekleyin.

  2. Hedef eylemler menüsünde kampanya hedeflerini seçin. Hedef eylemlerden her birinin gerçekleşmesi için ne kadar ödeme yapmaya hazır olduğunuzu belirtin.

    Site veya uygulama üzerinden sipariş

    Sitedeki bir işlemle (örneğin: alışveriş sepeti üzerinden sipariş verme, tek tıklamayla satın alma, telefonla geri arama vb.) başlayan her bir satış hunisi için birer hedef seçin.

    E-ticaret ayarlandığında “E-ticaret: Satın alma” hedefi için veya dönüşüm merkezi veya Yandex Metrica aracılığıyla iletilen CRM siparişleriyle ilgili hedefler için reklam harcama payını belirtebilirsiniz: Bunu yapmak için hedefin karşısında açılan menüden Gelir payı'nı seçip değer girin.

    Telefon araması

    İşletmenizin satışlarının kısmen veya tamamen telefon araması ile gerçekleşmesi halinde ilgili hedefleri optimizasyonda kullanın. Arama takibi hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

    Çevrimdışı işlemler

    Çevrimiçi reklamların çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisini değerlendirebilen Yandex Direct edinilen bilgileri optimizasyonda kullanabilir. Dönüşüm bilgileri aktarımı hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

    Diğer işlemler

    Örneğin, uygulamada gerçekleşen yararlı işlemler gibi, işletmeniz için dönüşüm sayılan diğer işlemleri belirtin.

  3. Haftalık bütçeyi belirleyin. Haftalık bütçe tutarı en pahalı hedefe göre en az 10 dönüşümün maliyeti için yeterli olmalıdır.

    Yandex Direct, harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

    Yandex Direct, bütçe tutarınız çerçevesinde gerçekleşecek tıklama veya dönüşüm sayısını tahmin eder. Bu hesaplama yüzde yüz doğru değildir.

    Gösterim yerleri, belirli bütçe tutarı ile kampanya hedeflerinize en uygun şekilde ulaşacak şekilde otomatik seçilir. Kampanya Sihirbazı aracılığıyla gösterim yerleri seçemez ve gösterimlere kapalı siteleri ekleyemezsiniz.

  4. Tıklamalar için veya Hedef eylemler için olmak üzere, istediğiniz ödeme modelini seçin.

    Strateji, ayarlarınıza bağlı olarak otomatik olarak seçilir:

    • Bir hedef belirtip bu hedef için fiyatı belirler ve hedef eylem başına ödemeyi seçerseniz kampanya seçtiğiniz hedefe göre size maksimum dönüşüm sayısını sağlar.
    • Birden fazla hedef belirtip fiyatlarını da belirler ve hedef eylem başına ödemeyi seçerseniz kampanya, belirlediğiniz tüm hedeflere göre size yine maksimum dönüşüm sayısını sağlar. Birden fazla hedefe ulaşıldığında, her biri için ücret hesabınızdan çekilir.
    • Değerlerini belirtmeden birden fazla hedef seçer ve tıklama başına ödemeyi seçerseniz, belirtilen haftalık bütçe karşılığında maksimum dönüşüm sayısını elde edersiniz. Ödemeler siteye yapılan giriş başına gerçekleşir ve Yandex Direct, istenen hedef eylemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kullanıcı kitlesini seçer.
    • Sayaç kurulu değilse veya hedefler belirtilmemişse, Yandex Direct'in belirtilen bütçe tutarı dikkate alarak siteye maksimum sayıda o konuyla ilgilenen kullanıcıları çekmeyi amaçlayacağı bir strateji seçilir.

Kampanyayı moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın.

Kampanya düzenlemeyi daha sonra tamamlamak için Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Yandex bir kampanya oluştururken, reklam verisi operatörü olarak her reklam öğesine benzersiz bir ID (token) atar. Daha sonra bu ID ile tüm reklam verme bilgilerini toplanır ve bu bilgiler Birleşik İnternet Reklamcılığı Sicil'ine (ERIR) iletilir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi.

Moderasyon, ödeme ve çalıştırma

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın moderasyonu tamamlandıktan sonra Yandex Direct'te kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir ve kampanyanın kampanya listesindeki durumu “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Kampanya başlatıldıktan sonra kampanya sayfasında ayarlarıyla ilgili temel bilgiler görüntülenir. Başlatılan kampanyayı istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz; bunu yapmak için istediğiniz parametreye tıklayın. Örneğin, Web sitesi gibi bazı parametreler düzenlenemez. Düzenlenen parametreler yeniden moderasyondan geçirilir.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Kampanyanın genel istatistiklerinin görüntülenme şekli seçilen hedefe bağlıdır:
  • Siteye girişleri hedefleyen kampanyalar için gösterim, tıklama ve harcama istatistikleri gösterilir,
  • Dönüşümlü stratejilerin kullanıldığı kampanyalar için gösterim, tıklama, dönüşüm, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistikleri gösterilir.
Grafikler aşağıdaki parametrelere göre istatistikler yansıtır:
  • Reklamınızı gören kullanıcı kitlesinin cinsiyet ve yaş grupları,
  • Gösterim bölgeleri,
  • Cihaz türleri,
  • Kullanıcıların sizi bulmalarını en çok sağlayan tematik anahtar sözcükler.

    Sizi nasıl bulurlar? bloğunda belirttiğiniz tematik anahtar sözcüklerin yanı sıra ayrıca Reklamınıza göre otomatik hedefleme parametresine göre toplanan istatistikler de bulunur. Yandex Direct, istek ve ilgi alanları reklam metninizle eşleşen kullanıcıları gerçek zamanlı olarak arayıp seçer. Bu yöntem daha çok olası müşteri bulmayı sağlar.

Not.

Parametre değerinin sıfır olduğu bir durum da söz konusu olabilir. Örneğin, bir gösterim bölgesinin payının %0 olmasına karşın, bu bölgenin gösterim istatistiklerine sahip olduğu durumlar olabilir. Bu durum, reklamın belirli bir gösterim bölgesinde gösterilmesine karşın siteye yeni gelişlerle veya sitedeki aranan yararlı eylemin gerçekleşmesiyle sonuçlanmadığı anlamına gelir.

Otomatik hedefleme kategorilerine göre istatistik bloğunda reklamın görüntülendiği arama sorguları listelenir.

Reklam öğeleri bloğunda, seçilen reklam kampanyasında her bir reklam öğesi için performans istatistiği gösterilir. Performans metriği, reklam öğesinin kullanıcıya yönelik hem genel çekiciliğini hem de beklenen dönüşüm oranını dikkate alır. Başlıklar başlıklarla, metinler metinlerle, vb. karşılaştırılır. Hızlı bağlantılar tüm reklam kombinasyonlarına eklenerek, bunların performansı tek tek hesaplanmaz.

Performans göstergesinin hesaplanabilmesi için sistemin önce istenilen öğeye yönelik gerekli birincil verileri toplaması gerekir. Seçilen zaman aralığı içinde bir reklam öğesi eklenip kaldırılmışsa mevcut istatistiklerin ilgili zaman aralığının yalnızca bir kısmına ait olduğuna dair özel bir uyarı görürsünüz.

Tam ve doğru istatistiklere erişmek için zaman aralığını söz konusu öğenin eklenip kaldırıldığı tarihlere göre düzenlemeniz önerilir. Örneğin, reklam başlığı için ilk seçeneğin 20.09 tarihinde, ikinci seçeneğinin 21.09 tarihinde eklendiğini düşünelim. Bu iki seçeneği birbiriyle karşılaştırmak için zaman aralığının başlangıç tarihini en erken 21.09 olarak belirtmek gerekir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.