Mobil uygulama reklamı

Mobil uygulama reklamını yayınlamak için Kampanya Sihirbazı'nda reklamı yapılacak uygulamaya yönlendirecek bağlantıyı belirtmeniz yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.

Kullanıcılar reklamınızı aramada ve Yandex Reklam Ağı platformlarında göreceklerdir.

Kampanya sonuçları İstatistikler bloğunda görüntülenir.

Kampanya oluşturma

Ekle → Kampanya'ya tıklayın. Kampanya Sihirbazı'nda Uygulama içi yüklemeler ve dönüşümler seçeneğini kullanın. AppStore veya Google Play'deki uygulama sayfasının bağlantısını girin. Ayrıca, izleme bağlantısı da belirtebilirsiniz.

Bağlantı doğru ise uygulama bilgileri otomatik eklenir.

Uyarı. iOS 14.5 ve daha sonraki sürümler kullanan kullanıcılara yönelik reklamlar için kurum başına yalnızca 10 kampanya başlatılabilir. iOS uygulamaları için kampanya ayarlama önerileri.
1. Adım: Reklamınızın görünümünü tasarlayın
  1. Varsayılan olarak Yandex Direct uygulama mağazasında kullanılan başlığı ve açıklama metnini kullanır. İsterseniz bunları da düzenleyebilirsiniz. Açıklamada teklifinizi tanıtıp tüm avantajlarını ve özelliklerini açıklayın.

    En fazla 6 başlık ve metin seçeneği ekleyebilirsiniz; reklamları otomatik oluşturan Yandex Direct, bunlardan en etkili olanları daha sık gösterir.

    Öğelerin her biri için mümkün olduğunca fazla sayıda seçenek eklemenizi öneririz; böylece hem kreatif çeşitlerini hem de kampanyanızın performansını artırırsınız.

  2. Reklamınıza maksimum 15 görsel (kare, dikey ve yatay olmak üzere, farklı ebatlarda) ve en fazla 15 video dosyası ekleyin. Görseller metin içeremez. 10 MB'ye kadar, JPG veya PNG formatında 1080 ile 5000 piksel arasında bir görsel kullanmanız önerilir; kabul edilebilir min. boyutlar 450 × 450 pikseldir. Video boyutu en fazla 100 MB ve süresi 5 sn.'den 60 sn.'ye kadar olmalıdır.
    Video için teknik şartlar:
    Format MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI
    Boyut maksimum 100 MB
    Süre 5 ilâ 60 sn. arasında
    Görüntü oranı 3 : 1; 2 : 1; 1,9 : 1; 16 : 9; 4 : 3; 1.91 : 1; 1 : 1; 3 : 4; 4 : 5; 9 : 16; 1 : 2; 1 : 3
    Minimum çözünürlük 360p
    Önerilen çözünürlük 1080p
    Kare sıklığı 20 kare/sn'den itibaren
    Video kodekleri H.264, VP6F, VP8, Theora
    Video kanalı sayısı 1
    Minimum kalite 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo
    Ses çözücüler AAC, MP3, Vorbis
    Ses kanalı sayısı maksimum 1
    Dosya codec'i avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt
    Kapak Yok
    Not. Video Sihirbazı'nda oluşturulan videolar yukarıdaki tüm şartları yerine getirir.

    Doğru seçilen görseller ve videolar reklama olan kullanıcı ilgisini ve dönüşüm oranını artırır.

  3. Reklamları etkileşimli afişler (Playable Ads) formatında başlatın: Böylece bir mini oyun veya demo sürümü, uygulama hakkında fikrin oluşmasını sağlar. HTML5 banner'ı ve gerekli görseller içeren arşivi yükleyin. Görseller aranan şartlara uymalıdır.

Reklamın farklı kreatif seçenekleriyle farklı platformlarda nasıl görüntüleneceğini önizleme alanında kontrol etmek için imleci istediğiniz görsele getirin ve reklamın gösterileceği alanı (arama sonuçları veya reklam ağı) seçin.

2. Adım: Hedef kitlenizi belirleyin
  1. Reklam kampanyanızın gösterim bölgesini netleştirin.

  2. Gerekirse ek ayarlarda şunları da belirtebilirsiniz:

    • Reklamların gösterim yeri. Web Arama'da ve ağlarda reklam gösterimlerini ve fiyatlandırmayı sağlayan mekanizmalar farklıdır.

    • Otomatik hedefleme kategorileri. Hedef sorgulara göre otomatik hedeflemeyi devre dışı bırakamazsınız.

    • Tematik anahtar sözcüklerini: Hedeflediğiniz kullanıcıların sizi aramak için kullanabildikleri anahtar sözcüklerini listeleyin. Bu anahtar sözcüklere göre Yandex Direct ürün veya hizmetinizle ilgi duyan kullanıcıları seçer. Anahtar sözcükleri belirtirken semboller ve operatörler kullanabilirsiniz.

      Kampanyayı başlatırken kapsamını negatif anahtar sözcük veya sözcük grupları kullanarak daraltmamanız önerilir. Öncelikle, kullanıcıların reklamınızı buldukları anahtar sözcüklerini belirleyip netleştirmek için kullanılan arama sorgularının istatistiklerini inceleyin. Ardından alakasız sorguları negatif anahtar sözcükler olarak kaydedin.

    • Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi. Mobil uygulama reklam gösterimlerini sizin için en değerli veya ilgi çekici olan Yandex Audience segmentleri için hedefleyebilirsiniz.

3. Adım: Strateji seçin
  1. İzleme sistemini ayarlayın ve izleme bağlantısını belirtin. Böylece uygulama verilerini, istatistikler toplamak ve reklam kampanyanızı optimize etmek üzere Yandex Direct'e aktarabilirsiniz.

    iOS uygulamaları için varsayılan olarak 14.5'ten daha eski sürümlerin kullanıcıları için geliştirilen kampanya oluşturulur. Uygulamanızı iOS 14.5 ve daha sonraki sürümlerin kullanıcılarına tanıtmayı düşünüyorsanız iOS 14.5 ve daha sonraki sürümler için kampanya seçeneğini etkinleştirin. Uygulamanızın doğrulama işleminden geçtiğinden ve Apple SKAdNetwork API'sini desteklediğinden emin olun. iOS uygulamaları için kampanya ayarlama önerileri.

  2. AppsFlyer veya Adjust izleme araçlarını kullanıyorsanız reklamları görüntüledikten sonra elde edilen kampanya hedeflerini hiçbir reklam tıklaması olmasa bile takip edebilirsiniz. Bu durumda, toplam kampanya ödemesi seçilen stratejiye uygun olacaktır; daha önce olduğu gibi tüm dönüşümleri tıklamalara atfederiz. Gösterimlere atfedilen ek kurulumlar için ödeme yapılmaz. Bu seçeneği kullanmak için, strateji ayarlarında takip bağlantısını belirtin ve açılan pencerede Gösterimle ilişkilendirmeyi etkinleştir seçeneğine tıklayın.
  3. Hedeflediğiniz yararlı eylemi belirtin ve fiyatını belirleyin.
    • “Uygulama kurulumu”'nu seçin ve bu hedefe ulaşılması için ortalama fiyatı belirtin. Uygulamanın kurulmasıyla sonuçlanacak maksimum sayıda tıklama elde edersiniz. Tıklama başına ödeme yaparsınız.
    • “Uygulama kurulumu”'nu seçin ve bu hedefe ulaşılması için sabit fiyatı belirtin. Uygulama kurulumu başına ödeme yaparsınız.
    • Amacınız, uygulamada kaydolma gibi belirli bir eylemi gerçekleştirecek kullanıcıları çekmekse uygulamada gerçekleşmesini istediğiniz yararlı eylemi seçin. Hedefe ulaşmanın ortalama fiyatını belirtin. Siteye mümkün olduğunca fazla sayıda hedef giriş sağlayacak bir strateji seçilir. Belirtilen ortalama fiyata göre optimizasyonu elde edersiniz. Tıklama başına ödeme yaparsınız.
    • “Reklama tıklama”'yı seçin: Böylece reklamın tıklanmasıyla siteye gerçekleşen giriş başına ödeme yaparsınız. Ortalama tıklama fiyatını belirtin.

    Ayarlar iOS 14.5 ve üstü kampanyalarda da çalışır.

  4. Gerekirse cinsiyet, yaş veya bölgeye göre teklif düzenlemeyi ayarlayın.
4. Adım: Bütçe tutarı belirtin

Haftalık veya aylık bütçenizi belirleyin. Bir hafta için yeterli olacak bir bütçe tutarı belirlemenizi öneririz. Bu bütçe tutarı kampanya ayarlarında da görüntülenir. Her kampanya türü için bütçe tutarı belirleme hakkında ayrıntılı bilgi.

Yandex Direct, harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

İpucu. Farklı ayarlara sahip (örneğin, farklı gösterim bölgelerinin ayarlandığı) birden fazla kampanyayı aynı anda başlatmak istiyorsanız başlatılan kampanyanın sayfasında Klonla butonuna tıklayın. Bu şekilde klonlanan yeni kampanyayı daha sonra istediğiniz gibi düzenlemek için Kampanyalarım sayfasına gidin.

Kampanyayı moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın.

Kampanya düzenlemeyi daha sonra tamamlamak için Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Yandex bir kampanya oluştururken, reklam verisi operatörü olarak her reklam öğesine benzersiz bir ID (token) atar. Daha sonra bu ID ile tüm reklam verme bilgilerini toplanır ve bu bilgiler Birleşik İnternet Reklamcılığı Sicil'ine (ERIR) iletilir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi.

Reklam moderasyonu ve ödeme

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın moderasyonu tamamlandıktan sonra Yandex Direct'te kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir ve kampanyanın kampanya listesindeki durumu “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Kampanya başlatıldıktan sonra kampanya sayfasında ayarlarıyla ilgili temel bilgiler görüntülenir. Başlatılan kampanyayı istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz; bunu yapmak için istediğiniz parametreye tıklayın. Örneğin, Web sitesi gibi bazı parametreler düzenlenemez. Düzenlenen parametreler yeniden moderasyondan geçirilir.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

İstatistik bilgilerini CSV formatında bir dosya olarak indirebilirsiniz; bunu yapmak için Raporlar → İstatistiği indir yolunu takip edin.

Grafikler; dönüşüm, tıklama, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistiklerinden oluşan genel kampanya performansını gösterir. Gösterimle ilişkilendirme etkinleştirildiğinde istatistiklerinizde gösterime atfedilen dönüşümler de dikkate alınır. Gelişmiş istatistiklere erişmek için Raporlar → Rapor Sihirbazı'na git yolunu izleyin.

Tablo; başlıklar, resimler, metinler gibi öğelerin her birine ilişkin verileri gösterir. Bu öğelerden en etkili olanını belirleyerek kampanyanızı daha uygun şekilde düzenleyebilirsiniz.

iOS 14.5 ve daha sonraki sürüm kampanyalarında SKAdNetwork'ten alınan kurulum verileri kullanıma sunulur.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.