Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Ajans temsilcileri için abonelik sistemi (temsilcilik kaydı)

Temsilcilik hakları verilmesini öngören özel abonelik sistemi, bir reklam kampanyası yönetimi için ortak bir kullanıcı hesabına birkaç adet farklı kullanıcı adı kullanarak farklı erişim düzeyleriyle girişler yapma ("temsilci girişleri yapma") olanağını sağlar.

Bir kullanıcı hesabı çerçevesinde acentelik temsilcilerine 3 farklı erişim düzeyi sağlanır:

  • Genel temsilci erişim düzeyi: acentenin çalıştığı tüm müşterilere ve kampanyalara tam erişim sağlar. Genel temsilci ayrıca gerektiğinde yeni temsilciler ekleme ve/veya temsilcilik haklarını geri alma hakkına sahiptir.

  • Yetkili temsilci erişim düzeyi: acentenin çalıştığı tüm müşterilere ve kampanyalara tam erişim ve ayrıca varolan temsilci listesini görme hakkını da sağlar. Genel temsilciden farklı olarak yetkili temsilcinin yeni temsilci ekleme ve/veya temsilcilik haklarını geri alma hakkı yoktur.

  • Müşteri temsilcisi erişim düzeyi: bir temsilcinin sadece kendi kurduğu ve genel temsilcinin ona yönetim hakkını verdiği kampanyaları yönetim hakkını sağlar.

Dikkat: erişimin ayrılması sadece Yandex.Direct'te olan kampanyalar için geçerli ve Bakiye'deki finansal bilgileri etkilemez. Müşteriler ile çalışma temsilcisi ajansın kullanıcı adıdır ve bu nedenle ajansın tüm bilgilerine erişim yetkisine sahiptir. Bu sebepten dolayı ajans temsilcisinin kullanıcı adını ve şifresini müşterilere vermemelisiniz

Yeni temsilci ekleme işlemi

Temsilciyi kaydetmek için ana temsilcinin “Kampanyalarım” sayfasında “Kayıtlı temsilciler” bağlantısına gitip “Yeni temsilciyi kaydet” seçeneğini kullanmalısınız.

Önemli! Sadece yeni, yani kampanya sahibi olmayan ve Direct'te daha önce hiç kullanılmayan kullanıcı adı temsilci olarak atanabilir.

Yeni temsilci “Kayıtlı temsilciler” sayfasında ilgili listeye eklenir.

Temsilci yetkilerinin iptali

Listedeki kullanıcı adının yanında bulunan ilgili bağlantıyı kullanarak temsilci silinebilir. Silindikten sonra bu kullanıcı adı kampanyalara ortak erişim hakkını kaybeder.

Daha önce silinmiş olan temsilcileri “Silinen temsilciler” sekmesinde listede görebilirsiniz. Kendi kampanyaları henüz oluşturmayan eski temsilci gerektiği taktirde geri getirilebilir.

Müşterilerle çalışan temsilcinin kullanıcı adına tıklandığında “Ajansın kayıtlı temsilcileri” sayfasında ajansın erişimi olduğu müşteri listesi gösterilir.

Yeni oluşturulan temsilci bu rolüyle ajansın müşterilerine erişemez. Ajansın müşterilerine erişim iki yolu ile alınabilir:

  • Müşterilerle çalışan temsilci yeni müşteri oluşturup onunla çalışmayı başlayabilir. Bu durumda erişim yetkisi otomatik olarak verilir.

  • Ana temsilci, müşteriler ile çalışan temsilciye bir müşteri tayin edebilir. Bunun için ana temsilci “Ajans temsilcilerine müşterilerin atanması” bağlantısına gitmeli ve listeden yeni temsilci seçmelidir. “Müşteriler” alanında hangi müşterilerin listede gösterilmesi gerekli olduğunu bayrakların yardımıyla seçmelisiniz (varsayılan olarak “Özgür müşteriler” ve “Seçilen temsilcinin müşterileri” seçilidir). Bundan sonra seçilen temsilcisi tarafından hizmet görecek olan müşterilerin kullanıcı adlarının karşısında bayrak işareti konmalıdır. Değişikliklerin uygunlaması için “Kaydet” butonuna tıklayın. Belirli bir temsilcinin hizmetinden müşteriyi çıkartmak için temsilci aynı şekilde listede seçilmeli, kullanıcı adının karşısındaki bayrak işareti kaldırılmalı ve değişiklikler kaydedilmelidir.

Bir müşteriye sadece bir temsilci atanabilir.

Müşteriler ile çalışan temsilci ona atanan müşterilerin kampanyaları için tam erişim yetkisine sahiptir, reklamları düzenleyebilir, faturaları oluşturabilir, kampanyaları durdurabilir veya başlatabilir.

Temsilci rolünün değiştirilmesi

Temsilcinin rolünü değiştirmek için (örneğin tam erişim yetkisine sahip standart temsilciyi müşteriler ile çalışan temsilci statüsüne geçirmek) öncelikle temsilciyi silip daha sonra “Erişim yetkileri” bölümünde gerekli rolü seçerek geri getirebilirsiniz.

Genel temsilciyi değiştirme işlemi

Müşteri temsilcileri hariç olmak üzere, kayıtlı temsilcilerden herhangi biri genel temsilci görevine atanabilir. Ana temsilcinin yeniden atanması için “Ana temsilciyi değiştir” bağlantısına gidin, temsilci listesinden kullanıcı adı seçin ve “Atansın” butonuna tıklayın.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!