Sonuçlar nasıl görüntülenir?

Araştırmanın gidişatını Kampanya istatistikleri bölümündeki Brand Lift sekmesinden izleyebilirsiniz. İlk sonuçlar, araştırma başladıktan birkaç gün sonra görüntülenir.

Temel istatistikler

Raporun üst kısmında göstergelerin mevcut durumu görüntülenir: Test ve kontrol gruplarının yanıt oranları ve toplanan verilere göre ne kadar artış olduğu. Artış değeri yalnızca istatistiksel olarak anlamlı bir artış sergiliyorsa gösterilir. Diğer tüm durumlarda 'Önemli bir artış yok' etiketi görüntülenir.

Rapor XLSX formatında bir dosya olarak aktarılabilir. Bunun için Excel'e aktar butonuna tıklayın.

Raporun alt kısmında grafik şeklinde her soru için yanıt istatistiği sunulur; burada mavi renk test grubunu, kırmızı renk kontrol grubunu ifade eder.

Kampanya durdurulduktan sonra anket 14 güne kadar sürebilir. Veri toplama işlemi tamamlandığında Brand Lift alanındaki kampanya parametrelerinde durumu "Araştırma tamamlandı" olarak göreceksiniz.

Segmentlere göre istatistikler

XLSX formatındaki raporda, ölçülebilen tüm göstergeye ait istatistikleri, hedef kitle segmentlerine göre bölünmüş olan farklı listelerden görüntüleyebilirsiniz. Segmentlere göre kesit oluşturmak için Crypta teknolojisi kullanılır. Test ve kontrol gruplarının yanıt oranları ve toplanan verilere göre ne kadar artış olduğu şu kesitlere göre gösterilir:

  • yaş;
  • cinsiyet;
  • gelir;
  • konum (şehir veya bölge);
  • cihaz (masaüstü, akıllı telefon veya tablet).

Artış değeri yalnızca istatistiksel olarak anlamlı bir artış sergiliyorsa gösterilir. Diğer tüm durumlarda "Önemli bir artış yok" etiketi görüntülenir.

Sonucu değerlendirme hakkında ayrıntılı bilgi.

İstatistiksel olarak anlamlı artış nedir?

İstatistikten geçerli sonuçlar çıkarmak için yeterli miktarda veri gerekmektedir. Örneğin bir ankette yalnızca iki-üç adet anket sorusu yanıtlandıysa, göstergelerin değerleri, iki-üç bin adet yanıtlanmış anket sorusu içeren anketlerden oldukça farklı olacaktır.

Brand Lift algoritması, istatistiksel bir hata payının (elde edilen verilerin, gerçek değerinden olası sapması) olabileceğini hesaba katar. Elde edilen verilen istatistiksel olarak anlamlı sayılabilmesi için ilgili farklılık oranının bu hata oranından fazla olması gerekir.

İstatistiksel hata oranı, veri sayısının artmasıyla düşer; bu nedenle araştırma sonuçları zaman geçip daha fazla veri kazandıkça daha hassas sonuç verir.

Raporda neden "Önemli bir artış yok" yazıyor?

"Önemli bir artış yok" etiketi şu nedenlerden gösterilebilir:

Toplanan veriler yetersizdir
Araştırmaya başlamasının hemen ardından yeterince verilerin henüz toplanmamış olabildiğinden ilk değerlerin istatistiksel olarak anlamlı olup olmaması konusunda bir sonuca varmak erken olur. Daha güvenilir verilerin gelmesi için birkaç gün beklemeniz önerilir, büyük olasılıkla raporunuz beklediğiniz artışı zamanla gösterir.
Toplanan verilerin yetersiz kalmasını engellemek için hedef kitle kapsamına ve kampanya bütçesine dikkat edin: hedeflemeler değişmemelidir, bütçe ise tüm araştırma boyunca eşik değerinin altına düşmemelidir.
Artışın gerçekleşmemesi
Kampanyanızın hedef kitle kapsamı ve bütçesi tüm araştırma boyunca yeterli düzeyde olmasına rağmen göstergelerdeki etiket kaybolmuyorsa, reklamın, yaratılmak istenen değere önemli derecede olumlu katkısı olmayabilir.

Peki şimdi ne yapmalıyım?

Bundan sonraki adımlar, aradığınız gösterge artışını alıp almadığınıza bağlıdır.
Brand Lift olumlu sonuçlar verdi

Araştırma sonucunda sizin için önemli göstergelerde bir artış görüyorsanız, medya kampanyası, markanızın hedef kitlesinin algısını olumlu yönde etkilemiştir. Medya içerikli reklamlarınızı doğrulanmış hedeflere göstermeye devam edin ve kampanya bütçenizi de artırmayı deneyin.

Brand Lift anlamlı bir artış göstermedi
Nedenleri araştırmayı deneyin; Yandex. Direct'te kampanya istatistiklerini inceleyin. Kreatifleri yeniden tasarlayın, hedefleme koşullarını değiştirin. Mümkün olduğunca kapsam toplama hızını arttırmaya çalışın: Ne kadar çok anket sorusu yanıtlanırsa o derece anlamlı bir sonuç elde etme olasılığı artar. Güncellenmiş parametrelere göre ve yeni kreatiflerle yeni bir kampanya oluşturup araştırmayı tekrar yapın.