Manuel kampanya yönetimi: Ortak hesap için günlük harcama limiti

Birden fazla kampanyanız için ortak hesap kullandığınızda artık tümü için geçerli olacak ortak bir günlük harcama limiti belirleyebilirsiniz. Diğer bütçe tutarlarında olduğu gibi, belirlediğiniz ortak günlük bütçe tutarı için de dağıtılmış ve standart harcama şeklini seçebilirsiniz.

Ortak günlük bütçe tutarı kampanyalar için özel belirlenen bütçe tutarlarıyla nasıl etkileşir?

Günlük bütçe tutarı için hem kampanya düzeyinde hem de kullanıcı hesabınız düzeyinde sınırlama getirmediğiniz sürece Yandex.Direct hiçbir zaman en kısıtlı sınırlamayı aşmaz.

Örneğin:

Maksimum günlük bütçesi 200 TL ve 700 TL olan iki kampanyanız olduğunu düşünelim. Ortak günlük harcama sınırını 500 TL olarak belirtmeniz halinde bu sınırlama kampanyalarınızın her ikisi için de geçerli olur. Böylelikle, ilk kampanyanızın harcaması 200 TL’ye ulaştığında, diğeri için 700 TL değil, geri kalan 300 TL harcanır. Diğer yandan, ortak harcama sınırınızı 1500 TL olarak belirleseniz bile kampanyaların ikisi için harcanacak toplam tutar belirlediğiniz 200 ve 700 TL’lik limitleri aşmaz.

Dolayısıyla, ortak günlük harcamanızı kampanyalarınızın harcama sınırlarını göz önünde bulundurarak belirlemeniz önerilir.

Otomatik yönetim stratejileri kullanıldığında dikkat edilecek hususlar

Mevcut strateji seçenekleriyle uyumlu olan bu yeni özellik çerçevesinde günlük harcama sınırı belirlemenizin “Haftalık Bütçe”, “Ortalama Dönüşüm Fiyatı” ve “Yatırımların Ortalama Geri Dönüşü” gibi stratejilerin işleyişini de etkileyebileceğini unutmayın. Çok kısıtlı bir harcama limiti belirlemeniz seçtiğiniz stratejiyi etkisiz hale getirebilir. Bu nedenle, kampanya ayarlarında ek sınırlamalar getirirken dikkatli olmanızı ve otomatik stratejilerin uygulandığı kampanyaları ayrı bir hesapta yürütmenizi öneririz.