Görseller kullanıcının dikkatini çekse de Yandex arama sayfalarında satışa yardımcı olan en büyük unsur metindir. Bu nedenle, metinde kullanılan dilin kolay anlaşılır, kısa ve ikna edici olması gerekir.
Kullanıcı davranışlarını izlediğimizde uzun başlıklı reklamlara (örneğin, bu başlıklara metnin bir parçası eklendiğinde) daha sık tıkladıklarını gördük. Ancak bu şekilde reklamın metni oldukça kısalmakta, bu da bazen ters etki yaratabilmektedir. Reklamını yaptığınız ürünün/hizmetin güçlü yönlerini metin alanından kaybetmeden daha iyi anlatabilmeniz için biri 35, diğeri 30 karakter uzunluğunda (maksimum) iki başlık kullanabileceksiniz. Bunun yanı sıra maks. 81 karakter uzunluğunda reklam metni yazabileceksiniz. Gerçekleştirdiğimiz deneylere göre bu sayede reklamlarınızın CTR'ını masaüstünde %5, mobilde %10'a kadar artırabilirsiniz.
Hepsi bu kadar değil. Noktalama hatası içeren reklamların daha az ziyaret trafiği elde ettiğini gördük. Bu tür hatalar kullanıcının reklama olan güvenini sarsıyor olabilir. Bu nedenle; noktalama işaretlerini rahatça kullanabilmeniz için toplamda 15 adedi aşmamak kaydıyla nokta (.), virgül (,), tırnak işareti (""), iki nokta (:), noktalı virgül (;) ve ünlem (!) işaretlerini toplam karakter sınırlamasına dahil etmedik.
Dikkat: Yapılan değişikliklerle birlikte tasarımla ilgili koşullarda bir değişikliğe gidilmedi; noktalama işaretleri amaçları dışında (örneğin, öğeleri bölmek için) kullanılmamalıdır.
Excel satırında noktalama işaretleri hariç karakter sayısını hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz:
=LEN(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(N;".";"");":";"");";";"");",";"");"!";""))
Burada N, metni içeren kutucuğun numarasıdır.
Bu yeni bir reklam türü mü? Kampanyalarımda değişiklik yapmam gerekecek mi?
Hayır. Bu, alıştığınız formatın ek özelliğidir. Başlığa metin eklenenler de dahil olmak üzere, reklamlar normal şekilde gösterilmeye devam eder. Metnin bir kısmını ikinci başlığa taşıyarak "boşalan alanı" güçlü yönlerinizi anlatmak için kullanabilirsiniz.
Dikkat: İkinci başlık iki başlığın ekranda kaplayacağı alana bağlı olarak bazen gösterilmeyebilir.
Birbirini tamamlayan, başlıklardan biri gösterilmediği takdirde metnin bütünlüğünü ve anlamını bozmayan başlıklara sahip reklamlar oluşturmanızı öneririz. Reklamını yaptığınız ürünün/hizmetin kısa ve dikkat çekici özelliklerini öne çıkarmanızı öneririz. Örneğin, "%70'e varan indirimler!", "Ücretsiz teslimat", "Stokta", "Hızlı teslimat" vb. Bunun yanı sıra, farklı ikinci başlığa sahip birkaç reklam hazırlamanızı ve aynı anahtar sözcük grubuna eklemenizi öneririz. Böylece Direct, bunları sırayla gösterir ve iki hafta sonunda daha etkili olanları belirler.
Bu tür reklamlar ağlarda gösteriliyor mu?
Bu format şu anda test aşamasındadır. Hazır olduğunda sizi mutlaka bilgilendireceğiz.
Reklamlar Adwords'ten Direct'e aktarılabilir mi?
Evet, CSV dosyası ile bunu yapabilirsiniz.
Reklamlar için yeni koşulların ayrıntılarını Yardım sayfasında bulabilirsiniz.
Bol kazançlar dileriz!