Direct'te reklam gösterim bölgelerine göre düzenleme özelliği kullanıma açılıyor

İşletmeniz uluslararası seviyeye ulaştığında "nokta atışı" coğrafi hedeflemeye sahip çok sayıda kampanyayı aynı anda yönetmek zorlaşır. Hesap yapısını bir veya birkaç kampanyaya göre optimize etmek ve bununla birlikte trafik dönüşümüne göre farklı bölgelerde farklı tıklama ücretini ödemek ve daha fazla hedef kitle çekmek istediğiniz bölgeye dönmek için gösterim bölgesine göre teklif düzenlemelerini kullanabilirsiniz.

Ana teklife -%90 ile +%1200 arasında katsayı uygulanabilir. Bu düzenlemeler diğerleriyle birlikte toplanır.

Örneğin mobil cihaz kullanıcıları için teklifi %10 arttırdıysanız ve İstanbul'daki kullanıcılar için teklifi yine %10 arttırdıysanız İstanbul'da mobil cihaz kullanan biri için teklif toplam %20 artmış olur.

Gösterim bölgesine göre teklif düzenlemeleri coğrafi hedefleme ayarlarının yapıldığı pencerede belirtilir ve varsayılan olarak bu bölgedeki tüm lokasyonlara uygulanır; teklif düzenlemelerini bölgede bulunan şehirlere kadar manuel olarak netleştirebilirsiniz.

Şirketlere damacana su satışı yapan işletmenizin olduğunu varsayalım; ana ofisiniz İstanbul'da; Ankara ve İzmir'de de şubeleriniz var. Bununla birlikte Marmara Bölgesindeki diğer şehirlere de teslimat yapmaya hazırsınız fakat işletmeniz için bu bir öncelik değildir. Şirketlere damacana su teslimi anahtar sözcük grubuna göre reklam verirken bu üç şehirde teklif için artan katsayı ve Marmara Bölgesindeki diğer şehirler için azalan katsayı uygulayabilirsiniz.

Gösterim bölgesine göre teklif sadece kampanya seviyesinde düzenlenebilir. Reklam grubunun coğrafi hedeflemesi kampanyanın coğrafi hedeflemesinden farklıysa (örneğin kampanya Marmara ve İç Anadolu Bölgesine hedefliyken grupta sadece Marmara Bölgesi için hedefleme ayarlanmışsa) teklif, düzenlemenin gruba uygulanıp uygulanmayacağı, bu grubun kampanya seviyesinde nasıl belirlendiğine bağlı olur. Bu örneğe göre reklam grubu, Marmara Bölgesi veya bu bölgeye ait lokasyonlar ya da hem Marmara hem İç Anadolu Bölgeleri için belirtildiyse teklif düzenlemesi bu gruba uygulanır. Reklam grubu sadece İç Anadolu Bölgesi için belirtildiyse teklif düzenleme bu gruba uygulanmaz.

Gelişmiş coğrafi hedeflemeye göre gösterimler istisnaları oluşturur; kullanıcının sorgusunda coğrafi hedeflemenize ait bölge belirtiliyorsa teklif düzenlemeleri, bu sorguya göre reklamın gösterileceği bölgede uygulanır.

Damacana su teslimatı işletmenizin Antalya'daki potansiyel iş ortaklarınızın dikkatini çektiğini varsayalım. İstanbul'da şirketlere damacana su teslimi sorgusuna göre reklamınız, İstanbul için düzenlenen teklif ile Antalya'daki açık artırmada yer alır ve bu teklifin yeterli olduğu pozisyonunda gösterilir.

Bu düzenlemelerin istediğiniz gibi çalışması için gösterim bölgesi ayarlarının çalışma mantığını biraz değiştirdik. Eskiden reklam grupları için farklı coğrafi hedeflemeler ayarlandığında kampanya seviyesinde ortak gösterim bölgesi sıfırlanıyordu. Şimdi ise ortak gösterim bölgesi kaydedilir ve bölgenin "eklenen" lokasyonları için farklı ayarlar arayüzde simgesiyle gösterilir. Bu simgeye tıkladığınızda bu lokasyonun hangi gruplarda açık veya kapalı olduğunu öğrenebileceksiniz. Lokasyonun yanındaki işarete tıklandığında toplu düzenleme özelliği çalışmaktadır: Bu durumda bu bölge için ayarlar tüm gruplarda ortak bir değere getirilir.

Gösterim bölgesine göre teklif düzenlemelerin ayarları hakkında daha ayrıntılı bilgileri Yardım bölümünde bulabilirsiniz. Teklif düzenlemeler Direct API'de de desteklenecektir.