Reklam gruplarına yeni bir durum geliyor: Gösterim sayısı az

Yandex.Direct'e düşük trafikli reklam grupları için "Gösterim sayısı az" isimli yeni bir durum eklendi. Bu durumda olan reklam grupları durdurulacak, aramada ve ağlardaki açık arttırmalarda yer almayacaklardır. Bu reklam grupları için 28 günlük istatistik toplanmayacak fakat o ana kadar toplanan tüm etkililik verileri Rapor sihirbazında ulaşılabilir olacaktır.

Sistem, kullanıcı sorgularını, kampanya ayarlarını ve reklam grubuna göre toplanan istatistiği göz önünde bulundurarak "Gösterim sayısı az" durumunu belirler. Bu durum, gruptaki tüm anahtar sözcüklerin çok az aranması veya hiç aranmaması anlamına gelmektedir. Böylece sözde aktif olan reklam gerçekte hedef kitlenin ihtiyaçlarına cevap verememekte ve trafik getirmemektedir.

Reklam grubunun yeniden gösterilmesi için ayarlarda yapabileceğiniz değişiklikler hakkında faydalı önerileri arayüzde bulabilirsiniz. Örneğin hedef kitle seçim koşullarını kontrol edebilir ve değiştirebilir, sözcük gruplarını daha az operatör ile kısıtlayabilir veya bölgenizdeki ihtiyaçları dikkate alarak gruptaki anahtar sözcükleri yeniden düzenleyebilirsiniz.

Kullanıcının ilgisinin azalmasının geçici olduğunu düşünüyorsanız "Gösterim sayısı az" durumundaki reklam gruplarında bulunan anahtar sözcük gruplarını değiştirmeyebilirsiniz. Kullanıcılar reklam grubunda bulunan en az bir sözcük grubunu aramaya başladıklarında reklam gösterimleri otomatik olarak yeniden başlar.

Az kullanılan sorguları ortak şablona toplayarak işleyebilirsiniz; böylece grubun aktif ve yönetilebilir kalabilmesi için yeterli istatistiği toplayabilirsiniz. {param1} ve {param2} URL parametreleri sayesinde gruptaki her anahtar sözcük grubu için arama sonuçlarından ulaşılan ayrı bir sayfa belirtebilirsiniz.

API metotları sayesinde "yeni" durumunda olan grupları aktarabilir ve bunları toplu şekilde düzenleyebilirsiniz. İleride bu gruplarla çalışmak için daha fazla araç ve filtre geliştirmeye planlıyoruz.