Direct'le ilgili haberler

Hedef kitle seçim koşullarına göre teklif düzenlemeleri: Rapor Sihirbazı'nda ayrıntılı istatistikler

Rapor Sihirbazı'na yeni bir kesit eklendi. Burada "hedef kitle seçim koşulları" türünde kullanılan teklif düzenlemelerine göre tüm gerekli istatistiği görüntüleyebilirsiniz.

Bir örnekte daha ayrıntılı inceleyelim.

Sitenizi daha önce ziyaret etmiş ve belirli bir işlemi (veya işlemleri) gerçekletirmiş arama kullanıcıları için arttırılan düzenlemeleri uyguladığınızı farz edelim. Örneğin son 30 günde sitenizi en az iki kere ziyaret etmiş, İstanbul'daki pansiyonların sayfasını görüntülemiş fakat rezervasyon işlemini tamamlamamış kişiler için İstanbul'da pansiyon rezervasyonu sözcük grubuna göre +%200 belirliyorsunuz. Bu koşulu "Arama'nın hedef kullanıcıları. Pansiyonlar" olarak adlandıralım. Koşula uygun olan kullanıcı Yandex Arama'da ilgili sorgu yaptığında sistem otomatik olarak teklifinizi +%200 arttırır, bu da reklam gerekli sözcük grubuna göre daha iyi pozisyonda yayınlanabilir anlamına gelmektedir. Böylece reklamını yaptığınız hizmete ihtiyacı olan kişilere kendinizi hatırlatmış olur ve daha iyi pozisyonda yayınlanan reklamdan dolayı dönüşüm şansını arttırsınız.

Düzenlemelere göre hem kampanya hem de hesap için istatistiği Rapor Sihirbazı'nın gösterim koşulları kesitinde görebilirsiniz. İncelediğimiz örneğe geri dönersek Rapor Sihirbazı'nda "Arama'nın hedef kullanıcıları. Pansiyonlar" koşulunu seçebiliriz, bu koşulda düzenlenmiş teklife sahip sözcük grubuna göre kaç gösterimin yapıldığını öğrenebiliriz; CTR, ortalama tıklama fiyatı, dönüşüm ve diğer birçok göstergeyi takip edebiliriz.

22 Temmuz 2015 tarihinden itibaren rapordaki verilere erişebilirsiniz.

Farklı teklif düzenleme türleri hakkında ayrıntılı bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.