Direct'le ilgili haberler

Teklif düzenlemede yenilikler: +%1200 ve -%100

Yaş ve cinsiyete göre tekif düzenlemede katsayı skalasını genişlettik. Grup veya kampanya için (potansiyel olarak karlı olan kullanıcılar için) başlangıç teklifine +%1200 eklenebilir.

Bunun yanı sıra düşüren katsayı -%100 yardımıyla hedef kitlenin bir kısmı için gösterimleri tamamen kapatabilme özelliğini ekledik. Böylece ayrı teklifleri belirleyebilirsiniz ve farklı özelliklere sahip kullanıcılar için özel reklamlar seçebilirsiniz.

Örneğin ipotek ürünlerinin reklamını yapıyorsunuz ve müşterilere yaşlarına göre farklı kredi programlarını öneriyorsunuz. Yeni özellik sayesinde farklı hedef kitle grupları için birkaç ayrı kampanya oluşturabilirsiniz ve aynı sorgulara göre her gruba farklı tekliflerle farklı reklamları gösterebilirsiniz.

Yeni katsayılar arayüzde belirtilebildiği gibi API ve Commander aracılığıyla da belirtilebilir.

Teklif düzenlemeleri hakkında daha fazla bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.

Hedef kitlenin net olarak belirlenmiş olan ürünlerin reklamlarında hedefleme kullanımının püf noktaları

Hedef grubundaki kullanıcıların yanı sıra her yaşa ve cinsiyete sahip olan akrabaları ve arkadaşları da bu ürünleri satın alabilir. Örneğin erkek kıyafetleri, avcılık ürünleri gibi sık sık hediye olarak kadınlar tarafından satın alınmaktadır. Bebek maması, genç annelerin yanı sıra babalar, dedeler ve büyükanneler tarafından da sipariş edilir. Bunun gibi birçok örnek mevcuttur.

İçerik reklamlarında "gereksiz" kullanıcı gruplarını devre dışı bırakan keskin segmentasyon kapsamı gözle görülür şeklinde daraltabilir ve hedef gösterimlerin ve tıklamaların büyük yüzdesini kesebilir. Kullanıcı bunun gibi ürünleri Yandex'te aradığında konuya olan ilgisi sorguda net olarak belirtilmiştir. Bu da herhangi bir özelliğe sahip bir kullanıcı müşteriniz olabilir demektir.

Trafiğin bir kısmını kesen strateji, sadece hedef kitlenizi iyi tanıyorsanız, hedef kitleyi çekmek için yapılan masrafların kar getirdiğini biliyorsanız ve hangi kullanıcıların daha karlı olduğunu devamlı analiz ediyorsanız kullanılmalıdır.