Direct'le ilgili haberler

Yeni teklif düzenlemeleri: Farklı ziyaretçi kitlesine göre kendi fiyatı

Bugün Direct'e gösterimleri ve reklam trafiğini daha esnek bir şekilde yönetebilmek için yeni ayarlar eklendi. Mobil için tıklama fiyatının düzenlemesinin yanı sıra belirli yaş ve cinsiyete sahip kişilere reklamları gösterirken teklifleri otomatik olarak yükseltebilirsiniz.

Rapor sihirbazındaki cinsiyet ve yaşa göre istatistik katmanlarının ve Yandex.Metrica'daki demografi raporlarının yardımıyla çevrimiçi ziyaret kitlesini değerlendirebilirsiniz; buradaki veriler 22 Temmuz 2015 tarihinden itibaren toplanmaktadır.

Örneğin araba servisi reklamı yapıyorsunuz ve müşterilerinizin çoğu 25-34 yaşlarında erkekler. Reklamınızın, bu tip kullanıcılara gösterilirken daha iyi pozisyonlara çıkması için düzenleme ayarlarında istenilen teklif yükseltme oranını belirtebilirsiniz. Kullanıcının sistem tarafından tanındığı ve ilgili ziyaretçi kitlesiyle (25-34 yaşında erkekler) kıyaslandığı her seferde sistem, belirttiğiniz düzenleme çerçevesinde teklifinizi yükseltir.

Bununla birlikte aynı anda birkaç düzenleme kullanılabilir.

Sözcük grubuna göre başlangıç teklifinizin 1 TL olduğunu farz edelim. Buna iki yükseltme katsayısını uyguluyorsunuz: 25-34 yaşındaki erkeklere gösterilirken +%120 ve mobil için +%50.

Reklam, seçilen demografi grubuna ait kullanıcılara gösterilirken tıklama fiyatı şu şekilde hesaplanır:

  • 2,2 TL (1 + 1*1,2) masaüstü için
  • 3,3 TL (2,2 + 2,2*0,5) mobil için

Katsayıyı hesaba katarak maksimum tıklama fiyatı — sözcük grubuna göre başlangıç teklifi artı %300. Bu özellik Direct ve API arayüzlerinde kullanılabilir. Çeşitli teklif düzenlemelerinin nasıl çalıştıkları hakkında ayrıntılı bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.