Direct'le ilgili haberler

Mobilde gösterimleri yönetin. Bölüm 2: mobil reklamlar

Kısa bir süre önce Direct'e mobil cihazlarda gösterim için teklifleri belirleme özelliği eklendi. Sistem tarafından cep telefonlarında öncelikli gösterimler için bugünden itibaren yeni reklam oluştururken "mobil" türü seçilebilir.

Böylece reklam kampanyanıza mobil hedef kitleniz için özel reklamlar ekleyebilirsiniz: yeni metinler yazabilir, ayrı giriş sayfaları belirleyebilir, başka görseller ve hızlı bağlantılar seçebilirsiniz, kısacası bu tür bir trafiğin özelliklerini hesaba katmak ve daha çok müşteri çekmek için yapmanız gereken her şey var.

Reklamınız akıllı telefonlarda kaybolmasın
Cep telefonlarından ürün veya hizmet seçebilmek birçok kişi için büyük önem kazanmaktadır. Kullanıcılar kısa süre önce televizyon veya radyoda duydukları teklifleri hakkında bilgileri, en yakın satış noktalarının adreslerini, ürün hakkında yorumları v.b. bilgileri cep telefonlarında ararlar.
Genelde bir kişi birkaç cihazda arama yapar. Örneğin cep telefonunda hızlıca ilgilendiği bilgiyi bulup daha sonra bilgisayarda ayrıntılarına bakar. Tam tersi de mümkündür, örneğin bir kişi daha önce bilgisayarda bulduğu teklif hakkında ayrıntılı bilgilere hızlıca ulaşmak için akıllı telefonunu kullanır. Bu yıl Şubat ayına ait Yandex ana sayfasının haftalık ziyaretçi kitlesini karşılaştırırken şunu görüyoruz: masaüstü kullanıcılarının %25'i mobil sürümü ziyaret ederken, mobil kullanıcılarının %68'i masaüstü sürümünü ziyaret etmektedir.
Direct'te ek mobil reklamlar sayesinde akıllı telefon kullanıcılarıyla daha iyi iletişim sağlayabilirsiniz. Bu reklamların metinlerini daha kısa ve öz haline getirebilirsiniz; vermek istediğiniz mesaj ne kadar kısa ve net olursa orada anlık bulunan ziyaretçileri o kadar kolay potansiyel müşteri grubuna çekebilirsiniz.
Tadilat için yardımcı olalım. Dijital kartvizit içeren reklamlarda telefon simgesi gösterilir, bu butona tıklandığında kullanıcıya kurumunuzu doğrudan arama imkanı sağlanır.
Gösterim yönetiminin özellikleri
Reklam grubunda mobil reklamların yanı sıra standart metinlerin olması önemlidir. Böylece trafik sistem tarafından doğru bir şekilde dağıtılır ve fiyat hesaplanırken cihaz özellikleri hesaba katılır; mobil reklam telefonlarda, standart reklam ise masaüstünde gösterilir. Sadece mobil reklamlardan bir grup oluşturursanız bunlardan biri her şekilde masaüstünde gösterilir ve pozisyon fiyatı masaüstü bilgisayarlarından gelen geçişlere göre hesaplanır.
Masaüstündeki stratejiler ve sıralama kuralları mobil reklamlar için de geçerlidir. Ancak pozisyonlar seçilirken mobil cihazlardaki CTR hesaplanmaktadır.

Mobil reklamları Direct'in profesyonel arayüzde oluşturabildiğiniz ve düzenleyebildiğiniz gibi Commander, API, xls veya csv toplu yükleme yardımıyla da yapabilirsiniz. Ayrıntılı bilgilere Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.