Direct'le ilgili haberler

Yeni Ortalama yatırım kârlılığı stratejisi

Yandex.Direct'te fiyat teklifi yönetimi için yeni bir otomatik strateji; bugün Direct arayüzü, Direct API'si ve Direct Commander aracılığıyla kullanıma sunuldu. Bu yeni strateji aracılığıyla maksimum dönüşüm sonuçlarını tıklama başı fiyat veya hedefler gibi belirli bedel göstergelerine değil reklamın genel finansal etkililiğine, yani yaptığınız yatırımların kârlılığına göre elde etme olanağınız vardır.

Elde ettiğiniz gelir ile yaptığınız reklam masrafları arasındaki bir oran olan "yatırım kârlılığı" göstergesini hesaplayarak Direct'e haftalık olarak ayırdığınız bütçenin karşılanma derecesini tam olarak anlayabilirsiniz.

Örneğin dizüstü bilgisayarlar için çantalar sattığınızı ve bir satıştan 75 TL kazanç elde ettiğinizi düşünelim. Haftalık olarak satışlarınızın ortalama sayısı 30 ve haftalık reklam masraflarınız 750 TL ise reklamınızdan elde ettiğiniz gelir yaptığınız masrafların 2 katı kadar olur.

Yatırımların kârlılığını istediğiniz düzeyde tutmak üzere yeni stratejiyi çalıştırıp ayarlarında istediğiniz verimlilik değerini belirtmeniz yeterlidir.

Anahtar sözcüklerin fiyat teklifleri otomatik olarak;

  • haftalık dönüşüm göstergesini mümkün olduğunca maksimum düzeye çıkaracak,
  • ve haftalık ortalama yatırım kârlılığını belirttiğiniz değere yaklaştıracak şekilde ayarlanacaktır.

Yeni strateji seçeneğinin ayarları ve stratejiyi çalıştırdığında dikkat edilmesi gereken özellikler hakkında ayrıntılı bilgi için ilgili yardım bölümüne geçiniz.