Direct'le ilgili haberler

Mobil cihazlardaki reklam görüntülemelerini yönetme imkanınız var

Mobil trafik yönetimi için özel bir ayar grubu geliştiriyor ve bu amaçla bir başlangıç olarak reklamverenlerimize niceliksel parametreleri değerlendirip ayarlamaya imkanı vermek istiyoruz.

Mobil cihazlarda görüntülenen reklamların sayısı ve gösteriliş şekli
Mobil cihazlarda görüntülenecek reklamlar hem tasarımı hem de gösteriliş ilkeleri açısından masaüstü bilgisayarlarda görüntülenen reklamlarla aynıdır. Aralarında tek fark, gösterilecek reklamların sayısındadır. Yandex'in mobil sürümünde bugüne kadar Süper Pozisyon'da bir adet reklamın ve Garantili Gösterim pozisyonlarında birer reklamın görüntülenmesine izin verilirken Mobil Süper Pozisyon'da iki reklamın aynı anda görüntülenmesine izin verilecek.
Mobil telefonlardaki gösterimler için fiyat yönetimi
Reklam kampanyası ayarları bölümünde artık mobil cihazlarda reklamın gösterimi için özel bir fiyat azalış/artış faktörü belirleme imkanınız vardır. Böylece "Arttır" veya "Azalt" seçeneğini seçerek belli anahtar sözcük grupları için uyguladığınız fiyatlardan yüzde olarak bir değer belirtin.

Mobil fiyatınız için uygulanabilen minimum değer, masaüstü değerinizin yarısı, maksimum değerse: mevcut değer + bunun %300'ü kadardır (yani mevcut değerin 4 katıdır). Böylece bir anahtar sözcük grubu için fiyatınız 4 TL olduğunda mobil cihazlar için uygulayabileceğiniz minimum değer 2 TL ve maksimum değer 16 TL olacaktır. Mobil fiyatın belirlenmesiyle ilgili ayrıntılı bilgiler ve hesaplama örnekleri için Yardım bölümüne geçin.
Mobil trafiğin niceliğini ve kalitesini değerlendirme yöntemi
Mobil cihaz türleri itibarıyla istatistikler içeren özel bir bölümü Rapor sihirbazı'na ekledik. Bu yeni bölümde Kasım 2014 tarihinden bu yana detaylı istatistikler mevcuttur, yeni verilerin birikmesini beklemenize gerek yoktur.
Reklam bağlantısı parametrelerinde mobil cihaz türlerini kaydetme şeklini de ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde hem mobil cihazlardan dönüşümü hesaplayabilir hem de sitenize gelen masaüstü bilgisayar, mobil telefon ve tablet bilgisayar kullanıcılarıyla ilgili verileri ayrı ayrı işleyerek bu kullanıcılara uygun olabilecek cihaz türleriyle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Direct arayüzünün yanı sıra mobil trafik yönetim seçeneklerine API ve Direct Commander üzerinden de ulaşabilirsiniz.

İleride farklı cihazlarda reklam gösterim yönetimi için yeni imkanlar da ekleyeceğiz. Gelecek güncellemeler hakkında yeni haberlerimizi bekleyin.