Direct

Reklam daha efektif hale nasıl getirilir

İstatistiği takip edin

İstatistik bölümünde reklam kampanyanız ile ilgili raporlara ulaşabilirsiniz; sitenize veya sanal kartvizitinize gelen ziyaretçi sayısı ve bunun maliyeti.

Doğru reklam metinlerini ve başlıklarını yazın

İçerik bazlı reklamlarda en önemli şey — kullanıcının sorgusuna net bir cevap verebilmek. Bu nedenle, Direct'te reklam metnini ve başlıklarını yazarken en önemli husus — net olmaktır.

  • Doğru başlıkları yazın

    Kullanıcının aradığı şeyi bulduğunu daha reklam başlığından anlamasını sağlayın. Kullanıcı buzdolabı tamiri sorgusunu yaptıysa, bu hizmeti verdiğinizi hemen başlıkta belirtmenizde fayda var.

  • Reklam metninde veya başlıkta anahtar sözcükleri kullanın

    Reklam anahtar sözcükleri içeriyorsa, Yandex'in arama sonuçlarında kalın yazı tipiyle işaretlenir.

  • Bir genel reklam yerine birkaç daha net reklam oluşturun

    Potansiyel müşterilere yapabileceğiniz her teklif için ayrı reklam oluşturun.

  • Fiyat belirtin

    Kullanıcının aradığı bir ürün veya hizmetin bedelini önceden bilmesi halinde reklamınız üzerinde yaptığı bir tıklama sözkonusu ürün veya hizmeti reklamda sunulan bedel karşılığında almak niyetinin bir göstergesi olabilir.

  • Bölgeyi belirtin

    Teklifiniz belirli bir bölgeye yönelikse, reklamın başlığında ya da metninde bu bölgeyi belirtin.

  • Teklifinizin özelliklerinden bahsedin: teslimat, bonuslar, indirimler.

  • Uyarıcı sözcükleri kullanın

    Örneğin: bedava, indirim, hediye, ucuz, uygun, en ucuz, ücretsiz, düşük, acele edin.

  • Reklamın başlığında veya metninde şirket adını kullanmayın

    Çok tanınan markaları reklam etmediğiniz taktirde, bu ilgi çekici bir faktör olmaz.

  • Teşvik edin!

    Herhangi bir eyleme teşvik eden sözcük grubunu içeren reklamlar (örneğin, “Hemen arayın!” ya da “Tıklayın!”), yanıt vermeye teşvik ettikleri için genellikle daha etkileyici olur.

  • Doğru bağlantıyı belirtin

    Ziyaretçilerin tıklamadan sonra, reklam edilen ürünler ve hizmetler hakkında bilgi içeren sayfaya geldiklerinden emin olun. Kullanıcılar, reklamda bahsettiğinizi hemen bulamazlarsa, sitenizi terk edecekler.

Dikkat! Lütfen reklam materyalleri için koşulları inceleyin.

Doğru anahtar sözcüklerini seçin

Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir insanı hayal edin. Hangi sorguları Yandex arama satırına girebilir? Hedefiniz, potansiyel müşterinizin sorgularını tahmin edip, Anahtar sözcükleri seçin bölümünde sıralamak. Bu anahtar sözcüklerinden birini Yandex'te aratan kişi sizin reklamınızı görecek.

Anahtar sözcük grupları virgül ile ayırarak sıralanır:

Kullanıcı, sorgusu anahtar sözcük grubunu tam olarak içeriyorsa, reklamı görecek. Örneğin eğer iç mimari sözcük grubunu belirlediyseniz, reklamınız iç mimari dergisi, iç mimari hizmeti al sorgularında gösterilir fakat mimari veya gibi sorgularında gösterilmez.

Negatif anahtar sözcükleri, anahtar sözcük gruplarına ekleyin

Reklamınız ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilmesin diye sistem anahtar sözcük gruplarının listesine otomatik olarak negatif anahtar sözcükleri ekler (sadece Rusça reklamlar ve sözcük grupları için). Arama sorgularının istatistiği ve reklam metninin analizine göre en uygun ve en etkili anahtar negatif sözcükler seçilir.

Reklamınızın özelliklerini bildiğiniz zaman negatif anahtar sözcük listesini değiştirebilirsiniz. Bunun için Anahtar sözcük gruplarını seçin bölümünde anahtar sözcük grubunun ardından negatif anahtar sözcüklerini “-” işaretiyle sıralayın. Kendi negatif anahtar sözcük listesine sahip yeni anahtar sözcük grubunu virgülle ayırarak ekleyebilirsiniz.

Sözcük grubu değil, sadece ayrı bir sözcük negatif anahtar sözcük olabilir.

Örneğin ev tadilatı sözcük grubundan İzmir kelimesini çıkarmak istiyorsanız anahtar sözcük gruplarının alanında şunu yazın: ev tadilatı -İzmir.

Reklamın gösterileceği bölgeyi belirtin

Müşterilerinizin bulunduğu bölgelerini belirtirseniz, reklam sadece bu bölgelerde gösterilir. Bu sayede reklam kampanyanızın etkinliğini yükseltmiş olursunuz, sitenize gereksiz ziyaretçilerin gelmesini önlersiniz ve aynı zamanda reklam kampanyanın bütçesini düşük tutarsınız.

Reklamlarınıza bölgeleri belirtmek için bu bağlantıya gidin: bölge belirle... reklam oluştururken/düzenlenirken; reklamlarınızı göstermek istediğiniz bölgeleri belirtin.

Reklam gösterim zamanını doğru belirtin

Ürün veya hizmetin özelliği belli günlerde veya saatlerde reklam gösterilmeyi gerektiriyorsa, belli bir zaman belirlenebilir. Bu durumda sistem otomatik olarak tüm reklamları bu saat diliminde gösterir ve diğer saat diliminde gösterimleri durdurur.

Gösterim zamanını belirtirken, tıklamaları değil, reklamın gösterimzamanını sınırlamış olursunuz. Sipariş ayarlarıyla çalışırken bunu unutmayın, çünkü reklam üzerine tıklama reklam gösteriminden çok sonra da yapılmış olabilir.

Gösterim saatini sipariş ayarlarında değiştirebilirsiniz; gösterim için gün ve saati, saat dilimini, hafta sonu ve bayramlarda gösterim planını belirleyebilirsiniz.

Saat dilimi seçimi
Reklamları gösterme programını ayarlarken size en uygun olacak bir saat dilimi belirtebilirsiniz. Varsayılan olarak sistem Moskova saatine göre çalışır. Saat dilimini değiştirmek için Saat alanında adına tıklayın.
Dikkat! 
  • NOT: Ayarlamalarda önerilen tüm saat dilimi seçenekleri Greenwich saatinden ancak tamsayılı olarak farklıdır.
  • İstatistik bilgileri Moskova saatine göre hesaplanır.
  • Uygulanmış bir saat dilimi için kış ve yaz saat farkı uygulaması geçerli ise bu saat ayarlamaları sistem tarafından otomatik yapılır.
Tatil günleri ve hafta sonu çalışma günlerinde gösterimler yönetimi

Tatil günlerinde de reklam gösterimlerini yönetebilirsiniz. Böylelikle ister tatil günleri için özel bir gösterim programı belirtebilir, isterse bu günlerde reklam gösterimlerini durdurabilirsiniz. Bunun için gösterim zamanı ayarlarında Tatil günlerini hesaba kat seçeneğini işaretleyin ve ilgili gösterim grafiğini belirtin.

Yakınlarındaki diğer tatil günleri nedeniyle hafta sonu günlerinin çalışma günleri olarak sayıldığı durumlar için Direct'te özel bir seçenek daha mevcuttur: Hafta sonu çalışma günlerini gösterim programına ekle seçeneği. Bu seçenek sayesinde çalışma günü sayılan bir hafta sonu günü için istenilen çalışma gününe göre reklam gösterimleri programı ayarlamak mümkün.

Bu amaçla gösterim zamanı ayarlarında Hafta sonu çalışma günlerini gösterim programına ekle seçeneğini işaretleyin. Yeni reklam verenler için çalışma bayram günlerin hesaplanması varsayılan olarak etkin durumdadır.

Dikkat! 
  • Ayarlardaki resmi tatil günleri ve çalışma günleri sayılan hafta sonları takvimi Rusya Federasyonu yasalarına göre belirtilmiştir. Bayram günü, hem tam olarak bayram tarihi olan gün, hem de bayram günü başka güne kaydığı için resmi tatil statüsüne geçen çalışma günüdür.
  • Haftanın çalışma günleri için gösterimlerin minimum toplam süresi 40 saattir.