Sorular ve yanıtlar

Sistem gereksinimleri

Programı başlatmak için minimum gereksinimler: Windows XP ve üzeri, MacOs 10.6 ve üzeri.

Rahat çalışabilmek için aşağıdaki konfigürasyon önerilir:

  • Windows sürümü: Intel Pentium Dual Core ve üzeri, 2GB RAM, Windows 7.

  • MacOS sürümü: Intel Pentium Dual Core ve üzeri, 2GB RAM, MacOs 10.6 ve üzeri.

Giriş hatası. Erişim yasak

Commander'a giriş yaparken "Erişim yasak" hatası şu nedenlerden kaynaklanıyor olabilir:

  • Yandex.Direct müşterisi değilsiniz. Web arayüzünde en az bir reklam kampanyası oluşturun ve yeniden giriş yapmayı deneyin.

  • Sorgulara izin verilen IP adresleri için sınırlama getirmiş olabilirsiniz. Ayarları Direct API için erişim yönetimi sayfasında Parametreler sekmesinde İzin verilen IP adresleri alanında değiştirebilirsiniz.

Hata tekrarlanıyorsa Direct Commander'ın Destek Ekibi'ne başvurun.

Giriş hatası. Kimlik doğrulama sunucusuna erişilemiyor

Commander'a girerken "Kimlik doğrulama sunucusuna erişilemiyor" hatası oluşuyorsa aşağıdaki önerileri uygulayın.

  • Windows kullanıyorsanız Internet Explorer tarayıcısında güvenli bağlantıların kurulumu için izinin olup olmadığını kontrol edin:

    1. Pencerenin sağ üst köşede şu butona tıklayın: (Servis) → Tarayıcı özellikleri.
    2. Ayarlar penceresinde Ek sekmesine geçin.
    3. Parametreler bloğunda TLS 1.0 maddesi bayrak ile işaretli olmalı.
  • Direct API'sine erişimi kontrol edin: Internet Explorer tarayıcısında (Windows kullanıcıları için) veya Safari tarayıcısında (Mac OS kullanıcıları için) https://api.direct.yandex.ru bağlantısına gidin. Sayfada hello yazılması gerekiyor. Sayfa görüntülenemiyorsa kullandığınız antivirüs programı, güvenlik duvarı veya güvenlik sertifikaları Direct Commander'ın çalışmasını engelliyor olabilirler. Programların ayarlarını kontrol edip yeniden girmeyi deneyin.

Hata tekrarlanıyorsa Direct Commander'ın Destek Ekibi'ne başvurun.

Müşteri yok

Müşteri mevcut; ancak Müşteriler sekmesinde görüntülenmiyorsa öncelikle sunucudan güncel müşteri listesini alın.

Daha sonra sekmedeki filtrelerin kapalı olduğundan emin olun.

Yalnızca web arayüzünden yeni müşteri kaydı yapılabilir. Daha sonra Direct Commander'da sunucudan güncel müşteri listesinin alınması gerekir.

Kampanya yok

Kampanyalar sekmesinde gerekli kampanya yoksa öncelikle sunucudan güncel kampanya listesini alın.

Ajans temsilcisinin güncel kampanya listesini görebilmesi için bu temsilcinin çalıştığı müşterilerin her biri için ayrıca kampanya listesi alınması gerekir.

Ardından, sekmedeki filtrelerin kapalı olduğundan emin olun.

İlgili kampanya arşivdeyse butonuna tıklayarak arşivlenen kampanyaları görüntüleme seçeneğini etkinleştirin. Buton renginin turuncu olması, arşivdeki kampanyaların listeye eklendiğini gösterir.

Kampanyada hatalar bulunuyor

Kampanya ile işaretliyse bu durum, kampanyanın hatalar içerdiği ve Direct sunucusuna gönderilmiş olabileceği anlamına gelir.

Hatanın yerini öğrenmek için fare imlecini işaretine getirin. Hatalar aşağıdaki biçimlerde olabilir:

  • Kampanyada bir veya birkaç reklam grubu hata içeriyor.

  • Kampanya, ayarları girilmemiş zorunlu parametreler veya hatalı değerler içeriyor.

Tüm hatalar giderildikten sonra kampanya başlığının yanındaki simgesi simgesine dönüşür.

“Grubu ayır” ne anlama gelir?

200'den fazla anahtar sözcük grubu içeren gruplar simgesiyle işaretlenir. Kampanya sunucuya gönderilmeden önce bu grubun bölünmesi gerekir.

Grup, hata açıklamasını içeren öneri içinde görüntülenen butonlar yardımıyla veya gruba farenin sağ tuşuyla tıklanarak açılan içerik menüsü yardımıyla bölünebilir. Bölme işlemi sonucunda “fazla” sözcük gruplarının taşındığı benzer bir grup (veya birkaç grup) oluşturulur.

Farklı bir kullanıcı adıyla nasıl giriş yapılır?

Farklı bir kullanıcı adıyla giriş yapabilmek için program ana menüsünde Uygulama → Kullanıcı adı seçimi öğesini seçin.

Açılan formdaki Kullanıcı adı alanında kullanıcı adı listesinden programa giriş yaparken kullanacağınız kullanıcı adını seçin. Programı bir sonraki başlatmanızda yine aynı kullanıcı adının seçilmesi için Her zaman bu kullanıcı adını kullan seçeneğini işaretleyin.

Listede aradığınız kullanıcı adı yoksa “başka kullanıcı adı” seçeneğini tercih edin.

Ok butonuna basın.

“Başka kullanıcı adı” öğesi seçilirse ekranda kullanıcı adı ve parola girmeniz için kimlik doğrulama formu görüntülenir.

Ortak negatif anahtar sözcük grupları nasıl ayarlanır?

Grup için ortak negatif anahtar sözcük grupları, grubun parametrelerinde belirtilebilir.

Tüm kampanya için ortak negatif anahtar sözcük grupları, kampanya parametreleri sekmesinde belirtilebilir.

Belirli bir sözcük grubuna veya reklama göre kampanya veya reklam grubu nasıl bulunur?

Her sekmenin başında navigasyon bağlantıları bulunur. Örneğin, Reklamlar ve Sözcük grupları sekmelerindeki bağlantılar, tek tıklamayla geçerli reklam veya sözcük grubuna, bağlı olduğu reklam grubuna veya kampanyaya geçişi sağlar. Bu bağlantılar özellikle de sekmede birkaç grubun/kampanyanın reklamları veya sözcük grupları görüntülendiğinde kullanışlıdır.

Birkaç reklam grubuna ya da kampanyaya ait birkaç sözcük grubu veya reklam seçiliyse, navigasyon bağlantıları sayesinde tüm ana objeler tespit edilip işaretlenebilir.

Örneğin, gruba dahil olan anahtar sözcük grubu belliyse, kampanya veya grup arandığında, navigasyon bağlantılarının kullanılması kolaylık sağlar: bu sözcük grubunu bulun ve navigasyon bağlantısını kullanarak önce gruba, ardından kampanyaya gidin.

Yıldızlar ne amaçla kullanılır

Yıldızlar yardımıyla her türlü öğeyi, başka bir deyişle, kampanyayı, reklamı, sözcük grubunu (daha kolay “hatırlayabilmeniz” için) işaretleyebilirsiniz. Yıldız işareti; ilgili alana tıklayarak, içerik menüsünün yardımıyla (birkaç öğe seçerek ve üzerine farenin sağ tuşu ile tıklayarak) veya Ctrl + M tuş kombinasyonlarını kullanarak üç biçimde yerleştirilebilir.

İşaretlenen öğeler ileride gerektiğinde filtre veya sıralama yardımıyla kolayca bulunabilir.