Direct Commander

Yenilikler

Sürüm 2.23 (14 Mart 2016)

Görseller için yeni boyutlar

Direct Commander büyük görselerle çalışmaya başlıyor. Yükleyebileceğiniz yeni görsel boyutları şöyledir:

  • Kenarlar 1:1 - 3:4/4:3 iken her kenar en az 450 piksel olmalıdır.

  • Kenarları 16:9 iken en az 1080 × 607 piksel olmalıdır.

Görselli reklamın maksimum sayıda web sitesinde görüntülenmesini sağlamak üzere mümkün olduğunca büyük boyutta görseller yüklemenizi öneririz. Görüntülenecek görsel, gösterimin yapılacağı sitenin ayarlarına uygun ve orantılı olarak otomatik küçültecektir.

Not. Bir kenarda en az 150 piksel olan eski boyutlardaki görseller geçiş süresi boyunca arayüz üzerinden hala yüklenebilecek.

Yeni görsel boyutlarına geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Sürüm 2.22 (25 Şubat 2016)

Genişletilmiş coğrafi hedefleme

Kampanya parametreleri sekmesine yeni bir seçenek eklendi: Genişletilmiş coğrafi hedefleme. Bu seçenek kullanıcı bambaşka bir bölgede bulunsa dahi gösterim bölgesinin adını içeren sorguları ilgili reklamlarla doğru yanıtlamayı sağlar.

Coğrafi hedefleme hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın.

Ek sözcük gruplarının optimizasyonu: Hedef seçimi

Kampanya parametreleri sekmesindeki Ek sözcük grupları menüsünde artık Yandex.Metrica hedefini de belirtebilirsiniz. Bu hedefle ilgili dönüşüm istatistikleri, “Minimum” veya “En uygun” seçim modlarında en etkin sözcük gruplarının seçimi için kullanılır.

Ek sözcük grupları hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Sürüm 2.21 (9 Şubat 2016)

Hızlı bağlantıların açıklamaları

İlanlar sekmesine hızlı bağlantılar için açıklamalar yazabileceğiniz sütunlar eklendi. Hızlı bağlantı açıklamaları navigasyon sorgusuna cevaben görüntülenen reklamlarda görüntülenir.

Navigasyon sorgusuna göre reklam hakkında ayrıntılı bilgi için buraya tıklayın.

Anahtar sözcükler için uygulanan kısıtlamalar değiştirildi

İlan grubu için dana önceden uygulanan 4096 simgelik toplam sözcük uzunluğu kısıtlaması şimdi her bir sözcük grubu için uygulanıyor, ilan grubuna ise en fazla 200 sözcük grubu dahil edilebilir.

Sürüm 2.20 (28 Ocak 2016)

Mobil uygulama reklamları

Direct Commander'ı artık mobil uygulama reklamları ve reklam kampanyaları yönetimi için de kullanabilirsiniz. Bu yeni tür kampanyalar için dosyadan içeri aktarma ve dosyaya kaydetme dışında Commander'ın tüm diğer özellikleri uygulanabilmektedir. Geri kalan bu iki özellik kısa süre içinde eklenecektir.

Mobil uygulama reklamları hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen buraya tıklayın.

Sürüm 2.19 (10 Eylül 2015)

Teklif düzenlemeleri

Parametreler sekmesindeki Gelişmiş ayarlar menüsüne ve ayrıca İlan grupları sekmesine teklif düzenlemeleri ayarlama bloğu eklendi. Böylelikle cinsiyet ve yaşa göre seçilen kullanıcılar, reklamverenin web sitesini daha önce ziyaret eden kullanıcılar (bunların belirli özelliklerine veya sitede belirli eylemler yapıp yapmadıklarına göre) ya da mobil telefon kullanıcıları gibi seçilen kullanıcı kitlesine reklam gösterildiğinde teklif edilen fiyatı istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Düzenlemeler hakkında daha fazla bilgi için lütfen buraya tıklayın.

Sürüm 2.18 (1 Eylül 2015)

Yeni açık arttırma: Tüm pozisyonlar için giriş fiyatları ve düşürülen fiyatlar

Sözcük grupları sekmesine süper pozisyon bloğu ve garanti gösterim bloğundaki tüm pozisyonlar için aşağıdaki açık artırma verileri eklendi:

  • Gruptaki ilanların çoğunluğunun an itibarıyla ve bu anahtar sözcük grubuna göre pozisyona girişini sağlayacak minimum pozisyon fiyatı,

  • Bu anahtar sözcük grubunu içeren bir sorguya göre yapılan arama sonuçlarındaki bu pozisyonda görüntülenen reklam tıklandığında an itibarıyla ödenmesi gerekebilen düşürülen fiyat tutarı.

Açık arttırma hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayın.

Teklif Sihirbazı'nın yeni özellikleri
Teklif Sihirbazı yardımıyla artık aramadaki fiyatı süper pozisyon ve garanti gösterim bloklarındaki pozisyonlarından herhangi birine giriş sağlayan fiyata göre belirleyebilir ve hesaplamaları seçilen pozisyondaki düşürülen fiyatı göz önünde bulundurarak yapabilirsiniz.

Sürüm 2.17 (27 Mayıs 2015)

Mobil reklamlar

İlanlar sekmesine, yeni bir reklam ilanı hazırlarken belirtebileceğiniz yeni bir belirti seçeneği eklendi: “Mobil”. Reklam grubunuzda mobil bir reklamınız varsa mobil cihazlarda yapılacak görüntülemelerde buna öncelik verilecek. Mobil reklamlar hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayın.

Bir reklam grubunda mobil ve/veya mobil olmayan reklamlar bulunduğunu Reklam grupları sekmesindeki şu iki simgeden anlarsınız: ve .

Tekliflerin hızlı gönderimi
Tekliflerin, kampanyanın tamamını göndermeden hızlı gönderilmesini sağlamak üzere Sözcük grupları sekmesine yeni bir buton eklendi: . Bunu tıklayarak sekmede görüntülenen tüm sözcük grupları için (sunucuya henüz gönderilmemiş yeni sözcük grupları hariç olmak üzere) düzenlenmiş fiyat tekliflerini ve öncelik verilerini sunucuya gönderebilirsiniz.
Metnin bir bölümünün başlığa eklenmesi özelliğinin devre dışı bırakılması
Reklam kampanyası sekmesine Metinden bir bölümü başlığa ekleme seçeneği eklendi.

Sürüm 2.16 (12 Mayıs 2015)

Fiyat tekliflerini günün saatine göre arttırma

Reklam kampanyası sekmesindeki zamana göre hedefleme ayarlarına teklif edilen fiyatların günün saatine ve haftanın gününe göre artırılması özelliği eklendi. Günün her bir saati için %0 ile %200 arası (daha önce %0 ile %100 arası) bir fiyat artırma faktörü belirtilebilir.

Sorgu dili için ek olanakların eklenmesi
Sorgu dilinde metinsel ve rakamsal alanlar için birden fazla değer belirtme sağlandı.

Sürüm 2.15 (20 Nisan 2015)

Reklam kampanyaları ve grupları için kopyalama ayarları
Reklam kampanyaları ve grupları varsayılan olarak durdurulmuş reklamları ve anahtar sözcük gruplarıyla birlikte (arşivlenmiş reklamlar hariç olmak üzere) kopyalanır. Kopyalama kurallarını düzenlemek için Commander ayarlarına geçin.

Sürüm 2.14 (3 Mart 2015)

Mobil cihazlardaki fiyat tekliflerinin ayarlanması

Parametreler ve Reklam grupları sekmelerine mobil cihazlarda fiyat tekliflerinin ayarlanması için araçlar eklendi.

Sürüm 2.13 (24 Şubat 2015)

Sözcük grubunun verimlilik göstergesi

Sözcük grupları sekmesine Verimlilik sütunu eklendi. Şu butonu kullanarak verimlilik göstergesini elde edebilirsiniz: . Sunucudan kampanya alınırken verimlilik göstergeleri için Commander ayarlarında otomatik güncellemeyi etkinleştirebilirsiniz.

İmleci simgesinin üzerine geldiğinde sözcük grubunun verimliliği arttırmak için öneriler gösterilir. Hesap veya reklam kampanyası için sözcük grupları göstergeye veya önerilere göre seçilebilir.

Sürüm 2.12 (15 Eylül 2014)

Sözcük gruplarının düzeltme sonuçlarının kontrolü
Sözcük gruplarının düzeltilmesi sırasında önerilen değişiklikler görüntülenebilir ve bunlar tümüyle veya seçerek kabul edilebilir (veya iptal edilebilir).

Sürüm 2.11 (17 Temmuz 2014)

Mantıksal operatörleri kullanarak sorgu dili
Artık öğeleri aramak için alan değerlerine göre çeşitli koşullarının kombine edilmesini sağlayan özel sorgu dili kullanılabilir.
Sözcük gruplarını düzeltme
Sözcük grupları sekmesinde, artık birkaç tıklama ile kesişen sözcük gruplarının silinmesini ve tekrarların farklı gruplara ve kampanyalara ait olduklarında bile silinmesini sağlayan bir araç var.
Fiyatları ve istatistikleri elde etme ayarları
Sözcük grupları sekmesinde, artık güncel fiyatları ve toplanan gösterim istatistikleri ile ilgili verileri güncelleyen butonu mevcut. Kampanyalar alındığında bu bilgiler otomatik olarak alınmayacağı için sunucudan verileri alma işlemi hissedilir ölçüde hızlanacaktır. Fiyatların ve istatistiklerin otomatik güncellenmesi Commander'ın ayarlarından belirlenebilir.
Anahtar sözcük gruplarının giriş değişikliği
Artık seçilen birkaç sözcük grubu için bir kerede giriş değiştirme imkanı var. Bu işlev reklam şablonları kullanıldığında faydalıdır.
Sözcük grubu ID görüntüleme
Sözcük grupları sekmesinde ID sütunu mevcut. Bu sütun varsayılan olarak gizlenir. Onu, içerik menüsünü kullanarak açabilirsiniz.
Yandex.Metrica için bağlantıları etiketleme
Artık Commander'da Metrica için bağlantıların etiketlenmesi etkinleştirilebilir. Bunu yapmak için kampanya ayarlarında İnce ayarlar bölümüne geçmeniz ve Metrica için bağlantıların etiketlenmesi seçeneğini işaretlemeniz gerekir.

Sürüm 2.10 (28 Mayıs 2014)

Belirli sözcük gruplarının durdurulması ve başlatılması
Reklamların gösterimlerini belirli sözcük gruplarına göre durdurma ve başlatma seçeneği eklendi. Sözcük grupları sekmesine mevcut sözcük grubunun durumunu gösteren Durum sütunu eklendi (“Aktif”, “Durduruldu” v.b.).
Kesişen sözcük gruplarının silinmesi
Kampanya sunucuya gönderilirken reklam grubundaki sözcük grupları otomatik olarak düzeltilir ve kesişmezler; bu da istatistiklerin doğruluğunu yükseltir.
Kesişmemeleri her arama sorgusu için grupta en fazla bir sözcük grubunun uyduğunun anlamına gelir. Bunu başarmak için kesişen sözcük gruplarına negatif sözcükler eklenir.
Örneğin reklam grubu kürk ve vizon kürk anahtar sözcük gruplarını içerir. Her iki sözcük grubundaki kelimeler sorguya dahil olduğu için ikisi de vizon kürk sorgusuna uygundur. Gösterim istatistikleri için sözcük grubu rastgele seçilir, bu da istatistiğin doğruluğunu azaltır. Kesişmeler kaldırıldığında vizon kürk değerini elde etmek için ilk sözcük grubuna negatif sözcük eklenir. Böylece her sorgu için sadece bir sözcük grubu uygundur.
Karakter sayacı
Reklam başlığı ve metni girildiğinde; girilen alanın yanında, kalan karakter sayısını gösteren ve çok uzun metin hakkında uyaran karakter sayacı görünür.

Sürüm 2.9 (17 Mart 2014)

Gelişmiş filtreler
Kampanyalar, Reklam grupları, Reklamlar ve Sözcük grupları sekmelerine, ayrı sütunlarda arama yapabilmeyi sağlayan gelişmiş filtreler eklendi.
İyileştirilmiş navigasyon bağlantıları
Navigasyon bağlantıları sayesinde, seçilen sözcük grupları ve reklamlar birkaç kampanyaya veya gruba aitse, aynı anda birkaç ana öğeye geçiş yapılabilecek.
Hızlı bağlantılar
Reklamlara bir ile dört hızlı bağlantı ekleme olanağı sağlandı.
XLS ve CSV'de ortak negatif sözcükler
XLS- ve CSV-dosyalarına veri transferi yapılırken artık kampanya için ortak negatif sözcükler ve reklam için ortak negatif sözcükler desteklenmektedir.
“Ortalama dönüşüm fiyatı” startejisi
Reklam kampanyaların otomatik olarak yönetilmesini sağlayan “Ortalama dönüşüm fiyatı” stratejisi Commander aracılığıyla düzenlenebilir. Stratejinin ayrıntılı açıklaması için Yandex.Direct kullanıcı yardımındaki Ortalama Dönüşüm Fiyatı Stratejisi bölümüne geçin.
Program ayarları
Kopyalamayı açıp kapatabileceğiniz, ayrıca kaydedilen veriler için klasör seçebileceğiniz genel program ayarları penceresi eklendi.

Program ile çalışırken daha kullanışlı ve esnek hale getirilmesi için zamanla ayar seçenekleri çoğalır.

Sürüm 2.8 (31 Ekim 2013)

Reklam grupları

Reklam grubu, reklam takımını ve bu reklamlar için ortak gösterim ayarlarını içerir. Grup, reklamının çeşitli versiyonlarının test edilmesini ve hedef kitlesi için en çekici olanın seçilmesini sağlar. Gruplar hakkında daha detaylı bilgiyi, Direct Yardım'da Reklam grupları bölümünde okuyabilirsiniz.

Artık Direct Commander'da, grubun adı, coğrafi hedefleme ve grubun ortak negatif anahtar sözcükleri gibi parametrelerinin ayarlanabileceği yeni bir Reklam grupları sekmesi var. Seçilen grubun reklamları ve anahtar sözcük grupları bir sonraki panelde Reklamlar ve Sözcük grupları sekmelerinde görüntülenir. Coğrafi hedeflemede olduğu gibi, sözcük grupları tek reklam için değil artık tüm grup için ayarlanır.

Kartvizit uzmanı
Sanal kartvizit sihirbazı, kartvizitleri içeren münferit sekmelerin yerine gelen ve kartvizitlerde toplu görüntü düzenleme yapmayı sağlayan bir araçtır. Sanal kartvizit sihirbazında hem yeni sanal kartvizit oluşturulabilir, hem de varolan Sanal kartvizitlerden bir tanesi seçilebilir. Sanal kartvizit sihirbazı, Reklamlar sekmesinde Sanal kartvizit alanına çift tıklayarak veya seçilen reklamların içerik menüsünün yardımıyla açılır.
Yeni reklamlar için kartvizit
Artık kampanyanın ayarları sekmesinde yeni oluşturulan reklamlara otomatik olarak kopyalanacak varolan sanal kartvizitlerden bir tanesi seçilebilir. Bu ayar, ortak sanal kartvizitin yerine geldi.
Katalog kategorileri Yandex.Reklam Ağı'nın siteleri oluyorlar
Katalog kategorilerinin sayfaları Yandex.Reklam Ağı'nın parçası oluyorlar Reklamların Katalog sayfalarında görüntülenmesi için, kampanya ayarlarında içerik sitelerinde gösterimin açılması gerekir.
Çok dilli arayüz
Direct Commander'ın yeni sürümüne İngilizce, Ukraynaca ve Türkçe dilleri eklendi. Gerekli dili sayfanın alt kısmından seçin http://direct.yandex.com.tr/commander ve kurulum dosyasını indirin.

Sürüm 2.7 (15 Ağustos 2013)

Görüntü yönetimi
Reklamlar sekmesinde reklam kampanyalarında toplu görüntü düzenleme yapmayı sağlayan Görsel sihirbazı açılır.
Listeyle veya sözcük kombinasyonu oluşturarak yeni sözcük grubu ekleme
Artık butonuna basıldığında, ( ) ve | operatörleri yardımıyla sözcük gruplarını oluşturabilir veya yeni sözcük gruplarını liste olarak ekleyebilirsiniz.
Yıldızlarla yeni çalışma yöntemi
Ctrl+M (Mac için Cmd+M) tuşları veya içerik menüsü yardımıyla seçilen öğeleri hızlıca işaretlemek mümkün. Yıldızlar yalnızca gerekli öğelerle (kampanya, reklam, sözcük grupları) rahatça uzaktan çalışabilmenizi sağlar. Örneğin tek tıklamayla tabloda işaretli öğeleri görüntülemek mümkündür. Bunun için tablonun altındaki filtrede yıldızlı butona basmak gereklidir.

Sürüm 2.6 (18 Nisan 2013)

Yeni bul ve değiştir işlevleri
Artık satır başında veya sonunda metin arayıp değiştirebilir, ayrıca belirli bir türden tüm alanları gerekli değeri yerleştirebilirsiniz. “Şununla değiştir” işlevine ek olarak “Başlangıca iliştir” ve “Sonuna kadar yaz” işlevleri eklendi.
Kampanya ve reklam gönderimi hızlandı.

Değişiklikler gönderildikten sonra Commander, tüm kampanyayı topluca geri almayı bırakır. Bunun yerine uygulama yalnızca değiştirilen reklamlardaki fiyat tekliflerini ve istatistikleri güncelleştirir. Bunun sonucunda gönderim hızı ciddi miktarda artar.

En güncel fiyat teklifi ve istatistikleri görebilmek için Reklamlar sekmesinde butonuna tıklayın.

Tarayıcıda reklam listesini açma

Reklam tasarımları görüntüleniyorsa bağlantı üzerinden geçiş yapmak için reklam başlığına tıklamak yeterlidir (veya hızlı bağlantı başlıklarından).

Bunun dışında reklam içerik menüsünde Bağlantıyla geçiş yap seçeneği çıkar.

Sürüm 2.5 (26 Mart 2013)

Ek Metrica sayaçlarını düzenleyebilme

Hassas ayarlar bölümündeki kampanya parametreleri sekmesinde uygun parametre görüntülenir.

Verilerle daha rahat çalışabilmek için yeni kısayol tuşları
Kısayol tuşlarının tam listesi için Klavye ile yönetim sayfasına geçin.
Daha yüksek hızda element filtreleme
Tablolarda veri filtreleme çok daha hızlı oldu. Ortalama boyutlardaki reklam materyallerinin gerekli verileri neredeyse anında görüntülenir, çok büyük boyutlardaki materyallerin verileri öncekinden on kat daha hızlı görüntülenir.

Sürüm 2.4 (29 Kasım 2012)

Büyük boyutlardaki bilgileri okuma ve sıralama hızı on kat arttı. Bunu başarmak için uygulamadaki veri işleme mantığını tamamen baştan düzenledik. Artık veriler tabloya çalışma esnasında yükleniyor. Örneğin 10.000 sözcük grubu okuma işlemi sadece bir saniye sürüyor (önceki sürümde yaklaşık 20 saniyeydi).

Sürüm 2.3 (15 Kasım 2012)

Uzun süredir beklenen “Undo” işlevi çıktı: Artık kullanıcılar son yaptıkları işlemleri ve değişiklikleri ve tuşlarıyla, Ctrl+Z ve Ctrl+Y kısayol tuşlarıyla (Mac için Cmd+Z ve Cmd+Shift+Z) iptal edebilir ve tekrarlayabilir.

Sürüm 2.2 (4 Temmuz 2012 г.)

Dosyaya kaydetme
Reklam kampanyaları, ayrı reklamlar veya anahtar sözcük grupları standart Yandex.Direct biçiminde XLS dosyalarına aktarılabilir.
Sütunları tablolara kopyalama ve yapıştırma
Kampanyalar, Reklamlar, Sözcük grupları ve Katalog sekmelerinde tablo sütunlarını geçici panoya kopyalayabilir ve sütunları geçici panodan yapıştırabilirsiniz. Bu yöntemle, Direct Commander ve diğer uygulamalar arasında hızlıca veri taşınabilir: Elektronik tablolar, metin düzenleyiciler.
Reklamı anahtar sözcüklere indirgeme
İzin verilen ortalama anahtar sözcük grubu uzunluğunu aşan bir reklam tek tıklamayla aralarındaki anahtar sözcük grupları ayrılarak aynı türden birkaç reklama bölünebilir.
Hızlı panel boyutu ayarları

Direct Commander penceresinde en çok tercih edilen panel konfigürasyonları bir iki tıklamayla veya kısayol tuşları yardımıyla belirlenebilir.

Tablolarda sütun ayarı
Kampanyalar, Reklamlar, Sözcük grupları ve Katalog sekmelerinde tablo sütunlarının görüntülenmesini etkinleştirebilir veya kapatabilir ve sütunların yerlerini değiştirebilirsiniz.
İzin verilen puanları görüntüleme
Günlük işlem sayısını sınırlayan puan bakiyesi artık doğrudan Direct Commander'dan öğrenilebilir.
Reklam için ortak negatif anahtar sözcükler
Reklam için ortak negatif sözcükleri reklamın parametrelerinde belirtebilirsiniz.
Reklam kampanyaları için yeni parametreler

Web arayüzünde olduğu gibi Direct Commander'da da artık aramada ve Yandex.Reklam Ağı'nda tüm yeni gösterim stratejilerine erişilebilir, ayrıca saatlik tıklama fiyatı düzeltmesiyle değiştirilebilir geçici hedefleme yapmak da mümkündür.

Her bir kampanya için Yandex.Direct sunucusundan en son veri alım saati görüntülenir.

Sürüm 2.1 (5 Nisan 2012)

Teklif sihirbazı

Araç, sözcük grubu veya kategorilerin büyük kısmı için değiştirilebilir olarak tıklama fiyatı düzenlemeyi sağlar: Aynı yöntemle geçerli fiyat teklifleri (örneğin %20 artar) değiştirilebilir, garanti gösterim, ilk sıra ve süper pozisyona giriş fiyatına bağlı olarak fiyat teklifleri değiştirilebilir.

Kampanya ayarlarını topluca düzenleme

Aynı ayar bir seferde (örneğin: aynı coğrafi hedefleme veya gösterim stratejisi veya bildirim e-postaları) birkaç kampanya için yapılabilir.

Toplu durum değişikliği

Kontrole gönderme, başlatma, durdurma, arşivleme veya arşivden çıkarma işlemleri artık tek seferde birkaç kampanya veya reklam için gerçekleştirilebilir.

Sunucuya toplu gönderim

Tek tıklamayla sunucuya dilediğiniz sayıda yeni veya düzenlenmiş reklam kampanyası gönderebilirsiniz.

Huni filtresi

Huni filtresi yardımıyla; bütçesi biten kampanyalar, durdurulan reklamlar, düşük CTR nedeniyle devre dışı bırakılanlar gibi gereksiz öğeleri gizleyebilirsiniz.

Sözcük gruplarının hizmet parametreleri

Direct Commander'da anahtar sözcük grupları için Direct web arayüzünde olmayan iki ek parametre girilebilir. Bu parametrelerin değerleri otomatik olarak kullanıcının reklam sitesine giderken kullandığı bağlantıya eklenir ve belirli her bir sözcük grubuna göre geçiş takibi yapmayı sağlar.