Sorun giderme

Yandex.Connect kullanımı ile ilgili sorunların çoğunun çözümünde kurumunuzun sistem yöneticileri size yardımcı olacaktır. Bu bölümde, sistem yöneticileri için öneriler yer almaktadır.
  1. Ayrı bir posta kutusu oluşturamıyorum
  2. E-posta listesi oluşturamıyorum
  3. Bölümün veya ekibin posta kutusuna giremiyorum
  4. Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum
  5. Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?
  6. Parolayı posta kutusundan değiştiremiyorum
  7. Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum
  8. E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya spam’e giriyor
  9. Alan adını silemiyorum
  10. Site alan adı adresinde açılmıyor
  11. Connect servislerini kullanamıyorum
  12. Kuruma veya alan adına erişim sorunları
  13. İpuçları yardımcı olmadı

Ayrı bir posta kutusu oluşturamıyorum

Yandex.Connect’te tüm posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Yeni bir posta kutusu oluşturmak için yeni bir çalışan hesabı oluşturun.

Çalışan ekleme engelleniyorsa alan adını kuruluşa eklediğinizden ve onayladığınızdan emin olun.

E-posta listesi oluşturamıyorum

Yandex.Connect’te e-posta listeleri bölümlerin veya ekiplerin ortak adresleridir. E-posta listesi oluşturmak için bir ekip oluşturun ve bunun için e-posta adresi belirleyin.

Bölümün veya ekibin posta kutusuna giremiyorum

Connect’teki bölümlerin ve ekiplerin posta kutuları yoktur. Bölüm veya ekip adresi e-posta adresidir. Böyle bir adrese gönderilen e-postalar, bölüm veya ekibin tüm üyelerinin posta kutularına düşer.

Belirli bir posta listesinden gelen tüm mesajları bulmak için posta kutusunu açın ve arama çubuğuna posta adresini girin. E-posta bulma hakkında Mail Yardım’dan daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum

Yandex.Connect’te tüm posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Çalışan listesini Kişiler ve Tüm çalışanlar bölümünde görebilirsiniz.

Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?

all@yourdomain.com görünümündeki bir e-posta adresi, kurumunuzun genel abonelik adresidir. Aboneliğin ayrı bir e-posta hesabı yoktur. Genel abonelik adresine gönderilen e-postaları kurumunuzdaki tüm çalışanlar alacaktır.

Parolayı posta kutusundan değiştiremiyorum

Yandex.Connect posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Bir çalışanın şifresini değiştirmek için:

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasına gidin.

  3. Listeden çalışanı seçin.

  4. Çalışanın kartında  → Şifreyi değiştir butonuna tıklayın.

  5. Şifreyi girip değişiklikleri kaydedin.

Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum

Mail ile ilgili çoğu sorun, hatalı posta alan adı ayarlarıyla ilgilidir. Tüm ayarları kontrol edin:

Adım 1. Alan adı kayıt süresinin kontrol edilmesi

WHOIS servislerinden herhangi birinin alan adı kayıt süresini kontrol edin, örneğin https://www.whois.com:

  1. WHOIS servis sayfasına gidin.

  2. Arama çubuğuna alan adınızı girin, örneğin example.org.

  3. Expires On: satırında gösterilen tarihin henüz gelmediğinden emin olun.

Alan adı kaydının süresi bitmişse, yenilemek için kayıt şirketinize başvurun.

Adım 2. Alan adı DNS kayıtlarını kontrol edin

DNS kayıtlarının doğru yapılandırıldığından emin olun. Bu, örneğin, http://www.digwebinterface.com servisi veya başka bir "dig" yardımcı programı kullanılarak yapılabilir:

MX-kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızın adını girin, örneğin example.org.

  2. Tür alanında, MX’i seçin ve Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalı:

    example.org.		20755	IN	MX	10 mx.yandex.net.
SPF kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızın adını girin, örneğin example.org.

  2. Tür alanında, TXT’yi seçin ve Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalı:

    example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 redirect=_spf.yandex.net"

    veya

    example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 ip4:IP-1 ip4:IP-2 ip4:IP-3 include:_spf.yandex.net ~all"
DKIM imzası
  1. Hostnames or IP addresses alanında, mail._domainkey.example.org biçiminde bir alt alan adı belirtin; burada example.org alan adınızdır.

  2. Tür alanında, TXT’yi seçin ve Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalı:

    mail._domainkey.example.org. 21599 IN TXT "v=DKIM1\; k=rsa\; t=s\; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQDlk+IUXTHUIumVpG1S0vwFuwO9AC2aRrJj21MLj7xvO0Brys/fDxOTaFsoVsA2/t9mcxf1kqx/bCsEvJiiOUUw5eihQefcY7xJoeruJK/o+IKU2dTO9OOPfSyqGLuQ+v/DMJRjhz73XOpkPOpPwLhQKhvBLNM2TCxPqCL0E42/7wIDAQAB"
CNAME kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, mail.example.org biçiminde bir alt alan adı belirtin; burada example.org alan adınızdır.

  2. Tür alanında, TXT’yi seçin ve Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalı:

    mail.example.org. 21599 IN CNAME domain.mail.yandex.net.

Sunucu isteğe cevap vermezse, cevap istenen cevapla uyuşmuyorsa veya cevapta ilave girişler varsa, DNS kayıtları yanlış yapılandırılmış demektir. Bunları talimatlara göre yapılandırın: M0X kaydı, SPF kaydı, DKIM imzası, CNAME kaydı.

Uyarı. DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre, internetteki DNS sunucularının kayıt verilerini güncellemesi için gereklidir.

Alan adı kaydının sona ermediğini ve tüm ayarların doğru olduğunu düşünüyorsanız Yandex.Mail Yardım’ın Sorun çözme bölümünde muhtemel nedeni arayın.

E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya spam’e giriyor

Posta kutunuzdan çok sayıda e-posta gönderirseniz, Yandex.Mail güvenlik sistemi e-postalarınızı spam olarak kabul edebilir ve e-postaların gönderilmesini engelleyebilir. Posta gönderme listelerine e-posta gönderme ve gereksinimlerle ilgili kısıtlamalar hakkında daha fazla bilgi için Yandex.Mail Yardım’ın Çoklu e-posta gönderme bölümüne bakın.

Toplu mesaj göndermediyseniz Yandex.Mail Yardım’ın Çoklu e-posta gönderme bölümüne bakarak adım adım talimatlar aracılığıyla sorunun nedenini belirlemeye çalışın.

Alan adını silemiyorum

Yalnızca birincil olmayan veya onaylanmamış bir alan adını silebilirsiniz. Birincil alanı kaldırmak için, önce birincil alanı başka duruma getirmeniz gerekir.

yaconnect.com görünümündeki alan adları silinemez; bu tür alan adları teknik alan adlarıdır ve örneğin, ana alan adının kaydını yenilemeyi unutursanız, kurumunuzun verilerinin kurtarılması bunlar sayesinde gerçekleşir.

  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Silmek istediğiniz alan adını seçin.

  3. Birincil alan adını silmek için, önce diğerini birincil yapmalısınız - onaylanmış diğer bir alan adının ayar sayfasını açın ve Birincil yap bağlantısına tıklayın.

  4. Alan adı ayarları sayfasında Sil bağlantısına tıklayın.

Alan adları kısmında alan adı yönetimi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Site alan adı adresinde açılmıyor

Bir web sitesinin alan adınızın adresinde açılmasını istiyorsanız, bu alan adı için bir A kaydı yapılandırmanız gerekir.

A kaydını, DNS barındırma servisi sunan bir şirketin web sitesinden yapılandırabilirsiniz. Alan adını Yandex sunucularına atadıysanız, A kaydını Connect DNS editöründe yapılandırın.

Connect servislerini kullanamıyorum

Alan adında eski (login@yandex.tld türü) e-posta yöneticisi hesabıyla oturum açmış olabilirsiniz. Böyle bir hesap, Connect servisleriyle çalışmak için uygun değildir (örneğin, Wiki veya Tracker). Bunları kullanabilmek için kendiniz için bir çalışan hesabı oluşturun. Gerekirse, yönetici haklarını verin.

Kuruma veya alan adına erişim sorunları

Kuruluş hesap sahibinin hesabına erişim kaybedildiyse kendiniz düzeltmeye çalışabilirsiniz.

Kurum sahibinin giriş bilgilerini hatırlamıyorum
  • Telefon numarasını hesabınıza bağladıysanız veya aynı bilgisayar ve tarayıcıdan hesabınıza yakın zamanda giriş yaptıysanız, Giriş kurtarma sayfasını açın ve talimatları izleyin.

  • Bu adresten arkadaşlarınızla, ailenizle veya meslektaşlarınızla yazıştıysanız, örneğin sosyal ağlar aracılığıyla onlarla iletişim kurmaya çalışın. Belki adresinizi hatırlayacak ya da posta kutularında sizden gelen e-postaları bulabilecek ve hangi adresten gönderildiğini söyleyebileceklerdir.

Kurum sahibinin parolasını hatırlamıyorum

Kayıt sırasında adınızı ve soyadınızı doğru girdiyseniz ve telefon numarasını hesabınıza bağladıysanız, parola kurtarma sayfasını açın ve talimatları izleyin.

E-postanın veya numaranın yanlış olduğunu belirten bir ileti görürseniz, yanlış yazıp yazmadığınızı kontrol edin. Doğru girdiğiniz numara hala uyuşmuyorsa, hesabınızla başka hangi adresleri veya numaraları ilişkilendirebileceğinizi hatırlamaya çalışın.

Kurum sahibi hesabının geri yüklenememesi

Connect’te kurumu oluşturduğunuz hesaptaki kullanıcı adını veya parolayı hatırlayamıyorsanız, kontrolü yeni bir hesaba aktarın:

  1. Yandex’te yeni bir hesap açın.

  2. Kurumun gerçekten size ait olduğunu onaylayın. Bunun için erişim yineleme formunu doldurun.

  3. Formdaki yöntemlerden biriyle alan adı sahipliğini onaylayın.

Her şeyi doğru yaptıysanız, kurumun hakları yeni hesabınıza devredilir. Bu durumda, tüm kurum verileri kaydedilecektir.

İpuçları yardımcı olmadı

Yardım sayfalarında sorunuza cevap bulamadıysanız, lütfen bizimle iletişime geçin.