İşe başlarken

Kurumunuzu Yandex.Connect’te kurun ve çalışanları buraya ekleyin.

  1. Adım 1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.
  2. Adım 2. E-posta alan adınıza bağlanma
  3. Adım 3. Çalışan ekleyin
  4. Adım 4. Kişileri bölümlere göre ayır
  5. Adım 5. Connect servisleri

Adım 1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

Yönetici hesabı - bu, kurumu Connect’te oluşturduğunuz hesaptır. Yalnızca yöneticiler kurumun ayarlarını değiştirebilir, çalışan hesaplarını yönetebilir ve servisleri etkinleştirebilir veya devre dışı bırakabilir.

Adım 2. E-posta alan adınıza bağlanma

Yandex.Connect’in tüm özelliklerini kullanmak için kurumunuza bir e-posta alan adı bağlayın: hesap yönetimi, kurumsal e-posta, DNS editörü ve daha fazlası. Henüz e-posta alan adınız yoksa daha sonra bağlayabilirsiniz.

  1. Yandex.Connect ana sayfasındaki Webmaster servis kartında alan adı ekle bağlantısına tıklayın.

  2. Alan adınızı girin, örneğin example.org, ve Ekle butonuna tıklayın.

  3. Ekranda verilen yöntemlerden birini kullanarak alan adı haklarını onaylayın. Bu, bilginiz olmadan başkalarının alan adına bağlanamaması için gereklidir.

  4. Alan adının onaylanmasını bekleyin.

  5. Yandex.Mail’in çalışması için gerekli olan DNS alan adı kayıtlarınızı ayarlayın. Bunu iki yolla yapabilirsiniz:

    • Alan adını Yandex sunucularına atarsanız tüm girişler otomatik olarak yapılandırılır.

    • Alan adını Yandex sunucularına atamak istemiyorsanız, DNS alan adı kayıtlarınızı, DNS barındırma servisi sunan şirketin web sitesinde yapılandırın. Bu genellikle alan adı kayıt şirketidir.
    Kayıt türü Alt alan adı Öncelik Değer
    MX @ 10 mx.yandex.net
    TXT (SPF) @ belirtilmemiş v=spf1 redirect=_spf.yandex.net
    TXT (DKIM) mail._domainkey belirtilmemiş E-posta ayarlarından değeri kopyala
    CNAME mail belirtilmemiş domain.mail.yandex.net.

    Yardım kısmında DNS kaydı ayarları hakkında daha fazla bilgi edinin: M0X kaydı, SPF kaydı, DKIM imzası, CNAME kaydı.

  6. Değişikliklerin etkinleşmesini bekleyin. İnternetteki DNS sunucularının yeni DNS kayıtları hakkında bilgi alışverişinde bulunması 72 saat kadar sürebilir.

Adım 3. Çalışan ekleyin

Kurumunuza çalışan ekleyin. Manuel olarak yeni hesap oluşturabilir, diğer e-posta sunucularından alabilir veya Yandex hesaplarıyla size katılmaları için davet edebilirsiniz.

Oluşturun
Sınırlama. Çalışan hesaplarını yalnızca kurumun bağlı e-posta alan adı varsa oluşturabilirsiniz.

E-posta alanınızda çalışanların iş hesaplarını oluşturun. Bu hesapları yönetebilirsiniz: parolaları ayarlama, kişisel verileri değiştirme, engelleme, vb.

  1. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  2. Sayfanın altında + Ekle → Çalışan ekle öğesini seçin.

  3. Yeni çalışan için kişisel verileri ayarlayın.

İçe aktarma
Sınırlama. Çalışan hesaplarını yalnızca kurumun bağlı e-posta alan adı varsa oluşturabilirsiniz.

Kurumsal e-postayı başka bir e-posta servisinde (kişisel veya genel olanlardan biri - Mail.Ru ve Gmail, vb.) ayarladıysanız, posta kutularını ve içeriklerini Connect’e aktarabilirsiniz. Aynı zamanda, her posta kutusu için kurumunuzdaki çalışan hesabını oluşturacaksınız. Posta kutusunu içeri aktarma hakkında daha fazla bilgi için, bkz. Posta kutularını içeri aktarma.

Davet

Kişileri kurumunuza çalışan olarak katılmaya davet edebilirsiniz. E-posta alan adı bağlamak veya çalışanlara hesap oluşturmak gerekmez. Davetiye göndermeniz yeterlidir:

  1. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  2. Sayfanın altında Ekle → Çalışanları davet et öğesini seçin.

  3. Davet etmek istediğiniz kişilerin e-posta adreslerini listeleyin. Connect, kuruma katılmaya davet eden iletiler gönderir.

  4. Davetiye bağlantısı oluşturmak için, Bağlantı erişimini etkinleştir seçeneğini etkinleştirin. Bağlantı kolayca mesaj uygulamasına gönderilebilir veya sitede yayınlanabilir.

Adım 4. Kişileri bölümlere göre ayır

Yandex.Connect’te kurumunuzun yapısını yeniden oluşturabilirsiniz: bölümler ve alt bölümler oluşturabilir, çalışan ekleyebilir, yönetici atayabilirsiniz. Bunun amacı aboneliğe erişim, sağlama ve iptal etme, grup mesaj listesi oluşturma ve sohbet yönetimini kolaylaştırmaktır.

  1. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  2. Sayfanın altında Ekle → Bölüm oluştur öğesini seçin.

  3. Bölüm parametrelerini ayarlayın ve Oluştur butonuna tıklayın.

  4. Oluştur butonuna tıklayın.

Bölümler kısmında kurum yapısı hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Adım 5. Connect servisleri

Yandex.Connect bir servis platformudur. E-posta, Disk, Wiki, Tracker, Form ve Sohbetleri içerir.

Servisi bağlamak için:
  1. Yandex.Connect ana sayfasına gidin ve servis kartında simgesine tıklayın.

  2. Servis ayarları sayfasında Connect butonuna tıklayın.