Departmanlar ve çalışanlar

Kurumsal yapı sayfasında; çalışanlar için hesaplar oluşturmak, hesapları departmanlara ve alt bölümlere dağıtmak ve yöneticileri atamak gibi eylemlerle departmanların hiyerarşik yapısını özelleştirebilirsiniz.

  1. Hesap oluşturma
  2. Hesapları düzenleme ve silme
  3. Departman yönetimi
  4. Departmanlar arasında çalışan transferi

Hesap oluşturma

Bir çalışan hesabı oluşturmak için Kurumsal yapı sayfasını açın ve sütunun altında butonuna tıklayıp Çalışan ekle öğesini seçin.

Zorunlu alanlar:

  • Genel adres defterinde, sohbetlerde ve departman alt bölümlerinde görünür olan Ad ve Soyadı.

  • Doğum tarihi.

  • Cinsiyet.

  • Çalışanın Yandex.Connect'e girmek için kullanacağı ve onun posta adresi olacak olan Kullanıcı girişi (örneğin, login@example.com).

  • Yandex.Connect'e girmek için kullandığı şifre; şifrenin onaylanlanması için bir kere daha girilmesi gerekir.

Varsayılan olarak, çalışan, Çalışan ekle bağlantısına tıkladığınızda seçilen departmana dahil edilir. Çalışan oluşturma penceresinde departmanı değiştirebilirsiniz. Ayrıca çalışan kartında göstermek istediğiniz Skype adı, sosyal medya sayfası ve diğer ayrıntılar gibi iletişim verileri için alanlar ekleyebilirsiniz.

Hesapları düzenleme ve silme

Bir çalışanın hesabını düzenlemek veya silmek için:

  1. Kurumsal yapı sayfasını açın ve listeden istediğiniz çalışanı seçin.

  2. Çalışanın kartında simgesine tıklayın ve bir eylem seçin:

    • Bilgileri Düzenle: Kullanıcı girişi dışında herhangi bir alanı düzenleme.

    • Eş alan adı yönetimi: Çalışan e-posta kutusunun Eş alan adını ekleme veya silme.

    • Şifreyi değiştir: Çalışan için yeni bir şifre belirleme.

    • Kullanıcıyı engelle: Hesabını tamamen silmeden engelleme. Çalışan, Yandex.Connect hizmetlerini kullanamaz ancak hesabıyla ilgili tüm bilgiler korunur.

    • Yönetici olarak ata: Çalışana; departmanları, diğer çalışanların hesaplarını ve kurum ayarlarını yönetme hakkı verme. Hakları geri almak için  → Yönetici yetkilerini geri al butonuna tıklayın.

    • Sil: Bir çalışanın hesabını ve ilgili tüm verilerini (e-postalar, Yandex.Disk dosyaları, takvim randevuları vb.) kalıcı olarak silme. Sildikten sonra hesabı veya verileri geri alamazsınız.

Departman yönetimi

Herhangi bir hiyerarşi düzeyinde bir departman oluşturmak için sütunun alt kısmındaki butonuna tıklayı ve Departman oluştur öğesini seçin.

Departman oluşturma penceresinde aşağıdaki alanların doldurulması zorunludur:

  • 2 ila 40 karakter arasında bir departman adı.

  • E-posta: Departman e-posta adresi (örneğin, “managers@example.com”). Hızlı bir şekilde tüm departmanı bir e-postanın alıcısı olarak veya Yamb sohbetine eklemek için ya da Yandex.Disk'teki klasörlerde onlara erişim vermek için departman e-posta adresi kullanılabilir.

    Adres 3 karakterden daha kısa olmamalıdır, rakamlardan ve aksanlı Türkçe karakterler hariç Latin harflerinden, alt çizgilerden ve tire işaretlerinden oluşabilir (ancak tire ile adresi başlatamaz veya bitiremezsiniz).

Bir bölüm oluştururken, varsayılan olarak belirlenen ana departmanı değiştirebilirsiniz. Ana departman alanını boş bırakırsanız, yeni bölüm kök departman olarak sayılan Tüm çalışanlar departmanının içine yerleştirilir.

Departman oluşturulduktan sonra, adını ve açıklamasını düzenleyebilir veya departman yöneticisini değiştirebilirsiniz. Ayrıca departman düzeyini daha yükseğe veya düşüğe taşıyabilirsiniz. Bunu yapmak için, departman özelliklerinde gereken öğeyi seçin:

Departmanlar arasında çalışan transferi

Çalışanları herhangi bir departmana aktarmak için, kurum yapısında o departmanı seçin ve ardından bu departmanın sütunun altındaki butonuna tıklayın. Açılan menüden Çalışanları taşı öğesini seçin.

Tüm istenilen çalışanları listeleyebileceğiniz Çalışanların ... departmanına taşınması penceresi açılır (ad ve soyadı girdikçe önerilmeye başlayan seçeneklerden birini seçin).