Bölümler ve çalışanlar

Tüm çalışanlar sayfasında bölümlerin hiyerarşik yapısını yapılandırabilir, çalışanlar için hesap oluşturabilir, bölümelere ve alt bölümelere ayırabilir ve yönetici atabilirsiniz.

  1. Çalışan hesabı oluşturma
  2. Çalışanları davet etme
  3. Hesapları düzenleme ve silme
  4. Bölüm yönetimi
  5. Departmanlar arasında çalışan transferi

Çalışan hesabı oluşturma

  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  3. Çalışanı eklemek istediğiniz bölüme gidin.

  4. Bölüm sütununun altında Ekle → Çalışan ekle öğesini seçin.

  5. Gerekli alanları doldurun:

    • Genel adres defterinde, sohbetlerde ve alt bölümlerde görünür olan Ad ve Soyad.

    • Doğum tarihi.

    • Cinsiyet.

    • Çalışanın Yandex.Connect'e girmek için kullanacağı ve onun posta adresi olacak olan Kullanıcı girişi (örneğin, login@example.com).

    • Yandex.Connect'e girmek için kullandığı şifre; şifrenin onaylanlanması için bir kere daha girilmesi gerekir.

Çalışanları davet etme

Kişileri kurumunuza çalışan olarak katılmaya davet edebilirsiniz. Bunun için katılım davetiyesi içeren bir e-posta gönderin veya davet bağlantısı oluşturun:

  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  3. Çalışanları davet etmek istediğiniz bölüme gidin.

  4. Bölüm sütununun altında Ekle → Çalışanları davet et öğesini seçin.

  5. Davet etmek istediğiniz kişilerin e-posta adreslerini listeleyin. Connect, kuruma katılmaya davet eden iletiler gönderir.

  6. Davetiye bağlantısı oluşturmak için, Bağlantı erişimini etkinleştir seçeneğini etkinleştirin. Bağlantı kolayca mesaj uygulamasına gönderilebilir veya sitede yayınlanabilir.

Davet edilen kullanıcılar, Yandex hesaplarıyla kuruma katılabilir veya yeni bir tane oluşturabilir.

Hesapları düzenleme ve silme

Çalışanlar
  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  3. Listeden bir çalışan seçin veya Connect’in üst panelindeki arama çubuğunu kullanın.

  4. Çalışan kartındaki simgesine tıklayın ve bir işlem seçin. Alan adınızda hesabı (login@example.org) ve Yandex hesabı (login@yandex.com) bulunan çalışanlar için işlem listesi değişecektir:

    Alan adınızdaki hesap
    • Bilgileri düzenle: Kullanıcı girişi dışında herhangi bir alanı düzenleme.

    • Eş alan adı yönetimi: Çalışan e-posta kutusunun Eş alan adını ekleme veya silme.

    • Şifreyi değiştir: Çalışan için yeni bir şifre belirleme.

    • Kullanıcıyı engelle: Hesabını tamamen silmeden engelleme. Çalışan, Yandex.Connect hizmetlerini kullanamaz ancak hesabıyla ilgili tüm bilgiler korunur.

    • Yönetici olarak ata: Çalışana; bölümleri, diğer çalışanların hesaplarını ve kurum ayarlarını yönetme hakkı verme. Hakları geri almak için  → Yönetici yetkilerini geri al butonuna tıklayın.

    • Sil: Bir çalışanın hesabını ve ilgili tüm verilerini (e-postalar, Yandex.Disk dosyaları, takvim randevuları vb.) kalıcı olarak silme. Sildikten sonra hesabı veya verileri geri alamazsınız.

    Yandex hesabı
    • Yönetici olarak ata: Çalışana; bölümleri, diğer çalışanların hesaplarını ve kurum ayarlarını yönetme hakkı verme. Hakları geri almak için  → Yönetici yetkilerini geri al butonuna tıklayın.

    • Sil — çalışanı Connect’teki kurumdan silin.

Bölüm yönetimi

Herhangi bir hiyerarşi düzeyinde bir bölüm oluşturmak için sütunun alt kısmındaki butonuna tıklayı ve Bölüm oluştur öğesini seçin.

Bölüm oluşturma penceresinde aşağıdaki alanların doldurulması zorunludur:

  • 2 ila 40 karakter arasında bir bölüm adı.

  • E-posta — bölümün e-posta adresi (örneğin, “managers@example.org”). Bölümün e-posta adresi, tüm bölüm üyelerine e-posta göndermek, onları sohbete eklemek için veya Yandex.Disk dosyalarına erişim vermek için kullanılabilir.

    Adres 3 karakterden daha kısa olmamalıdır, rakamlardan ve aksanlı Türkçe karakterler hariç Latin harflerinden, alt çizgilerden ve tire işaretlerinden oluşabilir (ancak tire ile adresi başlatamaz veya bitiremezsiniz).

Bölüm oluştururken, varsayılan olarak belirlenen ana bölümü değiştirebilirsiniz. Ana bölüm alanını boş bırakırsanız, yeni bölüm kök olarak sayılan Tüm çalışanlar bölümünün içine yerleştirilir.

Departman oluşturulduktan sonra, adını ve açıklamasını düzenleyebilir veya departman yöneticisini değiştirebilirsiniz. Ayrıca departman düzeyini daha yükseğe veya düşüğe taşıyabilirsiniz. Bunu yapmak için, departman özelliklerinde gereken öğeyi seçin:

Departmanlar arasında çalışan transferi

Çalışanları herhangi bir departmana aktarmak için, kurum yapısında o departmanı seçin ve ardından bu departmanın sütunun altındaki butonuna tıklayın. Açılan menüden Çalışanları taşı öğesini seçin.

Tüm istenilen çalışanları listeleyebileceğiniz Çalışanların ... departmanına taşınması penceresi açılır (ad ve soyadı girdikçe önerilmeye başlayan seçeneklerden birini seçin).