Kurumlar için Mail'den geçiş

Kurumlar için Mail ile karşılaştırıldığında, Yandex.Connect, kullanıcıların alan adları ve e-posta kutularının yönetilmesinde daha fazla seçenek sunar. Yandex.Connect'e taşınma otomatik olarak gerçekleşir, sizin bir şey yapmanıza gerek yoktur. Değişiklikler yalnızca yönetici araçlarını etkiler, taşınma e-posta kutularının çalışmasını etkilemez.

İpucu. Otomatik geçişin gerçekleşmesini beklemeden manuel olarak geçişi başlatabilirsiniz.

Yandex.Connect'e geçiş

Alan adınız ve e-posta kutularınızı, Kurumlar için Mail'den Yandex.Connect'e taşımak için:

  1. Kurumlar için Mail'de bir yönetici olarak yetkilendirildiğinizden emin olun.

  2. Yandex.Connect'e geç butonuna tıklayın.

  3. Verileriniz Connect'e başarılı bir şekilde taşındığı ile ilgili mesajın çıkmasını bekleyin. Genellikle bu birkaç dakika sürer.

Sınırlama. Kurumlar için Mail yönetici hesabı, Yandex.Connect servisleri ile çalışmaya uygun değildir. Yandex.Connect servislerini kullanabilmek için, kendiniz için bir çalışan hesabı oluşturun. Gerekirse bu hesaba yönetici hakları tanımlayın.

Yandex.Connect ve Kurumlar için Mail arasındaki farklar

Kurumlar için Mail'dan Yandex.Connect'e geçiş yaparken şu değişiklikler meydana gelir:

  • Kurumlar için Mail e-posta kutuları, kurumunuzun çalışan hesapları olur.

  • Kurumlar için Mail bültenleri, Yandex.Connect takımları olur. Bültene abone olan kullanıcılar, takımın üyeleri olur.

    Otomatik olarak oluşturulan takımların yöneticileri yoktur. Böyle bir takım için bir yönetici atamayı yalnızca kurumun Yandex.Connect'teki sistem yöneticisi yapabilir.

  • Kurumlar için Mail yöneticisi, Yandex.Connect'te kurum ayarlarını yönetme olanağına sahiptir.

  • Yandex.Connect'te alan adları Alan adları sayfasında doğrulanır. İlgili prosedür için ilgili Yandex.Connect Yardım bölümünü okuyun.

  • Yandex'e devredilmiş alan adlarının DNS kayıtlarının ayarları DNS Yönetimi sayfasında bulunur.

Not. Kurumlar için Mail'e birden fazla alan adı bağlandıysa, (alan adları ve eş alan adları hariç), bunlar için farklı kurumlar oluşturulur.

Geri kalan farklar tabloda gösterilmektedir:

Yandex.Connect Kurumlar için Mail

E-posta kutusunda sınırsız depolama alanı

+ +

Maksimum e-posta kutusu sayısı

1000 1000

DNS barındırma

+ +

Alan adları için eş alan adları

+ +

Ücretsiz üçüncü düzey alan adı

+

E-posta kutuları için eş alan adları

+ +

Herkese açık API

+ +

Firma yapısı desteği

+

POP3/IMAP

+ +

Mail'de spam ve virüs koruması

+ +
Alan adı içerisinde bültenler + +
Alan adı yöneticileri sayısı Sınırsız 1

Alan adındaki e-posta kutuları için tek imza

+

Çalışanlar için genel adres defteri

+

Çalışan profilleri

+

Her çalışan için özel Yandex.Disk alanı

10 GB 10 GB

Yamb kurumsal messenger

+

Şirket bilgi bankası Wiki

+

Sık sorulan sorular

Kurumsal Mail API'si kullanıyorum. Geçişten sonra API'yi kullanabilir miyim?

Posta alan adım Bitrix24'e bağlı. Yandex.Connect'e geçmek çalışmasını etkiler mi?

Sadece Mail kullanıyorum, diğer servislere ihtiyacım yok. Yandex.Connect'e geçmesem olur mu?

Bir alan adındaki tüm e-posta hesaplarının listesini nasıl görüntülerim?

Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?

E-posta hesabı nasıl oluşturulur?

E-posta aboneliği nasıl oluşturulur?

E-posta hesabının şifresi nasıl değiştirilir?

Kurumsal Mail API'si kullanıyorum. Geçişten sonra API'yi kullanabilir miyim?

Yandex.Connect API'si, Kurumsal Mail API'sinden farklıdır. Her şeyden önce, API'yi kullanmayan alan adlarını taşıyoruz. Geri kalanalan adlarının taşınması hakkında ek olarak bilgilendirme yapacağım.

Yandex.Connect API'sinin nasıl çalıştığını öğrenmek için Dokümantasyon'u okuyun.

Posta alan adım Bitrix24'e bağlı. Yandex.Connect'e geçmek çalışmasını etkiler mi?

Bitrix24 ile entegrasyon üzerindeki çalışma henüz tamamlanmadı. Henüz Bitrix24 kullanıcılarını otomatik olarak Yandex.Connect'e geçirmiyoruz. Bitrix24 kullanıyorsanız, alan adınızı manuel olarak taşımayın. Yandex.Connect'teki alan adlarının Bitrix24'e bağlanması mümkün olduğunda haber vereceğiz.

Sadece Mail kullanıyorum, diğer servislere ihtiyacım yok. Yandex.Connect'e geçmesem olur mu?

Alan adınızdaki e-posta kutusu sahipleri meydana gelen değişiklikleri fark etmeyecektir; Kurumlar için Mail ve Yandex.Connect arayüzleri neredeyse hiçbir farklılık göstermez. Otomatik olarak taşıdığımız alan adları için, varsayılan olarak Yandex.Connect ortak çalışma servisleri devre dışı bırakılır.

Temel farklılıklar alan adı yönetimi ve hesaplar arayüzünde görülür. Yandex.Connect'te yönetici daha fazla kontrol imkanına sahiptir. Örneğin, firmanın yapısını yansıtacak bir çalışan hesabı sistemi oluşturabilir.

Bir alan adındaki tüm e-posta hesaplarının listesini nasıl görüntülerim?

Kurumlar için Mail'den yapılan geçişlerde, e-posta hesapları çalışan hesapları haline gelir. Çalışanların listesini Kişiler ve Kurumsal Yapı bölümlerinde bulabilirsiniz.

Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?

all@yourdomain.com görünümündeki bir e-posta adresi, kurumunuzun genel abonelik adresidir. Aboneliğin ayrı bir e-posta hesabı yoktur. Genel abonelik adresine gönderilen e-postaları kurumunuzdaki tüm çalışanlar alacaktır.

E-posta hesabı nasıl oluşturulur?

Yandex.Connect'teki e-posta hesapları, çalışanların hesaplarına bağlıdır. Yeni bir çalışan eklemek için:

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapmış olduğunuzdan emin olun.

  2. Kurumsal Yapı sayfasına gidin.

  3. Çalışanlar listesinin altında + Ekle → Çalışan Ekle öğelerini seçin.

  4. Parametreleri ayarlayın ve değişiklikleri kaydedin.

Çalışanların eklenmesiyle ilgili daha fazla bilgi için bkz. Departmanlar ve çalışanlar.

E-posta aboneliği nasıl oluşturulur?

Kurumlar için Mail'den geçiş yapıldığında abonelikler, takımlar haline gelir. Her takımın bir e-posta adresi vardır. Takım adresine e-posta gönderdiğinizde bu e-posta tüm katılımcılar tarafından alınır.

Yeni bir takım oluşturmak için:

  1. Takımlar sayfasını açın ve Ekle butonuna tıklayın.

  2. Takım parametrelerini ayarlayın ve değişiklikleri kaydedin.

  3. Takım üyelerini eklemek için listeden seçin ve ardından Katılımcılar menüsündeki Ekle butonuna tıklayın.

Takımlar hakkında daha fazla bilgi için bkz. Takımlar.

E-posta hesabının şifresi nasıl değiştirilir?

Yandex.Connect'teki e-posta hesapları, çalışanların hesaplarına bağlıdır. Bir çalışanın şifresini değiştirmek için:

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapmış olduğunuzdan emin olun.

  2. Kurumsal Yapı sayfasına gidin.

  3. Listeden çalışanı seçin.

  4. Çalışanın kartında  → Şifreyi değiştir butonuna tıklayın.

  5. Şifreyi girin ve değişiklikleri kaydedin.

Çalışan hesaplarını ayarlama ile ilgili daha fazla bilgi için bkz. Departmanlar ve çalışanlar.