Mail ile ilgili sorunların çözümü

Önemli. Bu bölümde, sistem yöneticileri için öneriler yer almaktadır. Yandex.Mail kullanıcısıysanız ve beklenmedik bir durumla karşılaştıysanız:
  1. Posta kutusu oluşturamıyorum
  2. E-posta listesi oluşturamıyorum
  3. Bölüm veya takımdan e-posta gönderemiyorum
  4. Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum
  5. Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?
  6. Parolayı posta kutusundan değiştiremiyorum
  7. Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum
  8. E-posta programı aracılığıyla e-posta gönderemiyorum
  9. E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya spam’e giriyor
  10. İpuçları yardımcı olmadı

Posta kutusu oluşturamıyorum

Yandex.Connect’te tüm posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Yeni bir posta kutusu oluşturmak için yeni bir çalışan hesabı oluşturun.

Çalışan hesapları her zaman ana alan adı kullanılarak oluşturulur. Eş alan adı (alias) eklenirken, çalışanlar, ana alan adına bağlı olan ek e-posta adresi alırlar.

Çalışan ekleme engelleniyorsa alan adını kuruluşa eklediğinizden ve onayladığınızdan emin olun.

E-posta listesi oluşturamıyorum

Yandex.Connect’te e-posta listeleri bölümlerin veya ekiplerin ortak adresleridir. E-posta listesi oluşturmak için bir bölüm veya takım oluşturun ve bunun için e-posta adresi belirleyin.

Bölüm veya takımdan e-posta gönderemiyorum

Connect’teki bölümlerin ve ekiplerin posta kutuları yoktur. Bu nedenle, bölüm veya takımın e-posta kutusuna giriş yapıp buralardan e-postaları buralardan geliyormuş gibi gönderemezsiniz. E-postalar yalnızca çalışanın e-posta kutusundan gönderilebilir.

Bölüm veya ekip adresi e-posta adresidir. Böyle bir adrese gönderilen e-postalar, bölüm veya ekibin tüm üyelerinin posta kutularına düşer.

Belirli bir posta listesinden gelen tüm mesajları bulmak için posta kutusunu açın ve arama çubuğuna posta adresini girin. E-posta bulma hakkında Mail Yardım’dan daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum

Yandex.Connect’te tüm posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Çalışan listesini Kişiler ve Tüm çalışanlar bölümünde görebilirsiniz (yalnızca yönetici tarafından görüntülenebilir).

Listede all@yourdomain.com e-posta hesabını görüyorum. Bu nedir?

all@yourdomain.com görünümündeki bir e-posta adresi, kurumunuzun genel abonelik adresidir. Aboneliğin ayrı bir e-posta hesabı yoktur. Genel abonelik adresine gönderilen e-postaları kurumunuzdaki tüm çalışanlar alacaktır.

E-posta listesi adresini kurum profilinden değiştirebilirsiniz.

Parolayı posta kutusundan değiştiremiyorum

Yandex.Connect posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Bir çalışanın şifresini değiştirmek için:

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasına gidin.

  3. Listeden çalışanı seçin.

  4. Çalışanın kartında  → Şifreyi değiştir butonuna tıklayın.

  5. Şifreyi girip değişiklikleri kaydedin.

Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum

Mail ile ilgili çoğu sorun, hatalı posta alan adı ayarlarıyla ilgilidir. Tüm ayarları kontrol edin:

Adım 1. Alan adı kayıt süresinin kontrol edilmesi

WHOIS servislerinden herhangi birinin alan adı kayıt süresini kontrol edin, örneğin https://www.whois.com:

  1. WHOIS servis sayfasına gidin.

  2. Arama çubuğuna alan adınızı girin, örneğin example.org.

  3. Expires On: satırında gösterilen tarihin henüz gelmediğinden emin olun.

Alan adı kaydının süresi bitmişse, yenilemek için kayıt şirketinize başvurun.

Adım 2. Alan adı DNS kayıtlarını kontrol edin

DNS kayıtlarının doğru yapılandırıldığından emin olun. Bu, örneğin, http://www.digwebinterface.com servisi veya başka bir "dig" yardımcı programı kullanılarak yapılabilir.

Alan adı kaydının sona ermediğini ve tüm ayarların doğru olduğunu düşünüyorsanız Yandex.Mail Yardım’ın Sorun çözme bölümünde muhtemel nedeni arayın.

E-posta programı aracılığıyla e-posta gönderemiyorum

Sorunun olası belirtileri:

  • E-posta programı e-postaları kabul etmiyor ve göndermiyor.
  • Hata bildirimlerini alırsınız, örneğin:

    “Sunucuyla bağlantınız yok”,

    “Authentication required”,

    “Sender address rejected: Access denied” ,

    “Send auth command first”,

    “Sender address rejected: not owned by auth user”.

    “Login failure or POP3 disabled”.

Programda kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile Yandex.Mail web arayüzünde kullanıcı girişi yapmayı deneyin.

Girişi hatasız yapabildiyseniz sorun Yandex servisleri Kullanıcı Sözleşmesi hükümlerini kabul etmemiş olmanızdan kaynaklanabilir. Yandex.Mail web arayüzünde ilk defa kullanıcı girişi yaptığınızda bu hükümler otomatik olarak kabul edilir.

E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya spam’e giriyor

Posta kutunuzdan çok sayıda e-posta gönderirseniz, Yandex.Mail güvenlik sistemi e-postalarınızı spam olarak kabul edebilir ve e-postaların gönderilmesini engelleyebilir. E-posta sayısı kısıtlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için bkz. E-posta gönderme kısıtlamaları.

Toplu e-posta gönderimi yapmadıysanız:

İpuçları yardımcı olmadı

Bu sayfada sorununuz için bir çözüm yolu açıklanmıyorsa lütfen Destek Ekibi'ne başvurun.

Destek Ekibi'ne yaz